MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 3:27 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw paź 16, 2008 8:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 07, 2008 5:11 pm
Posty: 52
Witam

Jako że w meśku coś skrzypi przy kręceniu kiera w miejscu, podejrzewam że brakuje płynu w pompie wspomagania.

Jako, ze w tym aucie nie ma klasycznego zbiorniczka, tylko jak wywnioskowałem jest on bezpośrednio na pompie mam kilka pytan.

Odkręcam ten czarny korek (na zimnym czy ciepłym silniku?) i dolewam płynu. Ale dokąd? Pod korek?

Jeszcze pytanie co tam dolać?
Jeśli niewiadomo co tam jest za płyn?

Dot4 mozna dolać? Czy nalać coś a'la olej przekładniowy? Do transita którym kiedys jeździłem w piekarni polityka firma nakazywała lać olej przekładniowy, jako ze transit brał pół litra na 2 dni, może dlatego ze było taniej.. [zlosnik]

Jeszcze czy warto wymienić cały płyn? Ma bankowo pare lat.
Jak powinienem przeprowadzić wymiane płynu i jak układ odpowietrzyć?[/i]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 16, 2008 9:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 17, 2007 11:40 am
Posty: 209
Lokalizacja: Opole
DOT 4 niektórzy faktycznie leją, oglonie wlewa się tam ATFa.

Skorzystaj z wyszukiwarki, było sporo na ten temat, jak wymienić olej w wspomaganiu, Bardzo prosta czynność, przy okazj można wymienić filtr.

Pozdrawiam

_________________
201018 93`


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 16, 2008 9:41 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Ale jak to skrzypi?? trzeszczy czy piszczy?
Powinno lać się ATF ... a lać tak zeby było dużo ale sie nie wylewało (nie pamietam jak to wygladało na wskaźniku .. ale powinien być olej na tym żółtym czymś)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 16, 2008 9:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 07, 2008 5:11 pm
Posty: 52
Trzeszczy, jakby ktoś zamykał drzwi od starej szafy ;-)
nie jest to glosne i dzieje sie tylko na postoju, ok poszukam.


Na górę
Post: czw paź 16, 2008 10:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Mercedes190E pisze:
Trzeszczy, jakby ktoś zamykał drzwi od starej szafy ;-)nie jest to glosne i dzieje sie tylko na postoju, ok poszukam.


Najczęściej skrzypią sworznie zwrotnicy. Zwykle są to odgłosy tuż przed odpadnięciem kół podczas jazdy. Dźwięk z 'pustej' pompy wspomagania jest zupełnie inny.

Mercedes190E pisze:
Jako że w meśku coś skrzypi przy kręceniu kiera w miejscu, podejrzewam, że brakuje płynu w pompie wspomagania.


Jeśli faktycznie hałasuje Ci pompa wspomagania to najgłośniejszy i stały dźwięk jest przy maksymalnie skręconych kołach przy odpalonym silniku.

Mercedes190E pisze:
Jako, ze w tym aucie nie ma klasycznego zbiorniczka, tylko jak wywnioskowałem jest on bezpośrednio na pompie mam kilka pytan. Odkręcam ten czarny korek (na zimnym czy ciepłym silniku?) i dolewam płynu. Ale dokąd? Pod korek?


Temperatura obojętna. Trochę poniżej poziomu korka.

Mercedes190E pisze:
Jeszcze pytanie co tam dolać? Jeśli niewiadomo co tam jest za płyn? Dot4 mozna dolać?


Brawo [zlosnik]. Przecież DOT 4 to płyn hamulcowy! W układzie wspomagania powinien być ATF220 (czerwony olej hydrauliczny).

Mercedes190E pisze:
Jeszcze czy warto wymienić cały płyn? Ma bankowo pare lat. Jak powinienem przeprowadzić wymiane płynu i jak układ odpowietrzyć?


Jeśli chcesz dbać o auto to wymień cały olej we wspomaganiu. Układ odpowietrzy się sam, ale trzeba zwykle trochę pokręcić kierownicą na postoju przy odpalonym silniku.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 16, 2008 10:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 07, 2008 5:11 pm
Posty: 52
Hmmm.... No ale nie ma żadnych luzów w zawieszeniu, auto pięknie jedzie, wybiera nierówności i ładnie wchodzi w zakręty, jakiekolwiek dźwieki pojwiaja sie gdy auto stoi albo wolno sie toczy i wykonuje sie szybkie obroty kierownica... nie wiem czy dobrze zrozumiales ten opisany przeze mnie dźwiek...

to dźwięk jakby coś łamać, na przykład jakąs deske (nie trzask) tylko odgłos wyginania. Początkowo myślałem, ze to sama kierownica skrzypi ale chyba jednak nie.

sprawdze jeszcze co sie dzieje przy max skręconych kołach. i sprawdze poziom płynu.

Co do wymiany, a jak spuścić ten płyn?

Nie śmiejscie sie, to po pierwsze nie moje auto, moje to zupełnie inna stajnia. Po drugie dopiero ucze sie samochodów...

Odpowietrzam ten ukłąd na normalnie dokręconym korku?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 16, 2008 10:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Mercedes190E pisze:
Hmmm.... No ale nie ma żadnych luzów w zawieszeniu, auto pięknie jedzie, wybiera nierówności i ładnie wchodzi w zakręty


Mercedes z tego słynie. Luzy zawieszenia a szczególnie zużyte sworznie nie każdy mechanik wykryje. Jeśli odgłos masz przy kręceniu kierownicą na zgaszonym silniku to mogą to być sworznie zwrotnicy. Jeśli odgłos masz przy krańcowych położeniach kierownicy na zapalonym silniku to może to być brak oleju w pompie wspomagania. Zresztą, jeśli faktycznie w zbiorniczku widać dno to nie ma się, nad czym zastanawiać tylko trzeba najpierw uzupełnić poziom.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 16, 2008 10:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 07, 2008 5:11 pm
Posty: 52
oczywiscie caly czas mowilem o kreceniu na zapalonym


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 16, 2008 11:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Tutaj jest napisane ile ma być płynu w zbiorniczku.

Co do skrzypienia - odpal silnik, otwórz maskę, pokręć kierownicą a druga osoba niech nasłuchuje czy to rzeczywiście pompa.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl