MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 7:39 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob gru 19, 2009 4:39 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 08, 2007 10:15 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Witam,

Mam problem z moim silnikiem w W124 E420.
Na zimnym silniku wszystko jest OK.

Gdy się rozgrzeje do około 80 st C nagle zaczyna się dławić przy przyciskaniu pedału gazu. Na wolnych obrotach się w tym czasie dobrze kręci, lecz tylko jak wcisnę gaz silnik zamiast przyspieszyć dławi się, po chwili gaśnie.
Zawsze po pierwszym zgaśnięciu da się ponownie uruchomić, lecz jak się jazdę kontynuuje silnik jeszcze bardziej się rozgrzeje, za którymś razem po zdławieniu nie można go już uruchomić. Przy kręceniu, co kilka sekund strzela w tłumik!!! (przy normalnej pracy nigdy nie strzela).
Jak silnik się schłodzi odpala bez żadnego problemu i można jechać, aż znowu się rozgrzeje. Występuje to zarówno na PB jak i LPG

Do tej pory wyeliminowałem metodą prób i błędów:
sonda lambda - po odłączeniu nie ma zmiany.
przepływomierz - po odłączeniu nie ma zmiany
czujnik temperatury powietrza zasysanego - po odłączeniu nie ma zmiany
system ASR / elektroniczna przepustnica - po odłączeniu nie ma zmiany
odłączenie akumulatora na kilka minut (reset sterownika silnika) nie ma wpływu
elementy zmiennej fazy rozrządu (te okrągłe elementy obok kopułek) - po odłączeniu bez zmian
Czujnik temp załączający wiatraki - po odłączeniu bez zmian.
Czujnik temp silnika na zegary - po odłączeniu bez zmian

Czy w tym modelu jest czujnik TPS (czujnik położenia przepustnicy / pedału przyspieszenia)? Przy pedale gazu oraz przy cięgle przepustnicy, nic nie znalazłem.


Może jakieś sugestie co jeszcze może wpływać na takie zachowanie auta. Strach gdzieś nim jechać w takim stanie :(

_________________
300CE 90r


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 29, 2009 2:40 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 08, 2007 10:15 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Naprawdę nikt nic nie podpowie w tym temacie?

Zaczynam podejrzewać czujnik położenia wału, ten który jest przy połączeniu ze skrzynią. Bo to jest w zasadzie jedyny czujnik który jest niezbędny do tego aby silnik działał.

Pozostałem można odłączyć jednak silnik się kręci.
Nie potrafię jednak powiązać tego z temperaturą silnika. Jak w zegarku po przekroczeniu 80 st C na zegarach zaczynają się opisane wyżej cyrki.

Strzelanie w tłumik też można powiązać ze źle wyregulowanym zapłonem, jak wiadomo ten czujnik jest podłączony do modułu zapłonu, a jak dopiero później idzie sygnał do sterownika silnika.

_________________
300CE 90r


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 29, 2009 2:55 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
odłączanie elementów nie świadczy o tym że one są dobre, skoro nie ma zmian...
W prawdzie nie znam M119, ale z takimi objawami mocno bym się przjżał potencjometrowi klapy/przepływomierza

czujniki temp -lepiej pomierzyć rezystancję

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 29, 2009 3:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Nie znam kompletnie silnika m119, ale może warto sprawdzić stan cewki ( cewek? ). Przerabiałem podobny temat i ten ruch załatwił problem.Auto słabło po rozgrzaniu, pojawiały się "strzały w rurę" i szarpanie przy przyśpieszaniu.

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 29, 2009 3:38 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 08, 2007 10:15 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Janfocus pisze:
ale z takimi objawami mocno bym się przjżał potencjometrowi klapy/przepływomierza


W tym silniku jest wtrysk elektroniczny więc nie ma takiego.

Teoria mówi że strzelanie w tłumik jest od zbyt późnego zapłonu, zapłonem steruje moduł, a on dobiera moment zapłony głownie na podstawie wskazań czujnika położenia wału + korekcja podciśnieniem.

Nie bardzo wiem jak ma się do tego temperatura silnika, ale jakoś musi w pływać na coś, skoro odłączyłem wszystkie czujniki temp to przynajmniej wiem że to nie one są winne <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
McCoy pisze:
Nie znam kompletnie silnika m119, ale może warto sprawdzić stan cewki ( cewek? )


W jaki sposób mogę je sprawdzić?
Zresztą nie bardzo to widzę bo iskra jest, zawsze, a cewki nie zdążą się nagrzać od ciepła silnika, problemy mają wyraźny związek z temperaturą silnika

_________________
300CE 90r


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 29, 2009 3:49 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
PiotrGo pisze:
W tym silniku jest wtrysk elektroniczny więc nie ma takiego.

obawiam się że jednak jakichś przepływomierz powietrza musi mieć...

http://www.mb.org.pl/forum/index.php?topic=211493.0

PiotrGo pisze:
Nie bardzo wiem jak ma się do tego temperatura silnika, ale jakoś musi w pływać na coś, skoro odłączyłem wszystkie czujniki temp to przynajmniej wiem że to nie one są winne

temp silnika steruje dodatkową dawką paliwa, a odłączenie czujnika nie eliminuje jego usterki, bo odłączenie czujnika (w zalezności od typu) będzie widziana jako usterka tego czujnika -przerwa w obwodzie...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 29, 2009 4:28 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 08, 2007 10:15 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Janfocus pisze:
obawiam się że jednak jakichś przepływomierz powietrza musi mieć...


Przepływomierz oczywiście jest elektroniczny, miałem na myśli brak potencjometru przepływomierza takiego jak w K-jet


Janfocus pisze:
temp silnika steruje dodatkową dawką paliwa, a odłączenie czujnika nie eliminuje jego usterki, bo odłączenie czujnika (w zalezności od typu) będzie widziana jako usterka tego czujnika -przerwa w obwodzie...


To wszystko prawda, ale problem jest z czymś innym. Jeżeli jakiś czujnik przekazywałbym błędne wskazanie do tego stopnia że silnik by gasł to jego odłączenie (jeżeli nie jest on niezbędny do działania) powinno spowodować że silnik ruszy w trybie awaryjnym. Powyżej wypisałem listę tego co próbowałem odłączyć kolejno w momencie gdy występuje problem.

Okazuje się że aby silnik się kręcił to wszystko jest zbędne, wystarczy czujnik położenia wału, reszta może być odpięta a i tak nie zgaśnie.
Skoro problem po odpięciu wszystkiego nie ustępuje wnioskuję z tego że problem musi być w obwodach sterowania zapłonem, względnie wtryskiwaczami. Strzelanie w tłumik wskazuje jednak na zapłon. Tylko nie potrafię tego połączyć z temperaturą.

_________________
300CE 90r


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 29, 2009 9:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 07, 2009 5:52 pm
Posty: 100
Lokalizacja: Raszyn
...Twoje objawy są podobne do moich... z tym, że u mnie nie "kuleje" za każdym razem, gdy osiągnie 80stC...tylko jest to okazjonalnie... ale dokładnie tak samo się zachowuje po wciśnięciu gazu... no nic...umówiłem się z moim na dokładną diagnostykę zaraz po nowym roku...

_________________
W124 400 E (do kościoła)
Justy 4WD (na grzyby)
XJR 1300 (po bułki)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 30, 2009 12:37 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 08, 2007 10:15 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Danski pisze:
...Twoje objawy są podobne do moich...


Miło że nie jestem jedynym.


Danski pisze:
z tym, że u mnie nie "kuleje" za każdym razem, gdy osiągnie 80stC...


Na początku było też okazjonalnie, stało się pierwszy raz, potem kilka tygodni spokoju, potem częściej, teraz jest praktycznie za każdym razem przy tych 80 st C

Jak coś ustalisz daj znać co i jak.

_________________
300CE 90r


Na górę
Post: wt maja 04, 2010 2:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 07, 2009 5:52 pm
Posty: 100
Lokalizacja: Raszyn
ZDIAGNOZOWANY! ;) ...winna za te zachowania silnika jest... przepustnica.
...można wymienić na nową...ale jest droga lub zregenerować...
W przyszłym tygodniu będę regenerował i dam znać jak jeździ po zabiegu ;)

_________________
W124 400 E (do kościoła)
Justy 4WD (na grzyby)
XJR 1300 (po bułki)


Na górę
Post: wt maja 04, 2010 11:00 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Zapewne sama przepustnica w sobie jest sprawna, padła jak zwykle wiązka idąca do przepustnicy, ja samemu wymieniałem wiązke i jest wszystko do tej pory OK.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: śr maja 05, 2010 10:34 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
a masz może zdjęcia z tego zabiegu wymiany wiązki przepustnicy??

lub możesz opisać o którą wiązkę chodzi, bo chyba mam ten sam problem...

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
Post: śr maja 05, 2010 11:32 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Ponizej masz link do mojego tematu:
http://www.w114-115.org.pl/j/index.php? ... 25&t=43679
To jest ten kabel idacy od samej przepustnicy, gruby czrany przewód z wierzchu izolacja wyglada jak nowa, ale trzeba ja rozciać by zobaczyc jak izolacja wyglada w środku.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: czw maja 06, 2010 8:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 07, 2009 5:52 pm
Posty: 100
Lokalizacja: Raszyn
butek22... ważna uwaga, oczywiście zanim przepustnica miałaby być regenerowana zostanie sprawdzona wiązka.
...by the way ASR zaświeciło mi się kilka razy... ale niestety komputer diagnostyczny nie pokazuje, co dokładnie jest nie tak... wskazał tylko na błąd przepustnicy więc w jej okolicach należy szukać.
...wydaje mi się, że niezbyt fartowny materiał izolacji wiązek + nieco zbyt wysoka temperatura (poprostu za ciasno) w komorze silników M119 przyczynia się do tych awarii...

_________________
W124 400 E (do kościoła)
Justy 4WD (na grzyby)
XJR 1300 (po bułki)


Na górę
Post: czw maja 06, 2010 8:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 10, 2009 2:58 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Radom
zaświecenie kontrolki asr i pojawienie się zaburzeń w pracy silnika powinno spowodowac zapisanie błędu związanego z przepustnicą typu "błędna informacja o zamknięciu /otwarciu lub że w ogóle nie pracuje
może tez byc błąd dotyczący elektronicznego sterownika przyśpieszenia który kieruje przepustnicą i znajduje się w skrzynce z komputerami
powody tego zamieszania są dwa
-albo rozpadająca się wiązka w środku ETA przy płytce i w przewodzie
-albo PODCIŚNIENIE a konkretnie wężyk idący do przepustnicy(niewielka nieszczelnośc może zupełnie ją odłączyc) będzie wtedy błąd "sterownik przyśpieszenia nie pracuje"
w każdym bądż razie jazda gdzieś dalej z tym to loteria

_________________
MB W140 600SEL V12 powered by AMG 441 PS 600 Nm
...-the power of my 600 AMG is like my money in Switzerland,
I don't need it at the moment but it's good to know its there...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl