MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 14, 2025 6:29 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lip 13, 2015 11:29 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Ciekaw jestem Waszych opinii na temat przerobienia m103 na wersję RüF, tj. będącą fabrycznie wersją bez katalizatora i sondy lambda. Wiadomo, że katalizatory po 26 latach już mogą poważnie przymulać auto i przydałoby się ich pozbyć, a żeby fachowo to zrobić, chciałbym kupić dedykowane sekcje wydechu. To jest bez miejsca na sondę lambda. Czyli w praktyce oznacza to przejście na RüF (z ustawianiem mieszanki na analizatorze spalin). No ale z obecną elektroniką to nie będzie do końca RüF, tylko po prostu KAT bez sondy i katów - nie wiem, czy to miałoby szansę sensownie chodzić. Co trzeba byłoby wymienić z elektroniki, żeby było ok, sterownik KE, korektor oktanowy...?
Z drugiej strony, na stacjach diagnostycznych zazwyczaj analizatory są zepsute bądź nie istnieją (szukałem kiedyś akurat takowego, żeby się zorientować w składzie mieszanki), ale jednak gdyby któryś z diagnostów się postanowił kiedyś wykazać, to czy ta wersja RüF (szczególnie niefabryczna) ma szansę przejść taki test spalin podczas przeglądu okresowego?
Z góry dziękuję za wskazówki i komentarze.

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: pn lip 13, 2015 2:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
Zamiast takich kombinacji to pomyślałbym o elektronicznym wtrysku np. Emu, MS, Vems.
Precyzja, szybkość i sterowanie nie do porównania.
Odetkać mu dolot żeby pełną przepustnicą oddychał, pełna sekwencja paliwa plus zapłonu- dobry stroiciel co by mapy ustawił- nawet wersja RüF nie ma do czego się porównywać.
Dołożyć nowy katalizator i pewnie by spokojnie wartości katalogowe są w zasięgu ręki jęsli chodzi o kontrolę.
http://www.rpmotorsport.pl/katalizatory ... _1401.html
M103 ma przetarte ścieżki jeśli chodzi o uzdatnienie/ szukanie mocy.

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: pn lip 13, 2015 3:32 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ja odpiszę tu co to co odpisałem Dennisowi jak miętosił do znudzenia ze mną na PW ten temat już od jakiegoś czasu:

Masz stare KE z twardymi membranami w rozdzielaczu, zatrute LPG, z nagarem na zaworach i w komorach, z przechodzonymi wtryskiwaczami i oczekujesz poprawnego składu w całym zakresie pracy - to się nie da zrobić. Sonda pozwala temu wtryskowi chodzić pi razy oko w optymalnym zakresie bez względu na w.w. problemy. Wiadomo z nią, że jeśli jedziesz 140 to stroi sobie na 14,7 i tyle.
Wymień membranki w rozdzielaczu, sprawdź wtryski, zestrój wydatki na sekcjach, wywal LPG, zmień na RUF i będzie dobrze jeździło.

Nie można leczyć pryszcza pudrem ani też z g. bicza się nie ukręci; RUF to nie jest lekarstwo na kulejące KE.
Bo co kolega chce osiągnąć?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt lip 14, 2015 11:28 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
To jest oddzielny temat. Kulejące KE to jedno, a że wydech może być przytkany przez stare katalizatory, to insza inszość. Jeśli przejście na RUF uważacie za kombinacje, to jak nazwać przechodzenie na inny wtrysk, "wymień membranki w rozdzielaczu, (...) zestrój wydatki na sekcjach" etc. ;) Przecież ja tego sam nie zrobię, sam to ja mogę co najwyżej wymienić wiskozę, odpowietrzyć ASD, czy przepłukać chłodnicę. A znaleźć chętnego i kumatego fachmana od KE, który za monetę to ogranie, graniczy z cudem. Może ktoś z Was? ;)

Odnośnie samego KE, może ktoś coś jeszcze wniesie: LPG już dawno wywalone, cały rozdzielacz, wraz z przeływomierzem mam nawet założone od innego 300E, które nigdy nie miało gazu. I problem jest taki, że trochę słabo jedzie, a już szczególnie z włączoną klimą. W górach do tego się mocno grzał. No i odpala ciężko. Choć nie zawsze! Drugie i kolejne odpalenia są już od pierwszego obrotu, tylko przy pierwszym po dłuższej przerwie trzeba go pochechłać, niekiedy z wciśniętym gazem. Ale z kolei jak postoi jeszcze dłużej (ostatnio tydzień stał, bo byłem na urlopie i go nie ruszałem), to odpala z pół obrotu rozrusznika (jak to dobrze, że zapomniałem przy ostatnim takim odpalaniu wcisnąć gaz w podłogę [zlosnikhihi]) [totalszok] I to już nie pierwszy raz to obserwuję. Czyli ciśnienie paliwa w układzie jakby trzyma. Sonda nie działa (kupiłem uniwersalną i padła po miesiącu).
Mnie generalnie takie użytkowanie tego samochodu nie przeszkadza, po górach nie jeżdżę raczej, a średnie spalanie na poziomie 11-11,5 litrów / 100 km (sic!) cieszy. Ale boję się, żeby coś nie padło, jeśli np. ma chronicznie za ubogą mieszankę etc.

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: wt lip 14, 2015 12:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
Moja rada to podjedź do kogoś kto sprawdzi AFR, masz miejsce bo piszesz, że sonda i tak nie działa. Będzie wiadomo na jakiej mieszance chodzi i dlaczego nie jedzie.
Nie uważam za kombinację przejście ale nic to w temacie wniesie.
KE-Jet jest już teraz problemem do ustawienia i do poprawnego jeżdżenia. Ma już swoje lata świetności ma za sobą, choćbyś nie wiem co kombinował to i tak będzie problem z nim bo najmłodszy będzie miał 23 lata.
Dlatego skalkuluj:
listwa z M104 z wtryskiwaczami ok 100zł,
MSI- kolega voytas sprzedawał za 500zł,
zapłon możesz zostawić po staremu,
co by mieszanka była pilnowana i zawsze była prawidłowa możesz sondę LC-1 dodać do zestawu- 700zł, można podpiąć do MS-a i korygować mapę, można też i zamontowac sobie ładny zegar z AFR i na bieżąco widzieć na jakim AFR chodzi,
kilka czujników ze szrotu, kilka kabli, wtyczek na wiązkę i trochę wyobraźni i trochę postudiować jak działają sterowaniki Standalone.
Prościej już się chyba nie da, aby mieć spokój.

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: wt lip 14, 2015 1:56 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
mark2222 pisze:
MSI- kolega voytas sprzedawał za 500zł,

Kolega voytas już go sprzedał za 500zł, a drugi siedzi w pewnym białym kombi i póki co nie jest wystawiony na sprzedaż ;)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: śr lip 15, 2015 12:08 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Tydzień temu zdemontowałem wydech z katalizatorami z 89 roku. Wszystkie czyste i jasne, pewnie jeszcze pracowały bo ani analiza spalin ani ich zapach nie wykazywały różnic od nowych aut.
MSQ to jest zupełnie inna jakość jak można to koniecznie trzeba montować, odpowiedź na gaz, mmmm. Z tym, że warto IMHO wersję 3.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr lip 15, 2015 9:26 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Zbyt ambitne podejście wykazujecie jak dla mnie, Koledzy ;)
Dzięki za opinie [zlosnikok]

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: czw lip 16, 2015 11:10 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
E tam ambitne ;)
realne do zrealizowania w domowych warunkach [zlosnikok]

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: czw gru 03, 2015 11:00 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Trochę niusów z frontu [zlosnikz] Znalazłem dobrego fachmana od KE (i skrzyń automatycznych) w Wilanowie. Orzekł, co następuje i naprawił, za w sumie niewielką monetę:
- pogięte i niekontaktujące blaszki we wtyczce sterownika
- problemy z masą (naprawiana nieudolnie wiązka, gdzieś w okolicy akumulatora)
- źle wyregulowana linka gazu
- niedoregulowana skrzynia na jakimśtam cięgle (kogośtam [zlosnikok]).

Czyli w sumie combo różnych drobiazgów, ale trudnych do zlokalizowania bez odpowiedniej wiedzy i sprzętu.

Efekt - zupełnie inna jazda!!

Ale fachman orzekł, że katalizator jest do wyrzucenia (uzasadnił to, oczywiście). W związku z tym chciałbym przejść na oryginalną sekcję wydechu od wersji RUF, jako że sonda lambda i tak jest kaputt. I teraz tak: czy warto przy tym wymienić sterownik? Czy ten, który mam będzie ciągle "wołał sondy" i wywalał jakiś tam błąd, a oryginalny od wersji RUF pracowałby lepiej bez niej? Spotkałem się z opinią, że wystarczy zmienić korektor oktanowy (a właściwie nic nie trzeba zmieniać, bo one mają DOKŁADNIE takie same oporniki, tylko inaczej ponumerowane - w praktyce, żeby osiągnąć efekt pozycji "S" na korektorze RUF, trzeba korektor KAT przestawić w pozycję "1" - patrz załącznik), a sterownik przestanie "wołać sondy" :hmm: Czy ktoś z Was wie dokładnie, jakie są różnice pomiędzy sterownikami od wersji RUF i KAT, a konkretnie czy ten KAT może pracować jak RUF przy odpowiednim ustawieniu korektora oktanowego? Znalazłem z demobilu taki sterownik RUF (A0025459732), ale wołają dwie paczki za niego, a może to zupełnie niepotrzebny wydatek :hmm:

Tylko nie piszcie proszę o wtrysku elektronicznym, bo dopiero dojrzewam do niego (ale powoli) [zlosnikhihi]

Pozdro!


Załączniki:
korekt.oktan.png
korekt.oktan.png [ 34.31 KiB | Przejrzano 6454 razy ]

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!
Na górę
Post: pt gru 04, 2015 10:44 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Ja mam wywalony kat ale zostawiona sondę. Co Ci szkodzi sondę zostawić/wymienić na sprawna?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl