Mercedes190E pisze:
Trzeszczy, jakby ktoś zamykał drzwi od starej szafy

nie jest to glosne i dzieje sie tylko na postoju, ok poszukam.
Najczęściej skrzypią sworznie zwrotnicy. Zwykle są to odgłosy tuż przed odpadnięciem kół podczas jazdy. Dźwięk z 'pustej' pompy wspomagania jest zupełnie inny.
Mercedes190E pisze:
Jako że w meśku coś skrzypi przy kręceniu kiera w miejscu, podejrzewam, że brakuje płynu w pompie wspomagania.
Jeśli faktycznie hałasuje Ci pompa wspomagania to najgłośniejszy i stały dźwięk jest przy maksymalnie skręconych kołach przy odpalonym silniku.
Mercedes190E pisze:
Jako, ze w tym aucie nie ma klasycznego zbiorniczka, tylko jak wywnioskowałem jest on bezpośrednio na pompie mam kilka pytan. Odkręcam ten czarny korek (na zimnym czy ciepłym silniku?) i dolewam płynu. Ale dokąd? Pod korek?
Temperatura obojętna. Trochę poniżej poziomu korka.
Mercedes190E pisze:
Jeszcze pytanie co tam dolać? Jeśli niewiadomo co tam jest za płyn? Dot4 mozna dolać?
Brawo
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
. Przecież DOT 4 to płyn hamulcowy! W układzie wspomagania powinien być ATF220 (czerwony olej hydrauliczny).
Mercedes190E pisze:
Jeszcze czy warto wymienić cały płyn? Ma bankowo pare lat. Jak powinienem przeprowadzić wymiane płynu i jak układ odpowietrzyć?
Jeśli chcesz dbać o auto to wymień cały olej we wspomaganiu. Układ odpowietrzy się sam, ale trzeba zwykle trochę pokręcić kierownicą na postoju przy odpalonym silniku.
Pozdrawiam.