MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 3:09 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz sty 20, 2008 4:18 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lut 18, 2006 8:47 pm
Posty: 49
witam!!!
dmuchawa przy moim 124 działa jednakowo na 3 i 4 biegu.
czy wszyscy tak mają czy ja mam coś nie tak


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 20, 2008 7:01 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw paź 18, 2007 10:20 pm
Posty: 43
Lokalizacja: warszawa
gdzie jest przyczyna to ja nie wiem

ale moją metodą na to jest solidnie walnąć pięścią w bok konsoli ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 20, 2008 7:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
ojś pisze:
gdzie jest przyczyna to ja nie wiem moją metodą na to jest solidnie walnąć pięścią w bok konsoli ;)

Z prawej czy z lewej?
Pozdrawiam.


Na górę
Post: ndz sty 20, 2008 7:55 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
paka221 pisze:
dmuchawa przy moim 124 działa jednakowo na 3 i 4 biegu.czy wszyscy tak mają


Tak. Jest to jak najbardziej prawidłowe. Za dopłatą można otrzymać wersję, że na wszystkich ustawieniach przełącznika dmucha jednakowo - nie ma potrzeby wtedy nim niepotrzebnie kręcić...

Poza tym na górze jest taki guziczek: "szukaj"

Oto przykładowe efekty:

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... t=dmuchawa

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... t=dmuchawa


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 20, 2008 11:06 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lut 18, 2006 8:47 pm
Posty: 49
dzięki za te posty bo nie wiedziałem że za akumulatorem są opornice do każdego biegu wentylatora.zaraz sobie to sprawdzę a dowcipnym panom radzę żeby puknęli sobie ale nie w panel tylko w główkę.
pozdr

_________________
124 250d manual 88r igła w oryginale


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 21, 2008 2:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Z doswiadczenia wiem, ze usterka nie tkwi w opornikach dmuchawy a w przelaczniku. Rzadko uzywany 4 bieg powoduje korozje styku odpowiedzialnego za ten wlasnie bieg. W moim przypadku pomoglo kilkunastokrotne przelaczenie 3 biegu na 4.

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 21, 2008 8:41 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Oporniki w tym typie się nie psują. W podanych linkach uwaga jest skierowana właśnie na uszkodzenie przełącznika.
A oporniki dmuchawy w W-124 nie są za akumulatorem (to dotyczy W-201) tylko nad kolumną kierownicy. Dostępne od strony silnika, głęboko pod listwą podszybia.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 22, 2008 12:05 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 27, 2005 10:55 am
Posty: 59
Lokalizacja: Częstochowa
Zróbcie 10 razy 124 z tą samą wadą to będziecie wiedzieć co się dzieje...

Jeszcze w żadnym przypadku nie widziałem spalonej opornicy, zawsze uszkodzeniu ulega przełącznik a to z tego względu, że styki nie mają dużego docisku i wypalają się lub śniedzieją.

Można to naprawić i nie trzeba wymieniać przełącznika, trzeba go wyjąć i zdjąć plastikową osłonkę. przełączyć do pozycji 0 i wszystkie styki uniosą się do góry - wtedy delikatnym papierkiem przecierami styki na rolce i poszczególnych 4 stykach, można przesmarować to bardzo delikatnie smarem wazelinowym. Złożyć i gra.

Wiele razy naprawiałem tą wade, zawsze przyczyna była taka sama... dmuchawy na różnych biegach nie działały i wina tkwiła w przełączniku więc tam najpierw polecam zajrzeć.



A tak nawiasem mówiąc... w Mercedesie nie trzeba walić pięścią po konsoli tylko ruszyć głową... To najprostsze auto świata i trzeba tylko troszke pomyśleć... Swoją drogą za to go lubie [zlosnikz]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 22, 2008 8:37 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lut 18, 2006 8:47 pm
Posty: 49
dzięki bardzo przejrze ten przełącznik.
widzę natomiast że orientujesz się w naprawach 124.
mam pytanko.
chodzi o stukanie delikatnie nad amortyzatorem. czy ten luz da się wyeliminować. <br>Dodano po 1 minutach.:<br> tzn. pod kielichem na końcówce amora. tam jest chyba jakieś łożysko.
ale ja nigdy nie rozbierałem tego przy 124.

_________________
124 250d manual 88r igła w oryginale


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 25, 2008 9:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lut 02, 2007 7:09 pm
Posty: 58
Miałem ten sam problem z dmuchawą która działała na III biegu tak samo jak na IV. Przeczyszczenie styków jak to kolega wyżej opisał załatwiło sprawę.

_________________
W124 300TE LPG 1988r M 103.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl