MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 9:03 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lut 11, 2008 8:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
po pomiarze ciśnienia wyszło

6cylindrów -12bar
1cylinder -11,2bar
1cylinder -1bar


na wolnych chodzi nie równo a powyżej 2k obrotów jest ok moc też jest bardzo dobra. Samoregulator na tym cylindrze sprawdzę jutro. Czy ktoś z forumowiczów rozbierał taki samoregulator ?.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 11, 2008 8:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Chodzi Ci chyba o hydrauliczny kasator luzu zaworowego:
Obrazek
Nie ma raczej możliwości, żeby to przez kasator, bo on jest "słabszy" od sprężyn zaworowych, chyba że jest znacznie za gruba "pluskwa" na zaworze. Wtedy buja silnikiem i traci ciśnienie faktycznie, ale to nie staje się nagle.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 11, 2008 8:47 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
Mam tak samo w M116.
W moim silniku przyczyną takiego zachowania jest wałek rozrządu który na 8 cylindrze ma wytarte krzywki. <br>Dodano po 1 minutach.:<br>
Mor pisze:
Chodzi Ci chyba o hydrauliczny kasator luzu zaworowego:


[totalszok] ....dzieki za wklejenie tego zdjęcia :). Kupiłem swoje W116 i dostałem całą siate takiego ustrojstwa, a poprzedni wlasciciel nie wiedział co to jest...

Szkoda że mi sie nie przyda [zlosnik]

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 11, 2008 9:43 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Głowica nie była naprawiana?
Czy nie ma objawów zbyt wysokiego cisnienia w skrzyni korbowej (widac to po otwarciu korka wlewu oleju lub wyjeciu bagnetu na odpalonym silniku)?

Jesli na oba pytania odpowiesz "nie" to najprawdopodobniej przyczyna jest nieszczelnosc zaworu spowodowana uszkodzeniem przylgni lub samego zaworu.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 12, 2008 1:19 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
roadrunner pisze:
Głowica nie była naprawiana?
Czy nie ma objawów zbyt wysokiego cisnienia w skrzyni korbowej (widac to po otwarciu korka wlewu oleju lub wyjeciu bagnetu na odpalonym silniku)?

Jesli na oba pytania odpowiesz "nie" to najprawdopodobniej przyczyna jest nieszczelnosc zaworu spowodowana uszkodzeniem przylgni lub samego zaworu.


obie odpowiedzi nie

@~Mor tak chodzi o kastator

jak pisałem jutro coś wiecej napisze bo na razie nic nie zbadałem, wydaje mi się tylko że 1bar to przegiecie jak na standartowe wyrobienie itp.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 12, 2008 10:04 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Albo zawor sie nie zamyka albo masz dziure w tloku :-)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 12, 2008 11:01 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 24, 2007 10:05 am
Posty: 57
Lokalizacja: Kraków
pęknięcie międzyzaworowe jak dla mnie

jak powiedziano wyżej hydraulika nie ma nic do tego

_________________
MB W123 300D '82


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 12, 2008 11:43 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
TReneR pisze:
Albo zawor sie nie zamyka albo masz dziure w tloku


w-126 pisze:
roadrunner pisze:
Głowica nie była naprawiana?
Czy nie ma objawów zbyt wysokiego cisnienia w skrzyni korbowej (widac to po otwarciu korka wlewu oleju lub wyjeciu bagnetu na odpalonym silniku)?

Jesli na oba pytania odpowiesz "nie" to najprawdopodobniej przyczyna jest nieszczelnosc zaworu spowodowana uszkodzeniem przylgni lub samego zaworu.


obie odpowiedzi nie



Nie ma dziury w tloku.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 12, 2008 12:40 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Duze cisnienie w skrzni korbowej pojawia sie jezeli mieszanka w cylindrze sie zapala a jest duza nieszczelnosc na piercieniach - wtedy czesc spalin ucieka wlasnie tam.
Jezeli jest poprostu dziura w tloku, to nie ma mozliwosci, ze mieszanka sie zapali, ba, nie ma nawet jak zassac tej mieszanki do komory spalania!! Tlok nie ma mozliwosci ani zassania ani sprezenia, robi troche wiatr w bloku i tyle :-) .Moze nawet powstac lekkie podcisnienie w bloku.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 12, 2008 12:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
A jak wygląda krzywka wałka od cylindra z kiepską kompresją ? Może zawór się wypalił ? Może poszła uszczelka pod głowicą ? Jak wygląda płyn chłodniczy i olej (kolor,ilość ,konsystencja) ? Na czym auto jeździ Pb czy LPG ?

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 12, 2008 1:26 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
ja stawiam na wypalony zawor jeden...kiedys dawno tak miałem coprawda w polonezie ale... poprostu jakby sie troszke wykruszył czy cos i kompresji było ZERO...Tu praktycznie zerowa kompresja tez wskazuje na głowice....

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 12, 2008 1:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
auto jeździło na lpg tylko, beznzyna była odłączona ktoś odłączył. Olej wygląda ok płyn w chłodnicy też ok.

A wiec dziś wyciagłem krzywki i na cylindrze pojawiło sie ciśnienie 6bar tz juz po wyciagnieciu krzywki z zaworu wydechowego pojawiło sie 6bar wyciagnięcie z ssącego nie wiele zmieniło. Więc zamieniłem odwrotnie kompensatory wtedy cisnienie wynosiło 0, więc zamieniłem tak jak było a kompensator wydechowy wkręciłem z innego cylindra i ciśnienie nadal 0, czy kompensatory działają w taki sposób ze podczas pracy silnika robi sie luźniej, wydawało mi sie ze wtłoczony do środka olej jeszcze je utwardza(amortyzuje ). Wygląda na to że na tym cylindrze za mocno trzymał właśnie kompensator teraz pewnie gniazdo i zawór są troche uszkodzone.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 12, 2008 2:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Czyli prawdopodobnie siadły gniazda zaworowe , a kompensator luzu nie działa wiecznie i nie "samoreguluje" w nieskończoność (skończył się zakres regulacji) IMO głowica do naprawy (wymiana gniazd zaworowych , plus ew. zaworów) Przebieg + LPG (bez odpalania na Pb) zrobiło swoje.Przy wyłączonym silniku ,powinna być możłiwość wciśnięcia szczelinomierza 0,10 mm między wałek rozrządu a krzywkę.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 12, 2008 2:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
Cytuj:
Przy wyłączonym silniku ,powinna być możłiwość wciśnięcia szczelinomierza 0,10 mm między wałek rozrządu a krzywkę.

Ktoś ma wiedze czy w ten sposób można ustalić właściwą grubość pluskiew?

_________________
ex MB W126 420SEL 89'
FORD Fusion 1.4 TDCI 04'
PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 12, 2008 4:04 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
TReneR pisze:
Jezeli jest poprostu dziura w tloku, to nie ma mozliwosci, ze mieszanka sie zapali,


W czasie suwu sprezania ok 600ccm dostaje sie z cylindra do skrzyni korbowej i tak ok 10x na sekunde czyli do skrzyni dostaje sie 6litrow powietrza na sec, jesli to twoim zdaniem nie wywola nadcisnienia w skrzyni korbowej to nie wiem co to zrobi. ponadto przy cisnieniu 1 bara nadal moze powstac mieszanina palna (moj escort mial na dwoch garach mial po 4 i w miare normalnie jezdzil).

w-126 pisze:
Wygląda na to że na tym cylindrze za mocno trzymał właśnie kompensator teraz pewnie gniazdo i zawór są troche uszkodzone.


Mozesz sprobowac wycisnac z kompensatora olej sciskajac go powoli w imadle. Miedzyinnymi dlatego pytalem czy glowica nie byla robiona bo zdarza sie ze ktos zamieni kompensatory miejscami i nagle auto nie ma cisnienia. U ciebie moglo poprostu dostac gniazdo zaworowe od jazdy na LPG. Wyciagniecie krzywki z walka ssacego powoduje brak suwu ssania wiec dlatego mogles miec 0, poprostu silnik nie zassal powietrza i nie mial co sprezac. Wycisnij olej z obu kompensatorow na tym cylindrze i sprawdz ponownie cisnienie. Jesli nadal bedzie niskie to znaczy ze nadal jest nieszczelnosc na zaworze tyle ze moze to byc juz wypalenie lub wybicie wzgledem gniazda.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl