MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 5:18 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw sie 04, 2011 8:24 am 
Offline
nowy

Rejestracja: śr sie 03, 2011 2:52 pm
Posty: 2
Witam,
Mercedes 124 300D, bez klimatyzacji

Wymieniony termostat, visco oraz korek.
Wskaźnik temperatury jest podwyższony czyli powyżej 80 przed pierwszą kreską. Wcześniej było na górnym brzuszku "8" i wskazówka ani drgnęła.
Uszczelka pod głowica wymieniona już wcześniej, brak wycieków.
Chłodnica: górny wąż ma 85C dolny około 40C, chłodnica od strony wiatraka gorąca od strony przodu auta zimna(w rogach ciepła). Nie wiem czy to normalne?
Pompa: jak sprawdzić czy pompa produkuje odpowiednio obieg? Jadę około 30min i ciśnienie w zbiorniczku jest słabe. W innych autach jak otwieram korek to można się poparzyć u mnie psyknie i już.
Zastanawiam się co wymienić czy pompę czy chłodnice?


Przeczytałem wiele wątków na rożnych forach na temat chłodzenia mercedes-a 124, ale nadal mam wiele pytań bez odpowiedzi.
Dziękuję za wszelka pomoc.


Na górę
Post: czw sie 04, 2011 3:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 26, 2011 5:54 pm
Posty: 52
Jest to normalna temperatura pracy silnika. Jak by cały czas utrzymywała się na lub powyżej kreski (100 st) to wtedy można byłoby to nazwać problemem.


Na górę
Post: czw sie 04, 2011 11:59 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Temperatura do czerwonej kreski jest bezpieczna dla silnika.
Układ chłodzenia to nie apteka! pełne otwarcie termostatu występuje zdaje się 20 stopni po tym jak zaczyna się otwierać i to jest zakres normalnej regulacji temperatury układu (pi razy oko 85-105).
Niewielkie ciśnienie w układzie może sugerować nieszczelność. Wtedy powstają w silniku korki parowe i temperatura pewnych jego stref rośnie. Jednak to trzeba zweryfikować, lepiej jednak nie mieć przedmuchów z pod uszczelki i twardych węży na kamień.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt sie 05, 2011 1:50 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
dla mnie twoja temperatura jest O.K. Jeśli jednak chcesz już koniecznie coś robić to przeczyść chłodnicę. Będzie jeszcze lepiej chłodziła. Duża różnica temperatury pomiędzy powierzchniami wewnętrzną i zewnętrzną po środku chłodnicy może być wynikiem osadzonego kamienia lub zbyt "dobrego" visko. :)

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: pt sie 05, 2011 8:15 am 
Offline
nowy

Rejestracja: śr sie 03, 2011 2:52 pm
Posty: 2
Bardzo dziękuje Wam za pomoc, jestem naprawdę zaskoczony ze wszystko jest OK.
Pojadę na jakąś wycieczkę próbną przed urlopem.
Zanim wymieniłem visko i korek jechałem w góry, z Katowic do Bielska cały czas musiałem ciepłe powietrze wpuszczać do środka auta ale i tak na parkingu już na miejscu silnik po prostu się wyłączył(kochany najpierw mnie dowiózł :D). Temperatura nie przekroczyła krytycznych wartości 120C, cały czas jednak falowała tzn. jak rosła powyżej kreski 100C włączałem ogrzewanie i temperatura spadała tak czy owak już wjeżdżając pod górkę silnik był coraz słabszy, wydawał dziwny dźwięk(gruby bardzo) i się wyłączył. Włączyłem, zaparkowałem.

Jeśli mogę was jeszcze prosić o rade: czy może być to związane tylko z temperaturą silnika i jego przegrzaniem się?

Pozdrawiam


Na górę
Post: śr sie 10, 2011 6:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Wolf3D pisze:
Temperatura nie przekroczyła krytycznych wartości 120C, cały czas jednak falowała tzn. jak rosła powyżej kreski 100C włączałem ogrzewanie i temperatura spadała tak czy owak już wjeżdżając pod górkę silnik był coraz słabszy, wydawał dziwny dźwięk(gruby bardzo) i się wyłączył. Włączyłem, zaparkowałem.

Jeśli mogę was jeszcze prosić o rade: czy może być to związane tylko z temperaturą silnika i jego przegrzaniem się?

Pozdrawiam

Nie. Przyczyn może być nawet kilka. Musisz dobrze sprawdzić silnik. (może jest gdzieś np. zatarty)

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl