MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 7:39 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt maja 25, 2010 9:43 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Witam, mam problem z moim M119 a mianowicie nie ma kompresji. Jedyna rzecza, ktora byla robiona przy silniku to zdjete glowice, caly "dol silnika byl nie ruszany. Po zlozeniu motoru okazalo sie, ze nie ma kompresji i silnik nie chce odpalic.
Wydaje mi sie, ze moze miec to zwiazek z hydraulicznymi popychaczami zaworow, ktore nie sa wypelnione olejem i nie otwieraja zaworow. Jednak po dluzszym kreceniu silnikiem cisnienie oleju powinno sie pokazac ale niestety nie ma go nadal.
Czy jest mozliwe, ze w miedzyczasie cos stalo sie z pompa oleju i nie moze ona "zaciagnac" oleju? (olej byl calkowicie spuszczony). Jak ta pompa dziala?
Jest to jedyna rzecz jaka przychodzi mi do glowy... Wszystkie inne rzeczy sa ok: iskra jest, paliwo jest, rozrzad ustawiony dobrze.
Moze ktos ma jeszcze jakis pomysl?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: śr maja 26, 2010 11:24 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Czy uszczelki pod głowice kupiłeś o identycznych numerach co miałeś? Bo były 3 rodzaje do m119 i z tego co kojarze to były jakieś różnice z pokrywaniem się kanału olejowego.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: śr maja 26, 2010 1:23 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Dobrze /zegarek/ sugeruje,przed założeniem trzeba było dobrze sprawdzić wszystkie otwory w uszczelce,bo mogły nie zgrać się otwory i mogłeś po prostu zakryć kanał olejowy ,chociaż ja tu przytoczę swój przypadek ,prawie identyczny,otóż jak kupiłem 560 to koleją rzeczy wywaliłem cały olej ,chociaż z wyglądu był na oko OK,no ale mam zasadę że po zakupie auta ,wymianę robię zawsze i wtedy mam pewnośc co do przebiegu (oleju oczywiście ! ) nowy wkład filtra poprzednik zostawił mi w spadku w bagażniku,tak więc wsadziłem wkład filtra,zalałem świeżym olejem,pokręciłem rozrusznikiem bez zapalania ( zdjęty kabel z cewki ),pózniej już normalnie zapaliłem i patrzę na manometr a tam 0 [totalszok] ,zgasiłem i przez korek wlewu patrzę a tam wałek prawie suchy :o ,odkręciłem dekiel od filtra-sucho w środku :o a że auto przywiozłem nie na chodzie,na lawecie, to myślę-pewnie pompa oleju zj....a,zlałem olej,zdjąłem miskę i wyciągłem pompę oleju,zanurzyłem końcówkę w oleju -pompa ciągnie,wszystko w kupę i to samo, i wyobraż sobie kolego , że winny był wkład filtra,po prostu leżał w bagażniku cholera wie ile czasu i po prostu ZAWILGOTNIAŁ :o :o :o , nie do uwieżenia ale fakt z autopsji ,po wysuszeniu puścił ciśnienie i jest OK ,ale co się nakombinowałem to głowa boli !!!

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: śr maja 26, 2010 1:38 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Czarek a jesli wkladu filtra wogole nie zamontowalem, to bedzie to mialo wplyw na cisnienie oleju? Dziwne jest u mnie to, ze nawet po zdjeciu dekielka z obudowy filtra oleju, przy kreceniu rozrusznikiem powinien pojawic sie tam olej, a tu sucho [szalone] . Cos chyba mi sie zdaje, ze mam pompe oleju zdupcona, a jak ona dziala, mozna ja jakos sprawdzic?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: śr maja 26, 2010 2:26 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
No to raczej pompa oleju do d..y,no chyba że zatkała się siatka (filtr ) na pompie przez który pobiera ona olej z miski,chociaż w to nie za bardzo wierzę,ale wszystko jest możliwe,co do pompy to jest z tym trochę zabawy,nie mówię tu o zdjęciu miski -oczywiście,ale żeby wyciągnąć pompę od dołu trzeba trochę gimnastyki,szczególnie z wyjęciem napinającej łańcuszek blaszki sprężynującej i wyjęciem pompy razem z kółkiem zębatym,jak już będziesz miał na wierzchu to sprawdż-przeczyść filtr-siatkę a sam koniec pompy zanurz w oleju i pokręć palcem za kółko-powinna nawet dość mocno rzygać olejem,jest to pompa zębatkowa i nie skomplikowana ,bodajrze 2 kólka zębate króre pompują olej,były dwa rodzaje pomp, z przykręconym czujnikiem poziomu oleju i bez,wiem bo pozostała mi pompa z silnika 4.2 i ta takiego czujnika nie miała ,a w 5.6 taki czujnik mam i tamta do 5,6 nie pasowała,sprawdzałem jak miałem na wierzchu obydwie,jak ściągniesz miskę to zobacz czy czasami nie zerwał się łańcuszek który ją napędza,jest króciutki ,jedno -rzędowy ,coś ala od roweru, chociaż też w to wątpię,ale jak pisałem różnie to może być [zdziwiony]

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: sob maja 29, 2010 8:43 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Witam Kolegow
Sa dalsze problemy z moim M119 a pomysly mi sie juz koncza.
Otoz paliwo podaje, iskra jest, rozrzad ok, zaplon tez, kompresja 15 bar na kazdym cylindrze a silnik nie chce zaskoczyc [smutne] . Nie, mam pojecia co jeszcze moze byc nie tak... Czy mozliwe jest, ze swiece maja za slaba iskre?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: sob maja 29, 2010 3:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 29, 2005 1:44 pm
Posty: 445
Lokalizacja: ZGY Gryfice
wymontować popychacze, "wydoić" je z oleju aby były puste, zamontować, na początki będzie hałasować strasznie, napompują się i powinno być ok

_________________
[VW1200, VW1300, bulik - ma już kółka, MB C123, BMW E12 525 i OSA M52 wciąż bez iskry]


Na górę
Post: ndz maja 30, 2010 7:51 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Myslisz, ze diabel tkwi w tych popychaczach? Ale skoro silnik ma kompresje, to wychodzi na to, ze zawory sie domykaja i nie powinno to wplynac na odpalenie silnika.
A moze byc tak, ze zawory zamykaja sie za pozno? Jezeli w popychaczach jest za duzo oleju?
Dzisiaj przegladnalem cala instalacje zaplonowa, wyczyscilem kopulki, palce, upewnilem sie, za kable sa dobrze podlaczone, kupilem nowe swiece... probuje zapalic i... dalej p***a.

Czy mozliwe jest, ze wtrysk daje za duzo paliwa? (U mnie jest zasrany KE) Nawet po bardzo ktorkiej probie odpalania, swiece po wykreceniu sa strasznie zalane paliwem, az z nich kapie!!

Poradzcie cos, bo juz mnie krew zalewa. Probowalem popytac diagnostow ale jak slysza o M119 na KE i to w dodatku wpakowany do 123 coupe to nikt nie chce podjac sie tematu. Dodam, ze silnik przed zdjeciem glowicy palil od kopa i chodzil jak zegareczek.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: ndz maja 30, 2010 7:55 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
jakub_gozdzik pisze:
A moze byc tak, ze zawory zamykaja sie za pozno? Jezeli w popychaczach jest za duzo oleju?


Niemozliwe.

Z tego co piszesz, to jest cos nie tak z rozdzielaczem paliwa. Sprawdz czy klapa sie nie przycina, czy wtryski dobrze rozpylaja.

ps. a kompresje jak naprawiles?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pn maja 31, 2010 9:32 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Powodem braku kompresji byl przestawiony o jeden zabek walek rozrzadu. Nie wiem czy jeszcze nie jest cos nie tak z tym przyspieszaczem zaplonu, ktory zamontowany jest na walkach rozrzadu.
Nie wiem do konca jak one dzialaja, czy jest niezbedne cisnienie oleju? Moze cos tu jest nie tak?
Wczoraj przygladnalem sie rozdzielaczowi paliwa i nie widze nic podejzanego, klapa chodzi poprawnie, wtryski rozpylaja dobrze.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl