MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 10, 2025 4:52 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw sie 13, 2009 11:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 20, 2003 11:14 am
Posty: 95
Lokalizacja: Pruszcz Gdański / Gdańsk
Prosze o rade, co moze byc przyczyna swiecacej sie kontrolki oleju?
Olej w silniku jest, na zimnym prawie maksimum, na rozgrzanym po dlugiej jezdzie ponad minimum. z tego co mi wiadomo nie powinno sie wlewac oleju wiecej niz bagnetowe maksimum - a to pomaga na jakies 200km, po takim dolaniu ma goraco, na zimnym jest ponad max...
Co wlasciwie wskazuje zapalona kontrolka oleju? Dotyczy tylko oleju w silniku?
Podczas jazdy, gdy sie zapali pomaga przejechanie kilkuset metrow na "luzie" lub zatrzymanie sie (gdy cisnienie oleju spadnie ponizej 2 - kontrolka gasnie, ale to wystarcza na kilka minut jazdy)
jestem ponad 1700 km od domu (w Chorwacji)i nie mam dostepu do normalnego warsztatu, poradzcie cos...

_________________
Pozdrawiam
Kiler

W126 260SE '87 manual - EX
W123 240D '84 automat - EX


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 14, 2009 12:20 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob mar 18, 2006 1:12 am
Posty: 97
Numer GG: 6919167
Lokalizacja: Małopolska
Witam
z tego co piszesz to wynika że twoje W126 pobiera olej ,ale czujnik od poziomu oleju może być do wymiany,w mojej W126 musiało być ponad minimum żeby sie nie świeciła,i jak co 200 km dolewasz to go dużo pobiera,radziłbym co 100km sprawdzić olej,reszte gaz i do polski.
Miłych wakacji życze.
Pozdrawiam
A na jakim oleju W126 chodzi?

_________________
99` W220 S500
91` W124 250D
Odeszło
85` Skoda 105L
86` W124 200d
96` Skoda Felicia
88` BMW 520 E34
92` Honda Accord 2.0
95` Opel Omega 2.5 TDS
87` W126 3.0 Automatic
96` W210K


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 14, 2009 10:55 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Kiler pisze:
Prosze o rade, co moze byc przyczyna swiecacej sie kontrolki oleju?
Olej w silniku jest, na zimnym prawie maksimum, na rozgrzanym po dlugiej jezdzie ponad minimum. z tego co mi wiadomo nie powinno sie wlewac oleju wiecej niz bagnetowe maksimum - a to pomaga na jakies 200km, po takim dolaniu ma goraco, na zimnym jest ponad max...
Co wlasciwie wskazuje zapalona kontrolka oleju? Dotyczy tylko oleju w silniku?
Podczas jazdy, gdy sie zapali pomaga przejechanie kilkuset metrow na "luzie" lub zatrzymanie sie (gdy ciśnienie oleju spadnie ponizej 2 - kontrolka gasnie, ale to wystarcza na kilka minut jazdy)
jestem ponad 1700 km od domu (w Chorwacji)i nie mam dostepu do normalnego warsztatu, poradzcie cos...

olej sprawdzamy na zimnym bez uruchamiania motoru i to jedyny słuszny pomiar. Jak silnik się uruchomi rozchlapuje olej i dlatego wydaje się że jest go mniej... Czujniki poziomu oleju (te od lampki) sa dość awaryjne, więc jeśli jesteś pewien że silnik nie bierze oleju i na zimnym stan jest ok, to nie ma się czym przejmować tylko w drogę...
A jeśli czujesz się nie pewnie obserwuj ciśnienie oleju, do puki jest olej jest ciśnienie podczas jazdy, inna sprawa że jak ciśnienia zabraknie to często jest już po kawałku silnika...
U mnie też ta lampka zapala się często, ale to tylko czujnik...

Powodzenia [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 14, 2009 11:06 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 20, 2003 11:14 am
Posty: 95
Lokalizacja: Pruszcz Gdański / Gdańsk
Jeździ na półsyntetyku 10W40 ( valvoline) i jak do tej pory nie mial specjalnie apetytu na olej...
Jeszcze jedna uwaga : po dolaniu na trasie oleju, aby kontrolka sie nie swieciła, i nastepnie po postoju okazuje się że jest ponad maximum oleju (sprawdzając na zimnym silniku)...

Moze trochę chaotycznie piszę.
Zimny silnik, sprawdzam olej - maksimum, ruszam w trase, po kilkunastu kilometrach - kontrolka oleju.
Nie dolewam, nastepnego dnia rano sprawdzam olej- stan maximum.

Co jest? Czujnik?

Edit:
Janfocus - odpowedziales na moje pytanie , dzieki!!! :)

_________________
Pozdrawiam
Kiler

W126 260SE '87 manual - EX
W123 240D '84 automat - EX


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 14, 2009 1:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob mar 18, 2006 1:12 am
Posty: 97
Numer GG: 6919167
Lokalizacja: Małopolska
raczej czujnik ;)

_________________
99` W220 S500
91` W124 250D
Odeszło
85` Skoda 105L
86` W124 200d
96` Skoda Felicia
88` BMW 520 E34
92` Honda Accord 2.0
95` Opel Omega 2.5 TDS
87` W126 3.0 Automatic
96` W210K


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl