Witam szanowne koleżanki i kolegów. Rozwinę temat, postanowiłem wymienić w mojej MB olej w skrzyni ASB i tu im więcej przeczytałem (użyłem "szukaj") tym większe mam wątpliwości, a mianowicie:
1. Przy okazji naprawy chłodnicy cieczy (demontaż/montaż) siłą rzeczy ubyło trochę oleju z ASB i okazał się on barwy żółtej i nie do końca jestem pewień co to za olej. Czy może to Shell ATF 3403-M115??
2. Skrzynia to po VINie 722503 03 930448 - czy uzasadnione jest stosowanie aż tak zaawansowanego oleju spełniającego normę (236.10)?
3. Czy tak jak wyczytałem z wszelkich poradników lepiej zalać olejem takim jaki był wcześniej czy takim jaki powinien być. Czy ktoś z kolegów może mi powiedzieć jaki olej przewiduje producent?? (są jakieś magiczne WISy ale nie wiem o co dokładnie chodzi)
Ogólnie mam w głowie mętlik a w serwisie nie chą zdradzić jaki olej tylko w miły sposób zapraszają do siebie a wydatek niebagatelny bo około 1200zł. Moje spostrzeżenia to olej nadający się to klasy DEXRON IID ale on jest czerwony zazwyczaj - poprawcie mnie bo pewnie się mylę. Shell zaleca Przekładnia automatyczna Premium ATF 3403-M115 6.2 litra lub
Standard DONAX TX, a FEBI Febi 22806.

ja zwariuje tyle tego jest.
_________________
W124 E320T 93r. jako hobby
Fiat Doblo do poruszania
Harley-Davidson Sportster Roadster pożyczany od nie-żony
