MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 6:02 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt wrz 05, 2008 10:21 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2007 9:24 pm
Posty: 41
Lokalizacja: Luboń
Witam szanowne koleżanki i kolegów. Rozwinę temat, postanowiłem wymienić w mojej MB olej w skrzyni ASB i tu im więcej przeczytałem (użyłem "szukaj") tym większe mam wątpliwości, a mianowicie:
1. Przy okazji naprawy chłodnicy cieczy (demontaż/montaż) siłą rzeczy ubyło trochę oleju z ASB i okazał się on barwy żółtej i nie do końca jestem pewień co to za olej. Czy może to Shell ATF 3403-M115??
2. Skrzynia to po VINie 722503 03 930448 - czy uzasadnione jest stosowanie aż tak zaawansowanego oleju spełniającego normę (236.10)?
3. Czy tak jak wyczytałem z wszelkich poradników lepiej zalać olejem takim jaki był wcześniej czy takim jaki powinien być. Czy ktoś z kolegów może mi powiedzieć jaki olej przewiduje producent?? (są jakieś magiczne WISy ale nie wiem o co dokładnie chodzi)
Ogólnie mam w głowie mętlik a w serwisie nie chą zdradzić jaki olej tylko w miły sposób zapraszają do siebie a wydatek niebagatelny bo około 1200zł. Moje spostrzeżenia to olej nadający się to klasy DEXRON IID ale on jest czerwony zazwyczaj - poprawcie mnie bo pewnie się mylę. Shell zaleca Przekładnia automatyczna Premium ATF 3403-M115 6.2 litra lub
Standard DONAX TX, a FEBI Febi 22806. :( ja zwariuje tyle tego jest.

_________________
W124 E320T 93r. jako hobby
Fiat Doblo do poruszania
Harley-Davidson Sportster Roadster pożyczany od nie-żony ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 05, 2008 11:05 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
O ile dobrze pamietam to DONAX jest właśnie żółty (napewno coś Shella). Też kiedyś miałem taki olej w ASB (auto z Francji) ale w końcu wymieniłem na czerwony FEBI. Może to subiektywne odczucia ale ten żółty sprawował sie lepiej... [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 05, 2008 11:07 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Czasem zajechany ATF z czerwonego zmienia kolor na żółty.

Tomad pisze:
Ogólnie mam w głowie mętlik a w serwisie nie chą zdradzić jaki olej tylko w miły sposób zapraszają do siebie a wydatek niebagatelny bo około 1200zł.


W servisie maja obowiazek udzielic ci takich informacji tak samo jak np. numerów katalogowych czesci itp. Jak nie chca to przedzwoń do PIH niech sobie z nimi pogadaja.

Co do samego oleju jaki powinien byc musialbym jutro zerknac w dane ale pewnie ktos mnie ubiegnie do tego czasu. I oczywiscie zalal bym to co powinno byc a nie to co jest szczegulnie jesli nie wiesz co masz zalane.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 06, 2008 10:12 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 26, 2008 8:12 pm
Posty: 64
Lokalizacja: Pszczyna
Nic się nie stanie jak zmienisz go na czerwony np. mobil atf, ale jak chcesz koniecznie mieć olej taki jak zalewa producent to podjedź do serwisu. Z tego co mówił mi kupel pracujący w serwisie mercedesa, to na orginalnym oleju skrzynia chodzi jednak lepiej, ale myślę że to dotyczy nowszych modeli, w 124 to nie ma raczej znaczenia przynajmniej u mnie.

_________________
124 220CE - 92 r.


Na górę
Post: sob wrz 06, 2008 11:46 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2007 9:24 pm
Posty: 41
Lokalizacja: Luboń
Dziękuję za oszybkie dpowiedzi po części przynajmniej utwierdzają mnie w tym do czego doszedłem wertując lekturę tego forum. Gdyby kolega ~roadrunner znalazł chwilę i sprawdził co mówią mądre dane na ten temat to byłbym wdzięczny. Przy sposobności i tak zaatakuje serwis wprost pytaniem jaki olej powinienem zalać zobaczymy co powiedzą. Olej ,który zleciał przy wcześniej wspomnianych manewrach z chłodnicą był ładny klarowny i nie śmierdział spalenizną więc zakładam, że był zalany jakimś żółtym specyfikiem a skrzynia V według mechaników zachowywała się dobrze tak na 5- ponieważ zmiana z 3na4 była odczuwalna lekkim szarpnięciem przy dużym obciążeniu a po ubytku około 100-150ml oleju te same objawy pojawiły się przy zmianie z 2-3 i 3-4. Planuję zakup filtra w serwisie i uszczelki czy to nie przesada koszt około 270zł a konkurencja oferuje już od 60 zł taki komplet.
Dobra jadę na rowerze do mechanika zobaczę jak tam postępy prac przy remoncie silnika.

_________________
W124 E320T 93r. jako hobby

Fiat Doblo do poruszania

Harley-Davidson Sportster Roadster pożyczany od nie-żony ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 08, 2008 6:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 26, 2008 8:12 pm
Posty: 64
Lokalizacja: Pszczyna
270 to dużo w porównaniu z kompletem Febi za około 40 złotych

_________________
124 220CE - 92 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 09, 2008 8:48 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2007 9:24 pm
Posty: 41
Lokalizacja: Luboń
Faktycznie nie sprawdzałem FEBI a już przy okazji innych remontów używałem części FEBI i okazały się bardzo dobre. Szkoda, że kolega ~roadrunner nie zagląda już do tego wątku bo liczyłem na fachową informację a propo tego oleju jaki powinien być w skrzyni.

_________________
W124 E320T 93r. jako hobby

Fiat Doblo do poruszania

Harley-Davidson Sportster Roadster pożyczany od nie-żony ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 09, 2008 9:42 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
jac pisze:
270 to dużo w porównaniu z kompletem Febi za około 40 złotych


40 PLN za komplet uszczelka i filtr do skrzyni ? - gdzie maja takie ceny bo u mnie nikt mi nie chcial powiedziec mniej niz 150 za sam filtr :o - i to nie w serwisie...

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 09, 2008 11:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Cremek pisze:
40 PLN za komplet uszczelka i filtr do skrzyni ? - gdzie maja takie ceny bo u mnie nikt mi nie chcial powiedziec mniej niz 150 za sam filtr :o - i to nie w serwisie...


Przykład kompletu Febi z Allegro http://www.allegro.pl/item422010219_fil ... cedes.html

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 10, 2008 4:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 26, 2008 8:12 pm
Posty: 64
Lokalizacja: Pszczyna
Cremek pisze:
40 PLN za komplet uszczelka i filtr do skrzyni ? - gdzie maja takie ceny bo u mnie nikt mi nie chcial powiedziec mniej niz 150 za sam filtr - i to nie w serwisie...


Takie ceny jak odpisał już Mirmur to nie tylko na allegro.

_________________
124 220CE - 92 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 10, 2008 4:40 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Tomad pisze:
~roadrunner nie zagląda już do tego wątku bo liczyłem na fachową informację a propo tego oleju jaki powinien być w skrzyni.


Zagladam tylko nie pamietałem w robocie żeby sprawdzić [zlosnik] olej ma mieć specyfikacje Dexron II.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 12, 2008 11:11 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2007 9:24 pm
Posty: 41
Lokalizacja: Luboń
Zrobiłem jak radziliście i udałem się do serwisu tylko celem zdobycia informacji. Opornie to szło ale dało radę :) podali mi nr MB 0009899203. Tak jak ~roadrunner napisał powinien być dexron II i dziękuję za fachowe info. Z małego śledztwa wyszło, ze to co teraz mam to najprawdopodobniej FEBI 08972 czyli olej zupełnie nie spełniający norm MB 236.7 i szybko go zmieniam na coś w stylu
FEBI 08971
Kolor: czerwony
Pojemność [litr]: 1
Specyfikacja: MB 236.7
Specyfikacja: Allison C3 / C4
Specyfikacja: MAN 339-D
Specyfikacja: DEXRON II D
Specyfikacja: MB 236.6
Masa [kg]: 0,93
- do automatycznej skrzyni 722.503 03 nr MB 0009899203
Nadal waham się czy aby nie kupić oryginalny filtr i uszczelkę bo jeszcze trochę chcę pośmigać moją gwiazdą ale to jak mi poskładają najpierw silnik. (bo mały remont robię)

_________________
W124 E320T 93r. jako hobby

Fiat Doblo do poruszania

Harley-Davidson Sportster Roadster pożyczany od nie-żony ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 13, 2008 1:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 13, 2006 6:59 pm
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
Ja kupilem filtr i uszczelke FEBI, zrobione juz ponad 25 tys km, glownie po miescie, nic niepokojacego sie ze skrzynia nie dzieje, nie cieknie przez uszczelke, to przeciez tylko kawalek blachy i material w srodku, to niby dlaczego mialby byc niedobry?

Taka sama historia z filtrem przeciwpylkowym, w ASO 140, u kolegi w sklepie 70 :)

Czasem placi sie tylko za znaczek.. i w niektorych wypadkach nie warto przeplacac.


A swoja droga ja wedlug pana z ASO powinienem był wlać Mobil ATF 220, i tak tez uczynilem, ale jak ostatnio trzymalem w rece litr oleju Orginalnego, do mojej skrzyni, to byl o polowe rzadszy...taki mniej wiecej jak Mobil 320 Premium....i diabel jeden wie o co chodzi...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 13, 2008 3:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 26, 2008 8:12 pm
Posty: 64
Lokalizacja: Pszczyna
Ja już rok jeżdżę właśnie na mobilu atf 220 i koplecie uszczelka , filtr z febi. i jak dotąd skrzynia chodzi idealnie. Zresztą nie widzę powodu dla którego miało by być inaczej, mobil atf 220 spełnia normę dextron II.

_________________
124 220CE - 92 r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl