MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 11:18 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz mar 29, 2009 12:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 02, 2005 9:45 pm
Posty: 261
Witam!
Na wstepie chcialbym wszystkich zapewnic ze wiem o istnieniu opcji "szukaj" i "chwile" [zlosnik] przesiedzialem nad starymi postami...

Ale do rzeczy. 420SE, model '88, wersja z katem i sonda lambda. Auto nie chce zapalic na benzynie. Na gazie smiga, ale na zupie ani kichnie.

Auto mam od miesiaca i na jezdzie probnej smigalo na obu paliwach, ale dwa dni pozniej juz tylko na cyklonie. Co sprawdzilem?
Srebrny przekaznik - bezpiecznik ok
Czarny przekaznik - wyjalem go i obejrzalem sobie. Prawdopodobnie do roboty. Po wyjeciu z obudowy widac, ze ktos juz go kiedys poprawial/lutowal. Watpliwosci budzi sama wtyczka, w ktora sie go wpina. Po zmostkowaniu pinow 30 i 87 pompa milczy. 30 i 87V (wtrysk rozruchowy) troche sie odzywa, ale potem nie bylo juz cisnienia w ukladzie i zamarl na dobre. Sama pompa jest ok - po podpieciu na krotko z baterii sie odzywa. Co ciekawe, auto udalo mi sie w ten sposob odpalic. Prad z prostownika na pompe, chwila krecenia i zalapal. Zeby bylo smieszniej - jak juz odpali, pompa ma swoje zasilanie i dziala bez zadnych dodatkowych polaczen - mozna jezdzic.

W zwiazku z tym mam pytanie - czy jest gdzies moze jakis bezpiecznik pompy? Jakas gdzies tam niespodziewajka, o ktorej malo kto wie?

Inna sprawa, ze mam wpiety uklad "ke stop" na hydroregulatorze, zaraz przy rozdzielaczu wtryskowym. Ma ktos moze schemat jak te polaczenia powinny normalnie wygladac - jak go wypiac, zeby wrocic do stanu fabrycznego?

Zachecam do dyskusji. Najblizsza okazja, kiedy bede mogl wlozyc rece pod maske bedzie dopiero na swieta, ale chce zebrac wszystkie opinie i byc przygotowanym na kazda ewentualnosc. Z gory dziekuje ;)

P.S - z tego co zauwazylem, nie ma u mnie pompy powietrza ale, wala mi sie po komorze jedna wtyczka/czujka na przewodzie. Jej nr to 124 540 1381. Czy ktos moze mi powiedziec jaka jest jej funkcja, czy to ma zwiazek z brakiem pompy?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 29, 2009 2:05 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
a czy prąd z cewki parownika (który najczęściej steruje odłączaniem pomp paliwa -chyba że u Ciebie stopKE załatwia wszystko i pompy nie są wyłączane) jest doprowadzony do czarnego przekaźnika od pomp czy też masz dodatkowe przekaźniki? Jeśli są dodatkowe przekaźniki, może one mają wypalone styki...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 29, 2009 10:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 02, 2005 9:45 pm
Posty: 261
Szczerze to nie pamietam teraz jak to tam wyglada. Ze "StopKE" wychodza 4 przewody. 2 z nich sa podpiete pod hydroregulator, a 2 kolejne (nie jestem pewien) albo wlasnie pod te cewke o ktorej piszesz, albo pod elektrozawor od gazu przed parownikiem. Z tego co pamietam, to do pracy na gazie czarny przekaznik nie byl potrzebny. Przez chwile jezdzilem bez niego. Na benzynie z kolei jak go wyjalem, to auto zgaslo.

Ktos moze mi powiedziec cos wiecej na temat klapki przeplywomierza? Powinna byc chyba jakos opisana? Moja nie ma na sobie zadnych opisow ani oznaczen. Wiem, ze moze to martwy trop, ale to juz kolejna rzecz, ktora wypadaloby wymienic. Pozatym czytalem, ze jesli klapka jest krzywa i dotyka gardzieli, to pompa pracuje na okraglo - u mnie po wlozeniu wkretaka miedzy gardziel, a klapke cisza..


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 06, 2009 7:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 02, 2005 9:45 pm
Posty: 261
Moze ktos kiedys bedzie mial podobny problem: Auto odpalone. Usterka byly dwa przekazniki na wiazce od pomp, ktore fachowi gazownicy zalozyli w aucie. Nie wiem czemu, ale nie znajduja sie one pod maska, tylko pod tylna kanapa [szalone]. Nie wiem rowniez co artysta mial na mysli, ani tym bardziej czemu zdechly oba, ludze sie, ze to, tak jak sugeruje Janfocus, kwestia ich wieku (instalacja ma 5 lat), a nie np jakis zawirowan z pradem...

Pozdrawiam
Spychal ;)

_________________
Ex:
'88 W126 420SE 5.0
'83 W126 280SE
'72 /8 230.6 -> 280


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl