MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 04, 2025 4:53 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw maja 01, 2008 9:23 am 
Offline
nowy

Rejestracja: śr kwie 30, 2008 9:49 pm
Posty: 6
Witam serdecznie forumowiczów. Posiadam kochaną "Smoczke" W126. Niestety z racji wieku kilka dni temu spotkała mnie przykra niespodzianka, padł zamek w stacyjce i nie mogę przekręcić kluczyka w pozycję 1, żeby włożyć drucik w dziurkę ;) i wyjąc zamek. Smoczka nieco rozbebeszona, wyjąłem panel z zegarami wczołgałem się od spodu (pod kierą) i bez zdejmowania kierownicy namierzyłem tzw. "arresting pin" czyli przycisk uwalniający blokadę kierownicy z kolumny kierowniczej ale niestety pin nie chce sie wcisnąć na tyle by wysunąć całą stacyjkę w prawo w stronę pasażera i wyjąć. POMOCY proszę nie chcę jechać z kolumną do rzeźnika żeby usunąć tym sposobem blokadę. Na tym wątku --> http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=17941 niejaki Pan Tomek (Panie TOMKU HELP !!) sugeruje w ostatnim poście, że wie jak to zrobić, lecz na tym poście wątek umarł, czy ktoś z drogich forumowiczów wie co to za sposób (perzy założeniu że kluczyk nie ruszy na poz. 1 - próbowałem 3 dni + dorobiłem kluczyk na dużym plusie i lipa) + samochód na prostych kołach +zablokowana kiera. RATUNKU jak wyjąć tę stacyjkę.

Przepraszam że tak treściwie na dzień dobry ale mam doła miałem zaplanowany piękny wypadzik kochanym SMOKIEM a tu taka lipa z długiego weekendu :(

...a i jeszcze jedno czy mogę, jeśli ocalę stacyjkę wymienić sam bęben na jakiś od W124 albo W201, tzn. czy wejdzie w korpus od mojej stacyjki a jeśli nie to jakie stacyjki (W124, W201) będą pasować ? <br>Dodano po 1 godzinach. 5 minutach.:<br> Domyślam się że przycisk uwalniający niechę się wcisnąć gdyż kluczyk nie jest w pozycji 1. Czy można rozwiercić ten przycisk i wtedy wyjąć stacyjkę ?

ps. Czytałem w archiwum ale nic o rozwierceniu tego przycisku nie znalazłem. <br>Dodano po 10 godzinach. 14 minutach.:<br> Czy naprawdę nikt nie pomoże :( Napiszcie proszę czy warto rozwiercać ten przycisk, niechcę dodatkowych kosztów napraw jeśli można ich uniknąć. Dodam tylko że autko jest z 1987 roku 260SE.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 01, 2008 7:03 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
Witaj, jeżeli nie chce ruszyc inaczej to musisz wytargac ( tak najlepiej) kolumne kierownicza wraz ze stacyjką. Sciągasz kierę, odkręcasz kolumnę od reszty auta [zlosnikz] i jeśli dobrze pamietam to jeszcze sama stacyjka jest przykręcona za zegarami. Wyciagasz całość i wio z tym pod palnik i obcęgi. Tniesz stacyjke na plastry i utylizujesz uwalniając tym samym kolumne. Nowa/używaną zamontujesz jusz bez problemu.
:D Powodzenia!

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 01, 2008 7:42 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
gregorez pisze:
...a i jeszcze jedno czy mogę, jeśli ocalę stacyjkę wymienić sam bęben na jakiś od W124 albo W201, tzn. czy wejdzie w korpus od mojej stacyjki a jeśli nie to jakie stacyjki (W124, W201) będą pasować ?


To na dzień dobry Kolego MASZ PAŁĘ z szukania (a szukać daleko nie trzeba!)

Odnośnie tego, o co pytasz powyżej: wystarczy przeczytać dokładnie wypowiedzi w linku, który podałeś - odpowiedź jest tam zawarta.

gregorez pisze:
Na tym wątku --> http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=17941 niejaki Pan Tomek (Panie TOMKU HELP !!) sugeruje w ostatnim poście, że wie jak to zrobić, lecz na tym poście wątek umarł, czy ktoś z drogich forumowiczów wie co to za sposób


Znowu PAŁA!

Są dwa sposoby:
1. napisać maila do użytkownika TOMEK
2. przejrzeć jego posty. To naprawdę nie jest trudne: pomimo, że nie jestem bezpośrednio zainteresowany odpowiedzią, to sobie posty przejrzałem, i odpowiedź na zadane pytanie znalazłem. Tak więc, Kolego trochę dobrej woli i ochoty. Na razie mam wrażenie, że chciałbyś to zrobić jak najszybciej, jak najtaniej, i żeby jak najmniej się nagimnastykować (a najlepiej, jakby zrobiło się SAMO... [szalone] )


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 01, 2008 10:02 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr kwie 30, 2008 9:49 pm
Posty: 6
Ale milusińsko tutaj, przywitałem się, zadałem pytanie, a tu z kopa w ryj dostaje, jak JA bym czytał czyjegoś posta to podałbym linka do odpowiedzi nawet jeśli ktoś źle szukał. Sorry, może jestem zbyt uczynny , ale naprawdę nie rozumiem ludzi, którzy tak od razu przechodzą do ataku.
Poczekaj dobry człowieku aż ty będziesz cały w nerwach i wejdziesz na forum a ktoś Ci odpowie tak jak Ty to zrobiłeś. Trochę więcej wyrozumiałości na pewno nie zaszkodzi.

A w temacie zrobiłem tak dla tych, którym przytrafiło by się podobne nieszczęście:

Wymontowałem całą kierę z kolumną i stacyjką(niezła gimnastyka ale nie musiałem zdejmować kiery) rozwierciłem ten przycisk uwalniający i zeszło.

Teraz szukam stacyjki, nie wiem tylko jak podłączyć napięcie bo taka od W201 ma 8 bolców wtyk a moja 7. ehh...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 01, 2008 10:52 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
gregorez pisze:
jak JA bym czytał czyjegoś posta to podałbym linka do odpowiedzi nawet jeśli ktoś źle szukał.


Jak widzę, że ktoś zrobił cokolwiek w tym kierunku, miota się w kółko i nie wie co dalej - to podaję. W Twoim przypadku nie chciało Ci się nawet przejrzeć dobrze postów, do których się odwoływałeś; tu już nawet trudno mówić o lenistwie!

gregorez pisze:
Poczekaj dobry człowieku aż ty będziesz cały w nerwach i wejdziesz na forum a ktoś Ci odpowie tak jak Ty to zrobiłeś.


Niedoczekanie! [zlosnik] Na prawie 1300 postów nie przypominam sobie, żebym jakieś pytanie zadawał... :lol:

gregorez pisze:
Trochę więcej wyrozumiałości na pewno nie zaszkodzi.


Jak trochę posiedzisz na forum to tej wyrozumiałości czasem jednak może braknąć dla wszystkich. Wolę swój czas poświęcić na pomoc dla tych którzy wykazują chęć współpracy. Dostałeś w moim poście dwie podpowiedzi z bardzo dokładnym ukierunkowaniem na bardzo wąski materiał. A jeśli troszkę sobie poczytasz - to tylko z korzyścią dla Twojej Mercedes [oczko]


gregorez pisze:
rozwierciłem ten przycisk uwalniający i zeszło.


Tego się nie rozwierca - materiał jest bardzo twardy i najlepiej to zeszlifować palcowym kamieniem szlifierskim. Kosztuje grosze i wysiłek niewspółmiernie mniejszy.

gregorez pisze:
Teraz szukam stacyjki, nie wiem tylko jak podłączyć napięcie bo taka od W201 ma 8 bolców wtyk a moja 7. ehh...


To Ci podpowiem, bo nawet jeśli było - to wiem że nie znajdziesz.
Ósmy bolec służy do włączania podgrzewania kolektora dolotowego i miały go tylko niektóre W201 i W124. Pozostawiasz go po prostu pustym. Reszta ma oznaczenia przy bolcach i są takie same w obu kostkach. Jeżeli to rozwiązanie Ci nie pasuje - to możesz przełożyć starą kostkę do nowej stacyjki. Jest zamienna.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 01, 2008 11:31 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr kwie 30, 2008 9:49 pm
Posty: 6
Jeśli chodzi o bolec to rozwiercałem go 1 minutę, zwykłym wiertłem do stali poczym okazało się, że można tam jeszcze było zmieścić cienkie szczypce i poprostu go wyciągnąć (jest nałożony na cienki drucik (1mm).

Co do postów niestaram się wywyższać w życiu i mam inną mentalność niż kolega ale rozumiem Twoją argumentację i dziękuję za łaskę i podpowiedź co do tych bolców ;) <br>Dodano po 16 minutach.:<br> ps. Dobrze Panu w roli nauczyciela "stawiającego pały".


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 02, 2008 7:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Jeśli potrzebujesz nadal schemat podłączeń stacyjki to daj znać. Wyślę Ci na maila.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 02, 2008 8:57 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
schemat jest przykładowo tu:

http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercedes-Benz/

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 02, 2008 10:28 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr kwie 30, 2008 9:49 pm
Posty: 6
Dzięki serdeczne. Już sobie poradziłem, dziś na szybko kupiłem na allegro stacyjkę od W201, szybki wyskok 30KM (kurde chęć uruchomienia autka była jak narkotyk), podłączyłem i działa. Ale jetem happy :) Nie wiem czy coś nabroiłem przy okazji bo po prostu nie pamiętam jak było wcześniej ale centralny nie działa gdy zamykam drzwi od strony pasażera (zamyka wtedy tylko te drzwi) natomiast jak otwieram zamek od strony pasażera, to otwiera wszystkie, dziwne. Czy ktoś wie co to może być.


ps. Gerri i Mirmur - dzięki za odpowiedzi, schemacik przyda mi się na przyszłość.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 03, 2008 8:41 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Tego też nie było- więc napiszę:

Jest to takie zabezpieczenie, zebyś sobie auta nie zatrzasnął.
W lewych drzwiach jest to zrealizowane mechanicznie: po prostu przy otwartych drzwiach guzika blokady nie wciśniesz. W prawych jest to zrobione z kolei elektrycznie: guzik można wcisnąć przy otwartych drzwiach, ale dopóki w stacyjce jest wsadzony kluczyk i zwolniona jest blokada kierownicy to centralny zamek nie załączy się z prawych drzwi. Tak więc możliwość zatrzaśnięcia kluczy w aucie jest znacznie ograniczona.
Na trzpieniu stacyjki jest taka mała kostka z dwoma wtyczkami. To jest właśnie wyłącznik uruchamiający tę funkcję oraz brzęczyk pozostawionych świateł.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 03, 2008 4:43 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr kwie 30, 2008 9:49 pm
Posty: 6
Przepraszam, nie wiem czy się dobrze wyraziłem, chodzi mi o to że zamykając autko od strony drzwi pasażera kluczykiem z zewnątrz, zamyka mi tylko te drzwi pasażera a nie wszystkie. Od strony kierowcy też kluczykiem z zewnątrz zamyka wszystko. Nie jestem już pewien ale wydaje mi się, że zamykałem wcześniej autko od strony pasażera i wszystkie zamki się również automatycznie zamykały. Może coś grzebiąc rozpiąłem ?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 03, 2008 9:35 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Jeżeli kluczyk jest wyjęty ze stacyjki, to obracając go we wkładce prawych drzwi powinny zamknąć się wszystkie zamki.
Najprawdopodobniej nie włożyłeś wtyczki w małą kosteczkę na stacyjce o której pisałem.

gregorez pisze:
Przepraszam


Ponieważ piszesz bez błędów ortograficznych - to u mnie masz wybaczone. ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 03, 2008 10:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob cze 09, 2007 5:21 pm
Posty: 84
Gerri pisze:

Ponieważ piszesz bez błędów ortograficznych - to u mnie masz wybaczone. ;)


Sorry, że się wtrącam, ale:
błędy błędami, lecz kontrukcja "masz wybaczone" chyba nie występuje w polskim języku.

pozdr ;)

p.s. tego typu powiedzenia są charakterystyczna dla północnej Polski / Kaszuby/

_________________
Juliusz

W114 280 1973

W 115 1969 2,2 D EX
W 115 1974 2,0 B dawca
W 123 1984 2.0 B/G EX
W 201 1988 2,0 D Ex
W 124 1992 250 TD ex
W 210 1996 290 TD ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 03, 2008 11:25 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
gregorez pisze:
Witam serdecznie forumowiczów. Posiadam kochaną "Smoczke" W126

Witamy kolejną Smoczycę [zlosnikz]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 04, 2008 11:43 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
juliusz pisze:
kontrukcja "masz wybaczone" chyba nie występuje w polskim języku.
p.s. tego typu powiedzenia są charakterystyczna dla północnej Polski / Kaszuby/


Zaintrygowałeś mnie :oops:
Chętnie bym podyskutował na ten temat - z doświadczenia wiem jednak, że takie dyskuje OT na forum ściągają na intrlokutorów gniew boży :evil:

Pzdr. [usmiech]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl