MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 29, 2025 12:18 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 14, 2005 8:59 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
Czołem,
Kupiłem jakiś czas temu przekładnię główną (dyferencjał czy też główkę mostu - jak zwał...) do mojej pyrkawki, ma być cichsza niż ta co teraz. Uwierzyłem mechanikowi na słowo, że będzie cichsza i że będzie pasować. Przeleżała trochę w garażu, a jak ją w końcu obejrzałem i oskrobałem, z myślą że niedługo dam do zainstalowania, odkryłem na niej taki oto numer:
(gwiazdka MB) 115 351 1301 i dalej 21 N
Czy to rzeczywiście jest od 115? Czy będzie pasować do 123 240D? Czy mnie ktoś nabiera? I jaki (ewentualnie) powinien być numerek przekładni do mojego krążowniczka?
Pozdrawiam i z góry dziękuję,

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 14, 2005 9:11 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 25, 2004 3:19 am
Posty: 316
Lokalizacja: Kujawy
Przekładnie 115 i 123 mają te same.Chodzi tylko o przełożenie.Musisz ze swojej odczytać przełożenie i jak się zgadza z tą zapasową to możesz montować.Przełożenie jest bite z tyłu przekładni i powinno być jak się nie mylę 3.92-200,220D ,3.69-240D i 3.46-300D.Jeśli jest inaczej to proszę mnie poprawić [oczko]

_________________
124 D 2.0 1992 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 14, 2005 2:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
Przełożenie masz także nabite na kole talerzowym (jak zdejmiesz dekiel tylnego mostu to zobaczysz) poza tym mosty od 115 i 123 roznia sie tylko deklem z tyłu... takze bedziesz musial przelozyc swoj..... oznaczenia mostow dla poszczegolnych pojemnosci sa takie jak wypisal kolega Merolek115

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 14, 2005 3:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
Dzięki za odpowiedzi. Na ich podstawie wyindukował mi się [usmiech] jeszcze taki zestaw pytań:
- czy ten tylny dekiel można zdjąć bez ryzyka że coś namieszam (chodzi mi o konieczność jakiejś regulacji ustawienia kół zębatych? - czy to tylko dekiel i nic się na nim nie trzyma?)
Chętnie bym tam widział nową uszczelkę, o ile jest do kupienia (stara cieknie i ktoś ją ratował silikonem).
Zmieniłbym też poduszkę gumową za pośrednictwem której jest mocowana przekładnia.
Dzięki,

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 14, 2005 5:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 25, 2004 3:19 am
Posty: 316
Lokalizacja: Kujawy
Spoko możesz odkręcać.Nic się nie stanie poza jednym-wycieknie olej z przekładni [zlosnik]

_________________
124 D 2.0 1992 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 14, 2005 6:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
kocur pisze:
Dzięki za odpowiedzi. Na ich podstawie wyindukował mi się [usmiech] jeszcze taki zestaw pytań:
- czy ten tylny dekiel można zdjąć bez ryzyka że coś namieszam (chodzi mi o konieczność jakiejś regulacji ustawienia kół zębatych? - czy to tylko dekiel i nic się na nim nie trzyma?)
Chętnie bym tam widział nową uszczelkę, o ile jest do kupienia (stara cieknie i ktoś ją ratował silikonem).
Zmieniłbym też poduszkę gumową za pośrednictwem której jest mocowana przekładnia.
Dzięki,


dekiel jest tylko deklem:)) poleci Ci tylko resztka oleju:) poza tym o ile mi wiadomo tam nie ma uszczelki.. ja zawsze skladalem to an taki specjalny uszczelniacz WURTHa a jak go nei mialem to na czerwony silikon i tyle:))

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 14, 2005 8:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 25, 2004 3:19 am
Posty: 316
Lokalizacja: Kujawy
Dobrzan,nie sądzisz,że silikon stosowany na uszczelki lub zamiast uszczelki to siwy silikon? [zlosnik]

_________________
124 D 2.0 1992 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 14, 2005 8:06 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Tam faktycznie nie występuje uszczelka.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 14, 2005 10:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
uwga panowie z silikonem lepiej kupić uszczelniacze typowo do motoryzacji, ceny porównywalne, a silikon lubi ze względu na kwas octowy ( :o ) zjadać stal , alu, itakie tam , robi wżery.

_________________
W 123 300D 82r R.I.P
w 123 280 E błękit metalic 80r
volvo 460 96 fajnie śmiga
koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""

http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl