MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 4:21 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn wrz 08, 2008 12:26 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
Witam, skusilem sie na Merca W124 300 turbo diesel w sedanie, mialem opory przed turbina, ale po sprawdzeniu pochodzenia auta uległem silnik pracuje wyśmienicie zawieszenie również nie budzi zastrzeżeń

samochód kupiłem za male pieniądze, wiec należy się spodziewać ze trzeba przy nim trochę popracować i tak tez niestety jest, blacharkę dokładnie obejrzałem i wiem, co z nią trzeba zrobić, natomiast jeśli chodzi o niedomagania mechaniczne mam pytanie:

samóchod jest w automacie, podczas hamowania kiedy skrzynia redukuje z biegu 4 na 3 następuje uderzenie, tak jakby dyfer czy coś z przeniesienia napędu miał luz, na innych biegach to nie występuje i rzadko występuje kiedy samochód wytraca szybkość samoczynnie bez hamowania, czy spotkał się ktoś kiedyś z czymś takim? co to może być za przyczyna? może to być jakaś poduszka?

następnie przy przełączaniu biegów tez jest wyczuwalne lekkie szarpnięcie, ale tylko przy przerzucaniu w gore i to np z 2 na 3, bo z 3 na 4 przechodzi płynnie, czy powyższa przyczyna może być tego powodem?

następna kwestia to oświetlenie wnętrza, nie działa podświetlenie biegów i polowa konsoli, czy włącznik świateł tez powinien być podświetlony? jak się zabrać do wymiany żarówek?

następna sprawa to klima, samochód nie jest wyposażony w klimatyzacje, ale w środku w konsoli jest panel do sterowania klima, facet od którego go kupiłem powiedział ze jest w nim zamontowana część osprzętu do klimy, trzeba tylko dorzucić sprężarkę i resztę tego co powinno być pod maska do klimy i moje pytanie jest takie czy faktycznie niektóre merce były częściowo wyposażone w cześć osprzętu do klimy i jakie elementy klimy trzeba dołączyć i czy duży byłby z tym problem?

i ostatnie pytanie, jakie przełożenie powinien mieć dyfer do 300 turbodiesel, w moim jest podobno włożony 3.62 i podobno to nie jest od niego

to jest mój pierwszy W124, wcześniej miałem W123 i o nich wiem juz prawie wszystko, W124 się dopiero uczę wiec proszę o wyrozumiałość za lamerskie pytania

z góry dzięki za jakakolwiek pomoc

ponizej zdjecia



Obrazek


Obrazek

Obrazek

wypas:

wspomaganie
elektryczne szyby x 4
el. reg fotela kierowcy z 2 pamieciami
drewno
centralny
el. lusterko
el (a moze pneumatycznie) skladane tylnie zaglowki
abs
automat
el antena <br>Dodano po 4 minutach.:<br> w rzeczywistosci wyglada duzo lepiej niz na zdjeciach ;)

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 08, 2008 2:04 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Z tą klimą to bzdura jakaś.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 08, 2008 2:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 07, 2006 12:49 pm
Posty: 447
Lokalizacja: Dębica
na moje oko to ktos zaczol zakladac klime ale nie skonczl i postanowil sprzedac auto z tym co juz zamontowal.

_________________
Mercedes W204 C220 CDI 170KM '08
Mercedes W202 C180 '97
EX-Mercedes S124 230TE + LPG '91
EX-Mercedes W220 S320 '99
Ex-Mercedes W201 "Coccon" 2.0E '92
EX-Mercedes w201 2.0D '87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 08, 2008 6:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 26, 2008 8:12 pm
Posty: 64
Lokalizacja: Pszczyna
Jeśli chodzi o te trzaski to trzeba wejść pod samochód i sprawdzić łączniki metalowo gumowe , które łączą jeden wał z dyfrem a drugi wał ze szkrzynią. Przeważnie to one są wyeksploatowane.

Z tą klimą to tak jak mówią koledzy czyli ktoś chciał dołożyć i mu nie wyszło , albo druga wersja, była tylko sie zepsuła, można to sprawdzić przeglądając wiązki elektryczne i panel sterowania czy dochodzą do niego jakieś przewody. Istnieje też taka ewentualność że komuś popękało drewno na panelu środkowym i dokupił w dobrym stanie tylko że ze sterownikiem z klimy. najlepiej sprawdzić czy auto miał oklimę po numeże vin.

Odnośnie podświetlenia to biała strzałka na włączniku świateł nie świeci, ale świeci pomarańczowa jak włączysz mijania i dwa razy pociągniesz do siebie przełącznik włączając przednie (za pierwszym razem i tylnie za drugim razem) przeciwmgłowe, żeby wymienić tą żarówkę, wystarczy mocno pociągnąć wyżej wspominany wyłącznik i bezpośrednio pod nim masz jedną żarówkę tą od przeciwmgłowych, odkręcasz dużą nakrętkę bodajże 22 odchylasz plastykowy panel przy nakręcce do siebie i przesówasz w stronę dżwi. Od tyłu masz drugą żarówkę która podświetla symbole świateł. Co do podświetlenia konsoli środkowej, wystarczy wyszarpnąć w taki sam sposób pokrętła (jak pokrętło od świateł) od dmuchawy i nastawnika ogrzewania, bezpośrenio pod nimi masz żaróweczki podświtlające te pokrętła. Żeby sprawdzić reszte trzeba zdjąć panel drewniany i pod nim są następne dwie żarówki oświetlające rolki od temperatury, Ztym że żaróweczki te są dość głeboko osadzone w przeźroczystym plastyku.

Co do konsoli biegów należy zdemontować schowek środkowy i drewniany panel wokół nastawnika skrzyni.

Wracając do twojego merca to mam pytanie z którego biegu rusza skrzynia, pytam bo w ojcowym 300 turbo diesel rusza zawsze z pierwszego biegu niezależnie od wciśnięcia pedału gazu.
Tak na marginesie wrzuciłbym zdjęcia(tylko nie wiem jak) tego merca bo myśle. że jak na samochód z 1993 roku i z autentycznym przebiegiem 300 tyś km. to jest to poprostu czarna perła wśród 124. Przy okazji wstawił bym zdjęcie zrobione nocą to zobaczył byś co ma świecić w środku.

_________________
124 220CE - 92 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 08, 2008 6:40 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
gieniek pisze:
jakie przełożenie powinien mieć dyfer do 300 turbodiesel, w moim jest podobno włożony 3.62 i podobno to nie jest od niego

2,65 http://w114-115.org.pl/dane/dane.php?id2=230160&id=1230

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 11, 2008 9:53 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
jedzeli wsadze dyfer 2.65 to duza bedzie roznica w przyspieszaniu i predkosci na poszczegolnych obrotach miedzy tym co mam teraz czyli 3.62?
jesli dobrze kombinuje, to przy jezdze np 90 km/h obroty powinny byc troche nizsze niz przy przelozeniu ktore teraz mam co moze troche wplynac na obnizenie spalania

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 11, 2008 2:37 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
dokładnie tak, sporo niższe bo jest duża różnica przełożenia.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 12, 2008 12:21 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
Cytuj:
samóchod jest w automacie, podczas hamowania kiedy skrzynia redukuje z biegu 4 na 3 następuje uderzenie, tak jakby dyfer czy coś z przeniesienia napędu miał luz, na innych biegach to nie występuje i rzadko występuje kiedy samochód wytraca szybkość samoczynnie bez hamowania, czy spotkał się ktoś kiedyś z czymś takim? co to może być za przyczyna? może to być jakaś poduszka?

wybity wał... ale to znaczy dużo większy przebieg niż 300 tys km...
mogą być również wybite sprzegła wału (łaczniki wału z dufrem i skrzynią) ale to też nie wrózy przebiegu 300tys km...

Cytuj:
następna kwestia to oświetlenie wnętrza, nie działa podświetlenie biegów i polowa konsoli, czy włącznik świateł tez powinien być podświetlony? jak się zabrać do wymiany żarówek?

oświetlenbie to twój najmniejszy problem... parę złotych za zarówki i wymienione masz oświetlenie... jeszcze zwinnośc palcowa się przyda :)

Cytuj:
następna sprawa to klima, samochód nie jest wyposażony w klimatyzacje, ale w środku w konsoli jest panel do sterowania klima

tak jak koledzy pisali... chciał coś dołożyć albo zmienił tylko zużyy panel od używki z klimą i ściema że coś tam dołożyć i masz... to ściema... nie wierz w to... juz takie bajki słyszałem w życiu że sie zastanawiałem czy rozmawiam z normalnymi ludzmi czy idiotami którzy nie dość ze sami są idiotami to uwazali wszytskich innych za idiotów jeszcze większzych od siebie...


Cytuj:
i ostatnie pytanie, jakie przełożenie powinien mieć dyfer do 300 turbodiesel, w moim jest podobno włożony 3.62 i podobno to nie jest od niego


ty wejdz na stronę na której jesteś i w dane techniczne... tam znajdziesz wsyztsko... łącznie z amperażem alteranatora i rozmiarem kół więc postaraj sie troche...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 12, 2008 1:21 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
dzieki za wiadomosci, sporo samochodow tez sie na ogladalem i roznych bzdur sie nasluchalem, ale pomimo tego wole o pewne rzeczy spytac, a noz ktos wie wiecej ode mnie na jakis temat, niektore moje pytania byly lamerskie, jak np z ta klima, ale kiedys sam sie lapalem na tym ze nie wierzylem w cos co mowil sprzedawca bo bylo to absurdalne, a jednak okazywalo sie prawda

samochod kupilem na podstawie terazniejszego wygladu i stanu i zawsze tak prowadze ogledziny samochodow ktore mam zamiar kupic, nie interesuje mnie to co bylo, albo co bedzie, tylko biore pod uwage to co jest teraz, wiadomo ze kazdy sprzedajacy proboje zachwalic samochod czy cokolwiek innego co sprzedaje zeby wyjsc na tym jak najlepiej

niedomagania o ktorych tu powiedzialem to w zasadzie oprocz miejscowych ognisk rdzy (najwieksze na lewym przednim blotniku i tylnych prawych drzwiach, reszta to ledwo widoczna) to sa wszystkie niedomgania wymagajace naprawy

za samochod dalem 3800 zl, dla mnie jest wart tych pieniedzy, ciekaw jestem jak dla was, chociaz domyslam sie ze ciezko ocenic cos nie widzac tego na zywo <br>Dodano po 2 minutach.:<br> dzieki za wiadomosci, sporo samochodow tez sie na ogladalem i roznych bzdur sie nasluchalem, ale pomimo tego wole o pewne rzeczy spytac, a noz ktos wie wiecej ode mnie na jakis temat, niektore moje pytania byly lamerskie, jak np z ta klima, ale kiedys sam sie lapalem na tym ze nie wierzylem w cos co mowil sprzedawca bo bylo to absurdalne, a jednak okazywalo sie prawda

samochod kupilem na podstawie terazniejszego wygladu i stanu i zawsze tak prowadze ogledziny samochodow ktore mam zamiar kupic, nie interesuje mnie to co bylo, albo co bedzie, tylko biore pod uwage to co jest teraz, wiadomo ze kazdy sprzedajacy proboje zachwalic samochod czy cokolwiek innego co sprzedaje zeby wyjsc na tym jak najlepiej

niedomagania o ktorych tu powiedzialem to w zasadzie oprocz miejscowych ognisk rdzy (najwieksze na lewym przednim blotniku i tylnych prawych drzwiach, reszta to ledwo widoczna) to sa wszystkie niedomgania wymagajace naprawy

za samochod dalem 3800 zl, dla mnie jest wart tych pieniedzy, ciekaw jestem jak dla was, chociaz domyslam sie ze ciezko ocenic cos nie widzac tego na zywo

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl