MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 8:22 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz kwie 04, 2010 2:24 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz kwie 04, 2010 1:47 pm
Posty: 9
Lokalizacja: WSH
Witam!

W moim W126 300SE 87r. w ciągu 2 dni (a mam go 4 dni) nawarstwiło się kilka problemów (chronologicznie):

- pedał hamulca czasami "łapie" w normalnej pozycji, znaczy u góry, a czasami bardziej u dołu, czyli muszę go bardziej wcisnąć dodam, że w obu przypadkach samochód hamuje normalnie.

- brak ssania. Albo go nie ma, albo nie wiem przy jakiej temp ssanie powinno się włączyć, przy 1'C nie włączyło się.

- zepsuty obrotomierz. Wyłączył się sam podczas jazdy (przyśpieszania:) teraz czasami zdarzy mu się "podskoczyć" delikatnie lub "na maxa" i zaraz spada do zera.

- samochód gaśnie zaraz po odpaleniu.

Wykonane naprawy (po całej nocy spęczonej na forum :o ):

- sprawdziłem słynny "srebrny przekaźnik" wygląda na OK.
- sprawdziłem przekaźnik pompy paliwa i też wygląda na OK, ale po zmostkowaniu bolców "30" i "87" DZIAŁA i NIE GAŚNIE!!!! podłączyłem sobie kabelek z włącznikiem do kabiny i można jeździć ale obrotomierz i ssanie oczywiście nie działają...

Wiem, że muszę się zająć przekaźnikiem (naprawa\wymiana), ale czy ktoś wie, czy ten przekaźnik odpowiada taż za ssanie i obrotomierz?? i od jakiej temp. powinno się włączyć ssanie?? no i co może być z tym hamulcem?? dodam, że lewe tylne koło grzeje się od jazdy, ale myślę, że to "pikuś" i naprawię go w tygodniu.

_________________
W123 250E 76r.(karoseria;) + gaz - sprzedany
W126 300SE 87r. - obecnie


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 04, 2010 4:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
Dzień dobry ........

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 04, 2010 4:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Objawy wskazują na brak impulsów TD z modułu zapłonowego.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: ndz kwie 04, 2010 7:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt gru 18, 2009 8:05 pm
Posty: 130
Numer GG: 1148743
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Ja bym stawiał na przewody od podciśnienia.
Sprawdź wszystkie wężyki.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 04, 2010 8:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
A ja bym nie stawiał na podciśnienia bo silnik by nie pracował po zwarciu pinów "30" i "87" [zlosnik] a pracuje jak podaje mario wsh.
Podpowiem gdzie szukać,koło gniazdka diagnostycznego masz kostkę na 1 śrubkę i tam właśnie z modułu zapłonowego przychodzi sygnał TD i kierowany na obrotomierz,sterownik pompy paliwa czyli przekaźnik z napisem KICK DOWN żeby wiedział kiedy bieg zmienić dla 300SE granica to 6550 obr.Tam bym zaczął poszukiwania kłopotów,może kabelek się urwał i płata figle ;)

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 05, 2010 12:06 am 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz kwie 04, 2010 1:47 pm
Posty: 9
Lokalizacja: WSH
A co to jest "impuls TD" i za co odpowiada???

_________________
W123 250E 76r.(karoseria;) + gaz - sprzedany

W126 300SE 87r. - obecnie


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 05, 2010 1:42 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Sygnał generwoany przez moduł zapłonowy - impulsy zgodne z częstotliwością zapłonów - stosowane do sterowania obrotomierza, przekaźnika pomp (sygnał o pracy silnika), sterownika wtrysku. Kabel żółto-zielony.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 05, 2010 1:50 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Potwierdzam, jest to brak sygnału TD.

Miałem taki przypadek i takie same objawy. U mnie uszkodzeniu uległ moduł zapłonowy, tzn. moduł widział sygnał z czujnika na kole zamachowym i dawał prawidłowo zapłon, ale dalej nie podawał sygnału TD, przez co nie działał obrotomierz (też tylko czasem podskakiwał) i sterownik silnika (wtrysk chodził na samej mechanice, czyli nie załączał ssania, itp.).

Ja bym w tym przypadku posprawdzał wszystkie kable związane z tym sygnałem, a następnie podmieniłbym moduł na próbę...

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 05, 2010 12:44 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz kwie 04, 2010 1:47 pm
Posty: 9
Lokalizacja: WSH
Dzięki Panowie juro będę próbował i zdam relacje z "naprawy"....

Może ktoś wie co może być z tym pedałem hamulca??

_________________
W123 250E 76r.(karoseria;) + gaz - sprzedany

W126 300SE 87r. - obecnie


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 05, 2010 2:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Może zapiekać się któryś zacisk i wtedy zagotowuje Ci płyn w obwodzie tego koła... U mnie też tak było, samochód niby normalnie hamował, a pedał trzeba było wciskać do podłogi czasami...

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 07, 2010 2:40 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz kwie 04, 2010 1:47 pm
Posty: 9
Lokalizacja: WSH
Witam.
Wczoraj trochę posiedziałem pod maską i w sumie nic nowego nie wymyśliłem... ale po kolei:

- sprawdziłem miernikiem kabel sygnału TD, jest OK
- powyciągałem wszystkie kable z modułu zapłonu, wyglądały ładnie więc powkładałem je do środka [zlosnikz] , samego modułu nie rozkręcałem...
- dokładnie przejrzałem wszystkie kable\bezpieczniki w pod maską i wyglądają na OK.

W ramach ścisłości chciałbym się zapytać, za co dokładnie odpowiada moduł pompy paliwa (ten znajdujący się na podszybiu z napisem KPR 0035452405) I czy jego awaria może odpowiadać za większe zużycie paliwa?? Dodam, że przed odpaleniem samochodu zwieram gniazda 30 i 87 w module.

_________________
W123 250E 76r.(karoseria;) + gaz - sprzedany

W126 300SE 87r. - obecnie


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 07, 2010 3:35 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Zwiększone zużycie paliwa występuje, gdy sterownik silnika ("komputer") nie działa i pracuje tylko mechaniczna część wtrysku KE-Jetronic. To, że nie działa "komputer" wynika z braku sygnału TD, tak samo niezałączanie pompy paliwa związane jest z brakiem tego sygnału. Sterownik silnika, poprzez elektrohydrauliczny nastawnik ciśnienia, koryguje dawkę paliwa. Gdy "komputer" nie działa, nie ma ssania ani tej korekcji. Jeśli jeszcze na dodatek klapa spiętrzająca jest trochę źle wyregulowana, to zużycie paliwa może wzrosnąć...

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 07, 2010 3:45 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz kwie 04, 2010 1:47 pm
Posty: 9
Lokalizacja: WSH
Więc jeżeli mam zepsuty moduł pompy paliwa (samochód gaśnie po odpaleniu, przy zmostkowaniu 30 i 87 działa ok) to nie mam sygnału TD tak ??? i jak naprawie\wymienię moduł to powinno być ok?? czy przyczyn może być więcej ??

_________________
W123 250E 76r.(karoseria;) + gaz - sprzedany

W126 300SE 87r. - obecnie


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 07, 2010 3:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Sygnał TD z modułu zapłonowego jest podawany na złącze diagnostyczne, obrotomierz, przekaźnik klimy, przekaźnik pompy paliwa i komputer...

Więc odpowiedz sobie teraz, gdzie może nie być tego sygnału, skoro nie działa żadne z tych urządzeń... ;)

Postaram się wrzucić schemat, żebyś wiedział, co jeszcze można sprawdzić. :)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 07, 2010 4:07 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz kwie 04, 2010 1:47 pm
Posty: 9
Lokalizacja: WSH
[zlosnikz] odpowiedziałem sobie [zlosnikz]

Dzięki Szumek!!!
Wygląda na to, że moduł pompy paliwa mogę mieć dobry i pewnie mam...
W takim razie, czy w module zapłonowym można samemu coś "naprawić", czy nadaje się tylko do wymiany??

Edit:
Po ostatnim wpisie i radach Szumka pognałem grzebać przy samochodzie i wydaje mi się, że znalazłem problem!!!!

Znalazłem przerwany wężyk podciśnienia (złamany przy zaworze zwrotnym mocowanym do nadkola na wciski).

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 3_zawo.jpg -oznaczony liczbą 44.

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... silnik.jpg - oznaczony strzałką (to nie mój silnik, ale bardzo podobny, też 300se)

Ów wężyk idzie "za blachą" czyli między błotnikiem\nadkolem, a mocowaniem nadkola. Dostałem się do niego od dołu przez osłonę znajdującą się nad kołem. Jak już wspomniałem jest on ułamany przy wejściu do zaworu.

W związku z tym mam 2 pytania:
- co to za wężyk i za co odpowiada??
- czy jego przerwanie może powodować moje problemy (niedziałający obrotomierz i ssanie, gaśnięcie zaraz po odpaleniu) ??


Ostatnio zmieniony śr kwie 07, 2010 9:11 pm przez mario_wsh, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl