MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 11, 2025 9:45 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn mar 28, 2011 8:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 1:28 pm
Posty: 206
Lokalizacja: Wieruszów
Witam , W140 500 SE (350 kkm przebiegu). Katalizatory przestały spełniać swoje zadanie pewnie już wieki temu ale teraz , pojawił się taki problem, że ich wnętrzności prawdopodobnie się "rozleciały". Objawia się to po pierwsze buczeniem (dzwonieniem) w pewnych zakresach obrotów, po drugie prawdopodobnie przytyka mi wydech . Pukałem w nie lekko ręką i wpadają w rezonans niemiłosiernie . Teraz pytanie do Was , jakie kroki podjąć ? Poradźcie coś , czy wycinać , zastąpić czymś , co są warte uniwersalne zamienniki np. z Bosala ?

P.S. Skrajnie ortodoksyjne porady niestety z względów finansowych jestem zmuszony odrzucić ;)

Pozdrawiam .

_________________
W140 500SE 91r.
W124 280E 92r.
W201 190D 91r.


Na górę
Post: śr mar 30, 2011 7:06 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
Wyciąć, wstawić rurę o takiej samym przekroju w miejsce kata, katy upchnąć u lokalnego skupywacza i jeszcze jesteś do przodu o parę stówek i po sprawie, jak będziesz miał budżet to sobie założysz nowe z powrotem chociaż szczeże w to wątpie [zlosnik] nie ma się nad czym zastanawiać jak nie masz kasy, a przecież nie będzie auto przez to stało, chyba że sie przyzwyczaisz do tego dźwięku dzwonienia. Była już tu burzliwa dyskusja na temat katów w trocina SEL-u, poszukaj coś koło 31 strony, zaraz mnie zjadą o te katy, ale co innego można zrobić, kupić nowe, używki???

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: śr mar 30, 2011 5:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 1:28 pm
Posty: 206
Lokalizacja: Wieruszów
Dzięki za odpowiedź . Zastanawia mnie jeszcze czy warto wstawić uniwersalne katy , czy może one też się szybko rozlecą ? Ktoś kiedyś pisał na forum że wywalił tylko bebechy ze środka , czy nie powodowało to jakiegoś "buczenia" - z powodu pustej przestrzeni ? Aha no i ile orientacyjnie warte są te stare katy jako surowiec ( jeśli ktoś sprzedawał ) ?

_________________
W140 500SE 91r.
W124 280E 92r.
W201 190D 91r.


Na górę
Post: sob kwie 02, 2011 11:25 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 10, 2009 2:58 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Radom
jeżeli już to...
znajdż dobrego rzemieślnika
niech rozetnie puszki katów
wyjmie wkłady
w oryginalne puszki wstawi rury perforowane o fi takiej jak wlot-wylot
wspawane rury owinie wygłuszeniem czyli wełną żarodoporną
pospawa to wszystko porządnie i estetycznie
no i masz...
dwa tłumiki przelotowe w oryginalnych puszkach czyli wizualnie status quo
dodatkowo akustycznie będzie jeszcze ciszej niż z katami, żadnych obcych dżwięków typu rezonanse
no i jak twierdzą niektórzy kilka kucyków gratis

sprzedasz wkłady i masz zwrot kosztów całej operacji

p.s.z różnymi uniwersalnymi katami i prymitywnym wspawaniem gładkiej rury daj sobie spokój

_________________
MB W140 600SEL V12 powered by AMG 441 PS 600 Nm
...-the power of my 600 AMG is like my money in Switzerland,
I don't need it at the moment but it's good to know its there...


Na górę
Post: pt kwie 15, 2011 6:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 1:28 pm
Posty: 206
Lokalizacja: Wieruszów
Witam , operacja na katach przeprowadzona pomyślnie , pacjent ma się dobrze ;)
Po wykręceniu katalizatorów okazało się że w rozsypce jest tylko jeden. Ten , który mówiąc kolokwialnie "biegnie po delikatnym łuku " okazał się w całkiem dobrej kondycji , siatka czysta nic z niego nie wyleciało . Gorzej było z drugim, a właściwie z jego połową , która się rozleciała na takie kawałki i mniejsze:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Poza tym w środku było sporo pyłu ( który swoją drogą jest zabójczy dla dróg oddechowych;)
No więc ten drugi kat został oczyszczony , usunięta blacha podtrzymująca , która była przyczyną owego dzwonienia. Następnie wspawana przegroda i przedłużenie rurą oraz wygłuszenie . Tak więc teraz mam 3/4 oryginał i 1/4 rzeźby [palacz]
Nie jako "przy okazji" wymieniłem podporę oraz łożysko na wale (podpora była oberwana a łożysko miało po prostu dość [oczko] ) oraz sondę lambda . W środku jest o wiele ciszej i auto nabrało mocy ( nie wiem czy bardziej przez usunięcie zatykających rurę odłamków czy przez wymianę sondy - pewnie obie rzeczy po trochu) Ale efekt jest satysfakcjonujący :)

_________________
W140 500SE 91r.
W124 280E 92r.
W201 190D 91r.


Na górę
Post: pt kwie 15, 2011 9:52 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Podporę wymieniłeś stąd przyrost mocy [oczko]

_________________
V


Na górę
Post: pt kwie 15, 2011 10:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 1:28 pm
Posty: 206
Lokalizacja: Wieruszów
Umyłem nadwozie więc zmniejszył się też współczynnik Cx [hihi]

_________________
W140 500SE 91r.
W124 280E 92r.
W201 190D 91r.


Na górę
Post: śr kwie 20, 2011 11:54 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Wytrzepanie dywaników też na pewno pomogło [zlosnik] , zawsze to pół kilo mniej na pokładzie [zlosnik] [zlosnik]

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl