MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 2:11 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob mar 27, 2010 1:11 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lut 14, 2009 11:47 am
Posty: 48
Witam
Uprzedzając zgrzyty zębów starych wyjadaczy, przepraszam, jeżeli coś z tematu będzie powtórzone, ale pytanie dotyczy konkretnego samochodu, więc nie zawsze opisywane wcześniej problemy będą mnie dotyczyć.
Sąsiad - i dość dobry znajomy - ma do sprzedania W126 280SE 1983 rok. Sprzedaje w związku z przykryw paragrafem uniemożliwiającym mu przez dwa lata jazdę pojazdami mechanicznymi:) więc opcja sprzedaży "bo coś się dzieje" raczej odpada. Sprzedaje bo po prostu bez sensu trzymać go dwa lata w garażu. W samochodzie wszystko zgodne z Vinem,
VIN WDB12602212083225
Model 280 SE
Chassis 12602212083225
Engine 110989 12 034493
Transmission 722300 02 321054
Order 0 - 212 28170
Approx. year 1980
Lights BOSCH
Cab 01664
Dealer Berlin branch (212)
Interior leather "nappa" two-color anthracite+anthracite (251)
Paint
735 astral silver metallic (с 01.01.1972 по 31.12.1990, с 1994)
Options
221 left front seat, electrically adjustable (с 01.11.1978)
222 right front seat, electrically adjustable (с 01.11.1978)
410 electric sliding roof (с 01.03.1965 по 29.02.1988)
420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)
430 headrests in the rear (с 01.01.1977)
444 Unknown code
452 two-tone horn (с 01.01.1963 по 28.02.1993)
470 anti-lock braking system (abs) (с 01.06.1978 по 31.10.1993)
504 outside rear view mirror, right, electrically adjustable (с 01.11.1978 по 29.02.1986)
outside rear view mirror, right, electrically adjustable (l.h.d.)
taxi version, f.r.g, and outside rear view mirror on the right
510 Becker radio Mexico cassette full stereo, electronic, Kurier LW/MW/SW/USW (с 01.09.1979 по 30.11.1990)
531 automatic antenna (с 01.01.1963)
543 sun visor with vanity mirror, illuminated, left and right (с 01.11.1978)
551 anti-theft warning system (с 01.11.1978 по 31.03.1998)
570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest
588 automatic climate control and electric window lifters (front and rear doors) (с 01.01.1977)
590 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (laminated glass), Germany
green heat-insulating glass all round, heated rear window, laminated safety glass - Germany (с 01.01.1972)
600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)
611 courtesy lamps for front and rear doors, with W124 also for central doors/W202 front doors only (с 01.11.1978)
640 aluminium disc wheels with radial-ply tires (с 01.10.1969 по 31.12.1989)
673 high-capacity battery (с 01.01.1964)
682 fire extinguisher (с 01.04.1970)

piękny srebrniutki szerszeń z czarną skórą, klimatronic (co prawda nie działa - dla czego o tym później) zagazowany... I tu się pojawia problem - na co zwrócić uwagę przy tym silniku. Naczytałem się na forum o wadach K-Jet'a z zagazowaniem, ale z tego co mówi kolega, chodzi mu wszystko ok. Dopiero co zmienił cały zestaw kabli i kopułkę, ogólnie facet dbał o samochód, ale boję się że wdepnę w jakieś g.... Od czego zacząć - czy pali na benzynie? Co jeszcze sprawdzać?
Wydaje mi się że będę mógł go wyrwać za 8k, przy czym dostaję drugi silnik, drugą skrzynię (obecna przeciąga przy przerzucaniu z 2 na 3, ale przy odpuszczeniu gazu przerzuca), dwa komplety ładnych alusów. Blacha jest piękniutka. Samochód jest po jednym puknięciu - klasyczny "lewoskręt" - co najśmieszniejsze - przeciwnikiem był policyjny Polonez:) W związku z tym wymieniony pas przedni, od czasu wypadku ściągnięty osuszacz (chyba) klimatyzacji. Wszystko robione może nie w Salonie, ale przez w miarę dobrych lakierników. Dodam tylko że radiowóz był do kasacji:) Mercedes normalnie jeździł:) Sam widziałem:)
Samochód jest przepiękny, tylko boję się tego gazu. Zastanawiam się - gdybym kupił - na odpuszczeniu sobie LPG całkiem i jeżdżenie bna benie, ale z kolei nie jest też krezusem i nie chciałbym za 60 zł przejechać 60 kilometrów. Nogę mam lekką więc jakiś specjalnych butów nie będzie - jakie może wtedy być spalanie? Kurde - nie śpię po nocach i myślę co robić więc liczę na jakąś waszą pomoc. Ile kosztuje OC dla takiego motorka?
Pomóżcie proszę - znajomy który jeździ 500 odradza ten motor, że za słaby, ale do końca wyboru wielkiego w tych pieniądzach mieć nie będą. Pewnie bym wolał V8, ale cóż. Dzięki z góry.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 27, 2010 1:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Siema.
batopl pisze:
Naczytałem się na forum o wadach K-Jet'a z zagazowaniem, ale z tego co mówi kolega, chodzi mu wszystko ok.

Na przykładzie samochodu ojca (300SE 1990) mogę powiedzieć, że jeśli chodzi o silnik to nie było z gazem większych problemów, natomiast podczas jazdy na LPG trochę 'głupiała' skrzynia biegów, ze względu na zmiany podciśnienia w układzie dolotowym, w związku z czym z gazu mój stary zrezygnował. Dało się jeździć, ale spokojnie, kick down na ten przykład nie chciał się załączać, tak więc na trasie było to trochę wnerwiające, żeby przed każdym większym wyprzedzaniem przełączać się na benzynę.

batopl pisze:
klimatronic (co prawda nie działa - dla czego o tym później)

Automatyczna klima w 280SE. Przyznam, ze nie spotkałem do tej pory, to jak dla mnie czyni go dość ciekawym, nie wiem tylko, czy klimatyzacja nie działa czasem dlatego że jest jeszcze freonowa (czy ktoś wie do którego roku były freonowe..?). Jeśli tak i długo była nieużywana, to doprowadzenie jej do sprawności może być dość kosztowne.

Koszt ubezpieczenia zależy między innymi od tego gdzie mieszkasz, jakie masz zniżki, jakie to TU, tak więc jednoznacznie Ci nie powiem...
A jeśli chodzi o osiągi, to jak nie oczekujesz rakietowego ciągu, to Ci wystarczy, ale też nie licz, że to będzie "najszybszy w mieście wóz" :lol:

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 27, 2010 1:39 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Temat gazu faktycznie poruszany wielokrotnie. Na poczatek sprawdź blachy, Mercedes czesto wyglądający ładnie na zewnątrz, kryje niespodzianki (półki pod lampami, tulejki progów, kielichy, nadkola itp.) Gaz odrazu bym wywalił, chodzi dobrze, ale po czasie bedzie powodem spustoszeń w układzie wtrysku benzyny, generalnie sprawdź jak chodzi na benzynie, jak odpala na zimnym , gorącym, czy chodzi równo . Jeżeli ze skrzynią nic się nie dzieje poza tym lekkim przeciaganiem to nie ma sie czym przejmować.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 27, 2010 3:28 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Tak jak kolega powyżej napisał, dobrze posprawdzaj blachy,nadkola,od strony bagażnika -czyli od wewnątrz -podszybie,wogóle bagaznik,po bokach pod tylym zderzakiem jal są otwory wentylacyjne,otwórz klapki na progach do wsadzania lewarka, podłużnice ,jak pazagniatane to widać już miękki ! Co do gazu to ja własnie zagazowałem swoje 2 - 126 z tym że 560 , jak się nie będzie oszczędzać na STOP KE ( rewelacja-sprawdza sie w 100 % ) oraz dobry reduktor i bezdyskusyjnie regulator wolnych obrotów , nie ma ŻADNYCH problemów z jazdąna LPG , moc praktycznie taka sama, OC jesli ,jesteś młodym człowiekiem może trochę zaboleć, ja przy 60 % zniżce za 420 i 560 płacę 478 pln PZU do tej pory miałem w LINK 4 ale w marcu przysłali ofertę nie do odrzucenia- 594pln :o :o :o wiec im serdecznie podziękowałem za 7 lat współpracy !!!

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 27, 2010 3:45 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lut 14, 2009 11:47 am
Posty: 48
Póki co dzięki za rady względem stanu blacharki. Chciałbym się dowiedzieć, jak "przetestować" stan silnika pod względem jego funkcjonowania po kilku latach jazdy na gazie. Jak to po kolei robić - odpalić na benzynie i czekać kiedy i jak się przełączy? Przejechać się nie włączając gazu, tylko na benzynie? Czy są jakieś specyficzne objawy "kończącego się" silnika lub samej instalacji LPG?
Tak jak pisałem w pierwszy m poście, w zestawie jest drugi silnik 280 - gościu kupował trochę rzeczy "na wszelki wypadek" więc w razie co przełożę. Znam ten samochód od kilku lat, chciałem go od niego kupić już wcześniej - nie chciał sprzedać. teraz ten incydent z zakazem prowadzenia pojazdów i nadarzyła się okazja...
Gdybym odpuścił sobie gaz tow 15 l beny w mieście się zmieszczę?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 27, 2010 3:52 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
DJ MAKU pisze:
Automatyczna klima w 280SE. Przyznam, ze nie spotkałem do tej pory, to jak dla mnie czyni go dość ciekawym, nie wiem tylko, czy klimatyzacja nie działa czasem dlatego że jest jeszcze freonowa (czy ktoś wie do którego roku były freonowe..?). Jeśli tak i długo była nieużywana, to doprowadzenie jej do sprawności może być dość kosztowne.


gdzies 94 chyba... z chwila kiedy byly W124 e klasa albo koncowka zwyklego 124 czyli koncowka 93

Osuszacz to nie problem.. 70 pln nowy kosztuje, ale po dlugim nieuzywaniu klimy niewiadomo czy kompresor bedzie sprawny. Jezeli tak to smialo mozna tanio ta klime naprawic, albo jak sie komus chce to i przerobic na R134a i wcale drogo nie wyjdzie. Poza wezami i uszczelniaczami wszytko pozostanie stare..

ja bym sie bal brac w126 1 seria ze wzgledu na blacharke.. i 2,8 silnik.. ktory bez gazu w tej budzie moze sobie łyknąc.. <br>Dodano po 39 sekundach.:<br>
batopl pisze:
Gdybym odpuścił sobie gaz tow 15 l beny w mieście się zmieszczę?



zalezy jakie miasto ale trzeba bedzie sie natrudzic ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 27, 2010 4:25 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Wszystko fajnie kolego Czarek, w Twoim 560 instalacja wtrysku z modułem stop podejdzie, ale kolega ma tu silnik 2.8 na k-jetronicu, gdzie nie da sie takiej instalacji założyć.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 27, 2010 6:59 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Cytuj:
Gdybym odpuścił sobie gaz tow 15 l beny w mieście się zmieszczę?

15 to średnie spalanie benzyny w cyklu mieszanym.
W trasie spali 12-13, w mieście 17-18 litrów bez względu na styl jazdy...

Oczywiście raz czy dwa miałem spalanie poniżej 11 w trasie, ale tak jak piszę 12-13 to dobry wynik na naszych jednopasmówkach.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 27, 2010 7:20 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lut 14, 2009 11:47 am
Posty: 48
No to raczej gaz sobie odpuszczę... Jestem totalnym laikiem, jeżeli chodzi o mechanikę praktyczną i wolałbym nie "utknąć" gdzieś na środku skrzyżowania. Jutro będę dokładnie Gwiazdę oglądał, potem w razie co tylko zebrać kasę:)

_________________
W123 200 '78
W123 300 '82
S210 290TD '97
A6 C5 1,9 '99
Seat Alhambra 2002
Honda Accord 2011
X5 E70 2010
W114 230/8 1973


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 27, 2010 9:21 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
batopl pisze:
No to raczej gaz sobie odpuszczę...

Tylko żebyś nie skończył tak jak ja: musiałem kupić drugie auto do codziennego użytkowania bo inaczej bym całą pensję wydawał na paliwo ;)

Ten gaz jeśli już i jest i działa poprawnie to raczej plus a nie minus tego auta...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 28, 2010 12:33 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Cytuj:
Automatyczna klima w 280SE. Przyznam, ze nie spotkałem do tej pory, to jak dla mnie czyni go dość ciekawym, nie wiem tylko, czy klimatyzacja nie działa czasem dlatego że jest jeszcze freonowa (czy ktoś wie do którego roku były freonowe..?)

klima automat w Iserii 280SE bywały...
freon ładowali do różnych różnie, ale mniej więcej po 90r była zmiana...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 28, 2010 9:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Wiem, właśnie, że mogły być, ale nie widziałem na żywo takiego do tej pory. W ogóle dość bogaty 'wypas' jak na 2.8: skóra, klima, elektryka, szyber, nawet fotele elektryczne...

Brakuje tylko grzanych 'dup' i podświetlanych popielniczek z tyłu [zlosnik]

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 29, 2010 9:37 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lut 14, 2009 11:47 am
Posty: 48
A jeszcze jedno pytanie - z tego co doszedłem z forum - rocznik 83 to druga seria, a silnik M110, tak? Skrzynia automat czterobiegowa? I właśnie co do tej skrzyni - przy przejściu z dwójki na trójkę, dość długo ciągnie na coraz wyższe obroty i z tego co mówi obecny właściciel - przerzuca na trójkę jak się troszeczkę odpuści gazu. Czy to poważne "schorzenie"? On tak jeździ już pewien czas, jak twierdzi to tylko kwestia przyzwyczajenia i jest ok :) Przypominam, że on nie sprzedaje ze względu na tą wadę, tylko dlatego że nie może już jeździć w ogóle autami przez dwa lata, wcześniej sprzedać mi nie chciał. Osobiście byłem z nim u gościa który odrestaurowuje Mercedesy i kupiliśmy tam w zeszłym roku skrzynię na wymianę, z tym że sokor ta jeszcze działa to odpuścił sobie wymianę - ale skrzynia stoi obok i czeka w razie co na podmiankę. Wymiana skrzyni to duże (patrz kosztowne) przedsięwzięcie? Chodzi tylko o robociznę.
Tak jak zaznacza DJ MAKU, wypas całkiem całkiem, co tym bardziej skłania mnie do wyrzeczenia jakiegoś i kupienia Gwiazdeczki Pozostaje tylko tylko lęk przed spalaniem... <br>Dodano po 26 minutach.:<br>
voytas pisze:
batopl pisze:
No to raczej gaz sobie odpuszczę...

Tylko żebyś nie skończył tak jak ja: musiałem kupić drugie auto do codziennego użytkowania bo inaczej bym całą pensję wydawał na paliwo ;)

Ten gaz jeśli już i jest i działa poprawnie to raczej plus a nie minus tego auta...


Najgorsze jest to, że to właśnie będzie to drugie auto do jeżdżenia:) Żona zabiera mi A6 - tłumaczy się że musi dzieci wozić i że musi być bezpiecznie (i tu się z nią akurat zgadzam). Ja mam teraz Astrę 1,4i i biorąc pod uwagę jej obecne spalanie (18l/100KM !!!! - do pracy mam 1,5 km, nawet się nie rozgrzeje i ciągnie non stop na ssaniu...) nie odczuję pewnie żadnej różnicy przy przesiadce na benzynowe 280SE :)

_________________
W123 200 '78
W123 300 '82
S210 290TD '97
A6 C5 1,9 '99
Seat Alhambra 2002
Honda Accord 2011
X5 E70 2010
W114 230/8 1973


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 29, 2010 9:36 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
batopl pisze:
a silnik M110, tak?

I seria.

83 rok jest granicznym dla serii, ale Twój jest Iwsza
batopl pisze:
do pracy mam 1,5 km

przy takich trasach równie dobrze spalanie będzie pod 25l, ja nawet nie chcę wiedzieć ile mój wciąga na zimno...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 30, 2010 11:38 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
DJ MAKU pisze:
Dało się jeździć, ale spokojnie, kick down na ten przykład nie chciał się załączać, tak więc na trasie było to trochę wnerwiające, żeby przed każdym większym wyprzedzaniem przełączać się na benzynę.


Dajesz przykład zupełnie innego silnika i do tego ze źle założoną LPG, "dobre rady" zawsze w cenie.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl