MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 12:08 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw sty 17, 2008 9:37 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 15, 2006 10:06 am
Posty: 523
Lokalizacja: PRA
witojcie!

No i znowu ELEKTRYKA w okularze... :( załamka
Myślałem że mi akumulator padł od mrozów,no i mam nowy aku i po 3 dniach już jest wyładowany. Mam jakiś dziwny pobór na postoju 0,5A a ładowanie przy 3tys obr/min 12.2V. Powinno być conajmniej 14.4V, tak mi się wydaje. Kontrolka od ładowania gaśnie, światła są itp, ale nawet po 70 km przejechanych jak na chwile auto zgasze to już ledwo ledwo odpala, a najczęściej w ogóle nie ma mocy by obrócić kilka razy rozrusznikiem. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?

Drugie pytanie, poza tymatem. Kto do jasnej ciasnej projektował elektryke w W210??! [zlosnik]

_________________
ex MB W201 200D '85 automat w stanie agonalnym. Panie, świeć nad jego gwiazdą...
ex MB W124 250D '85 manual w stanie dobrym plus plus (astral silver metalic)


W210 E220D 97 budyń do sprzedania

Oo==oO


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 17, 2008 10:10 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Sam sobie udzieliłeś odpowiedzi:
- za słabe ładowanie (prawie brak)
- za duży pobór prądu na postoju (przyjęte jest max. ok. 50 mA)
- odnośnie 14,4V - wydaje Ci się dobrze, ale jest to wartość MAKSYMALNA (a nie minimalna)

Tak więc jakiej genialnej rady się spodziewasz? Trzeba zakasać rękawy i brać się do roboty (lub ją zlecić)

Jeżeli chodzi o braki prądu, to zaklęcia (nawet te najlepsze) są mało skuteczne... ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 17, 2008 11:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 18, 2007 10:25 am
Posty: 302
Lokalizacja: Jelenia Góra
Zacznij po kolei.Naciąg paska klinowego,stan szczotek w alternatorze,sprawdz miernikiem czy w regulatorze napiecia nie padla dioda,sprawdz stan styków akumulatora,Styki przewodów w alternatorze,A co do poboru prądu to miernik i po kolei wyciągaj po bezpieczniku,kapniesz się po wyciągnieciu ktorego bezpiecznika,pobór prądu zniknie.Nastepnie schemat bezpieczników i juz bedziesz wiedzial gdzie szukac.U mnie rozładowywało prądem ok 12A,ale była jazda trochę samozaparcia miernik w garsc i dasz radę!

_________________
S 124 300D 92 r.-girasol www.psicholog.eu szkolenia psów Jelenia Góra


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 18, 2008 2:14 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Waldi pisze:
sprawdz miernikiem czy w regulatorze napiecia nie padla dioda


??????????????????

Waldi pisze:
U mnie rozładowywało prądem ok 12A,


Kolego Waldi

Jeżeli już udzielasz takich dziwacznych rad, a do tego nie potrafisz odczytać prawidłowo wskazania amperomierza - to jesteś raczej mało wiarygodny... ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 18, 2008 7:31 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Gerri pisze:

?????????????????????????????

Waldi pisze:
U mnie rozładowywało prądem ok 12A,


Kolego Waldi

Jeżeli już udzielasz takich dziwacznych rad, a do tego nie potrafisz odczytać prawidłowo wskazania amperomierza - to jesteś raczej mało wiarygodny... ;)


Kolego Gerri,
a co jest nieprawidłowego w podaniu, że płynął prąd 12A i dlaczego podane rady są dziwaczne?
Pozdrawia zaciekawiony Leopold

PS. Amper – jednostka natężenia prądu elektrycznego, jednostka podstawowa układu SI i MKSA, oznaczana A. Definicja 1 A - prąd o natężeniu 1 A, jest to stały prąd elektryczny, który płynąc.... itd. itd.

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 18, 2008 8:18 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
leopold pisze:
a co jest nieprawidłowego w podaniu, że płynął prąd 12A

to jest ok 30 załączonych lamp przednich , całkiem sporo - znajdź taki odbiornik w samochodzie

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 18, 2008 9:24 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
master pisze:
leopold pisze:
a co jest nieprawidłowego w podaniu, że płynął prąd 12A

to jest ok 30 załączonych lamp przednich , całkiem sporo - znajdź taki odbiornik w samochodzie


Bez problemu! Wystarczy drobne uszkodzenie izolacji, szczególnie w urządzeniach nie zabezpieczonych bezpiecznikami (rozrusznik albo alternator) aby popłynął dowolnie wielki prąd - aż do roztopienia przewodów i pożaru pojazdu włącznie. Kto uważał na lekcjach fizyki, może sobie policzyć, jaka oporność izolacji "pozostała": 1 Ohm, podczas gdy powinna wynosic minimum kilkadziesiąt megoohmów. Ja bym nie czekał z remontem...
Pozdrawia doświadczony Leopold

PS. Eksponaty popożarowe, jeśli kto ciekaw, do obejżenia na co drugim złomowisku.

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 18, 2008 9:35 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 15, 2006 10:06 am
Posty: 523
Lokalizacja: PRA
po dłuższej jeździe napięcie ładowania wzrasta do 12,8V. I tak mało wedle mojego uznania, jeśli się myle to mówcie bo mnie się wydaje że znamionowe powinno być te 14,4V a robocze nawet wiecej... Panowie, ja tylko troche teorii znem, zero praktyki w temacie alternatorów i rozruszników. Dużo zabawy jest z wyjęciem tych elementów z komory silnika? Gdzieś w historii forum znalazłem info, że komuś skończyła się szczotka w alternatorze i też nie miał prawidłowego ładowania, również aku wywalony przez noc, a kontrolka ładowania się nie zapalała. W sobotę MUSZĘ zrobić tę usterkę, więc help. Wszelkie zdjęcia unaoczniające mi te elementy i ich budowe mile widziane :)

_________________
ex MB W201 200D '85 automat w stanie agonalnym. Panie, świeć nad jego gwiazdą...

ex MB W124 250D '85 manual w stanie dobrym plus plus (astral silver metalic)





W210 E220D 97 budyń do sprzedania



Oo==oO


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 18, 2008 9:54 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
Cytuj:
Bez problemu! Wystarczy drobne uszkodzenie izolacji, szczególnie w urządzeniach nie zabezpieczonych bezpiecznikami (rozrusznik albo alternator) aby popłynął dowolnie wielki prąd - aż do roztopienia przewodów i pożaru pojazdu włącznie.

[zlosnik] no tak - to jest oczywiste, ale mowa tu o ciągłym poborze prądu 15A co jest fizycznie nie możliwe - przy zwarciu to wiadomo, że wszystko się spali ...

ps 1 Ohmie popłynie zaledwie 12A ;)

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 18, 2008 10:54 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
master pisze:
Cytuj:
Bez problemu! Wystarczy drobne uszkodzenie izolacji, szczególnie w urządzeniach nie zabezpieczonych bezpiecznikami (rozrusznik albo alternator) aby popłynął dowolnie wielki prąd - aż do roztopienia przewodów i pożaru pojazdu włącznie.

[zlosnik] no tak - to jest oczywiste, ale mowa tu o ciągłym poborze prądu 15A co jest fizycznie nie możliwe - przy zwarciu to wiadomo, że wszystko się spali ...

ps 1 Ohmie popłynie zaledwie 12A ;)


Kolego, pobudka!!!! Mocna kawa i przeczytaj wątek jeszcze raz :)
1) Kto mówi o 15A? Cały czas była mowa o 12A...
2) A czemu to "fizycznie" nie jest możliwy ciągły pobór 12 czy 15 A? Jedynym ograniczeniem jest rychły zgon akumulatora oraz efektywna oporność obwodu. Kolega Waldi podał prąd jaki zmierzył, w chwili pomiaru było, trzeba trafu, 12A, a co było wcześniej (pewno więcej...) i później (pewno mniej) to hipotezy jeno a dywagacje :)
Pozdrawia rozbudzony Leopold <br>Dodano po 13 minutach.:<br>
Martini pisze:
po dłuższej jeździe napięcie ładowania wzrasta do 12,8V. I tak mało wedle mojego uznania, jeśli się myle to mówcie bo mnie się wydaje że znamionowe powinno być te 14,4V a robocze nawet wiecej...


Napięcie ładowania powinno wynosić od 13.8V do 14.4V. Ani mniej, ani więcej.
Niskie napięcie ładowania może swiadczyć o uszkodzeniu alternatora lub regulatora napięcia. Wyjęcie samego alternatora to pryszcz, jest bardzo łatwo dostepny - widać go od razy koło silnika. Gorzej z naprawą. Ja sam nigdy sie w to nie bawiłem, jechałem do fachowca. Kiedyś widziałem w necie dokładnie ilustowane opisy takich napraw. Ale gdzie??? Diabeł wie... szukać trzeba.
Pozdrawia leniwy Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 18, 2008 11:30 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
master pisze:
to jest ok 30 załączonych lamp przednich , całkiem sporo - znajdź taki odbiornik w samochodzie

Zgadza się, ale czemu nie dodałeś, że lamp rowerowych [zlosnikz]? Martini to wygląda na brak ładowania, więc zacznij od regulatora napięcia ładowania. Czy masz w aucie moduł komfortu? Jeśli masz to odłącz go i sprawdź pobór prądu.
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 18, 2008 11:48 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Niegasniecie kontrolki ladowania swiadczy o uszkodzeniu regulatora (a w zasadzie trzech diod zasilajacych regulator). Jezeli adly by szczotki, to zaroweczka by sie nie zaswiecila (jezeli sie mydle do prosze mnie splukac).

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 18, 2008 11:58 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
leopold już wymiękam - obiecuje, że dziś pójdę spać , wczoraj nie miałem na to czasu ... rano wstanę i przeczytam od początku - chyba po głowię krążą mi jeszcze 3 inne wątki, więc na razie nie będę się wypowiadał.


leopold pisze:
czemu to "fizycznie" nie jest możliwy ciągły pobór 12 czy 15 A? Jedynym ograniczeniem jest rychły zgon akumulatora oraz efektywna oporność obwodu.

chyba czytasz mi w myślach ...

miłego dnia [oczko]

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 18, 2008 12:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 15, 2006 10:06 am
Posty: 523
Lokalizacja: PRA
Mirmur pisze:
Martini to wygląda na brak ładowania, więc zacznij od regulatora napięcia ładowania. Czy masz w aucie moduł komfortu? Jeśli masz to odłącz go i sprawdź pobór prądu.
Pozdrawiam.


:o nie wiem. Gdzie to ustrojstwo jest, jak to wygląda i jak to odpiąć. Tam jest dużo modułów: ABS ASR PZU PKO WC... ;)

_________________
ex MB W201 200D '85 automat w stanie agonalnym. Panie, świeć nad jego gwiazdą...

ex MB W124 250D '85 manual w stanie dobrym plus plus (astral silver metalic)





W210 E220D 97 budyń do sprzedania



Oo==oO


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 18, 2008 1:13 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
Martini pisze:
Mirmur pisze:
Martini to wygląda na brak ładowania, więc zacznij od regulatora napięcia ładowania. Czy masz w aucie moduł komfortu? Jeśli masz to odłącz go i sprawdź pobór prądu.
Pozdrawiam.


:o nie wiem. Gdzie to ustrojstwo jest, jak to wygląda i jak to odpiąć. Tam jest dużo modułów: ABS ASR PZU PKO WC... ;)


haha ja tez sie zastanawiam co to ten modul konfortu :D
mi laduje 13,5 po zgasnieciu swiec zarowych bo normalnie to mam z 11,4
aku mam slaby ale jak juz wspominalem zarznalem go jak poszly oringi :D

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl