MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw cze 26, 2025 6:54 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt kwie 15, 2005 12:39 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw kwie 14, 2005 3:54 pm
Posty: 33
Lokalizacja: Warszawa
Witam

Chcialbym doprowadzic do stanu uzywalnosci tylne trojkatne szybki. Objawy: jedna otwiera sie do jakichs 2/3 i potem koniec, druga nawet nie drgnie, choc korbka kreci sie od zakresu do zakresu i slychac prace mechanizmu w srodku.

1. Jak sie tam dobrac, zeby zobaczyc, co sie stalo? (ostatnio zatrzymalem sie na etapie zdejmowania korbki, nie kumam jak to odczepic...)
2. Czy jest taka opcja, ze cos tam sie nie zazebia i stad problem? Rozumiem, ze jesli wytarly sie zebatki (co troche dziwne moze byc, bo chyba tamtych okien czesto sie nie otwiera), mechanizm jest do wymiany?
3. Czym to ewentualnie smarowac?

Mam jakis schemat z netu, ale tam sa opisane skladowe czesci tego mechanizmu, a nie jak gosprawdzac/konserwowac.

Dzieki za porady, ewntualne fotki lub rysunki pomoga mi bardzo.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 15, 2005 9:47 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Nie wiem jak zdejmuje się tylną tapicerkę w QP. Korbki natomiast odkręca się po zdjęciu zaślepki w kolorze tapicerki. W 1. i 2. serii plastik ten wychodzi z wnętrza korbki po podważeniu, w 3. trzeba wsadzić śrubokręt między rolkę korbki a ten plastik i wysunąć go w kierunku przeciwnym do rolki. Łatwo zmęczyć te elementy, więc zaleca się daleko posuniętą ostrożność i delikatność z moją ulubioną szmatą na śrubokręcie włącznie.
Jeśli są tam też podłokietniki albo inne rączki, to je też trzeba zdemontować.

Mechanizm może być pęknięty lub rzeczywiście tryby nie zatrybiają, ale gdy zdejmiesz boczek będzie wszystko jasne.

Gęsty smar i tyle.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: sob kwie 16, 2005 8:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2005 9:21 am
Posty: 54
Lokalizacja: Wrocław
marcello pisze:
Witam

Chcialbym doprowadzic do stanu uzywalnosci tylne trojkatne szybki. Objawy: jedna otwiera sie do jakichs 2/3 i potem koniec, druga nawet nie drgnie, choc korbka kreci sie od zakresu do zakresu i slychac prace mechanizmu w srodku.

1. Jak sie tam dobrac, zeby zobaczyc, co sie stalo? (ostatnio zatrzymalem sie na etapie zdejmowania korbki, nie kumam jak to odczepic...)
2. Czy jest taka opcja, ze cos tam sie nie zazebia i stad problem? Rozumiem, ze jesli wytarly sie zebatki (co troche dziwne moze byc, bo chyba tamtych okien czesto sie nie otwiera), mechanizm jest do wymiany?
3. Czym to ewentualnie smarowac?

Mam jakis schemat z netu, ale tam sa opisane skladowe czesci tego mechanizmu, a nie jak gosprawdzac/konserwowac.

Dzieki za porady, ewntualne fotki lub rysunki pomoga mi bardzo.


Witam i pozdrawiam,

Postaram się pomóc choć nie wiem czy dam radę przekazać obraz za pomocą słów (jestem po imprezce grilowej :) ) Ćwiczyłem temat konserwacji mechanizmów tylnych szyb tydzień temu. Zaczynamy !

1. Na sam początek musisz wymontować tylną kanapę gdyż bez tego nie dasz rady zdemontować bocznej tapicerki nie uszkadzając jej. Najpierw siedzisko (u mnie 3 śruby), potem oparcie - podnieś do góry w celu odczepienia z zaczepów przy podszybiu.
2. Ściągasz górny fragment tapicerki (ten na słupku) - jest on na zatrzaskach więc delikatnie pociągnij i odskoczy :) zatrzaski są metalowe więc są wielokrotnego użytku.
3. Pod tym fragmentem tapicerki jest śruba trzymająca boczny fragment tapicerki.
4. Demontujesz korbkę - pewnie wiesz jak to zrobić
5. Demontujesz listwę pionową na słupku - to ta do której przylegają drzwi po zamknięciu - jest to metal zatopiony w gumie i wystarczy go odczepić - śmiało pociągasz od góry
6. Odkręcasz chromowany element słupka (3 małe śrubki)
7. Teraz najważniesze pod względem utrzymania tapicerki w dobrej kondycji czyli trzeba ostrożnie zdjąć boczek żeby go nie spi...... :) Złap za dolą część i bardzo wolno podnoś do góry aż wyskoczy z zatrzasków które znajdują się przy szybie. Cały boczek powinien wyjść do góry. PamiętaJak się uda to już z górki.
8. odkręcasz 4 śrybu mocujące coś w rodzaju metalowej listwypodtrzymującej szybę w pozycji pionowej (3 śby od środka 1 z zewnątrz) następnie wyciągasz tą listwę wraz z materiałem który jej towarzyszy (materiał po to żeby się nie sypało do środka na mechanizm)
pamiętaj że jak będziesz pchał boczek do góry to w pewnym momencie napotkasz opór w postaci wystającego bolca od korbki :)
9. Teraz odkręcasz 4 śryby mocujące mechanizm od korbki - śmiało odkręcasz
10.Od mechanizmu odchodzi długie ramię które łączy się z krótkim ramieniem przymocowanym do prowadnicy szyby. To krótkie połączone jest w prowadnicą swego rodzaju sworzniem z zawleczką. Zawleczkę usunąć i wyciągnąć mechanizm.
11. Teraz masz już luźną szybę i możlliwość zakonserwowania dwóch prowadnic (na początek polecam WD40 potem smar)

Teraz odpowiedź na Twoje pytania:
Ad. 1 powyżej
Ad. 2 Zębatki się pewnie nie wytarły tylko masz syf na prowadnicach i się blokuje (tak było u mnie).
Ad. 3 WD40 potem jakiś "luźny" czyli jak najmniej gęsty smar :)

Montaż dokładnie w odwrotnej kolejności :)
Ale UWAGA !!!!! Przyczyną tego że jedna szyba otwiera się do jakiegoś momentu a druga wcale jest to że jakiś palant demontował je i spier.... montaż gdyż te szyby będą działały tylko wtedy gdy zamontyjesz mechanizm (ten od korbki) w pozycji całkowitego opuszczenia !!!! - tzn szyba na samym dole i mechanizm skręcony do samego dołu. Inaczej nie będzie działać gdyż ta zębatka to taki półksięzyć który jest dokładnie wyliczony na opuszczenie okna i jeśli ktoś zamontował mechanizm gdy miał podniesiąną do pewnego momentu szybę to dupa :)

Życze powodzenia.
Przewidywany czas dla dwóch okienek 2-3 godzinki (kilka piwek pewnie pójdzie :) )
Klucze: rozm. 8 do zdemontowania kanapy, rozm. 12 do demontażu mechanizmu i listwy, śrubokręt krzyżakowy.

_________________
Paweł
Było MB 123 240D
Było MB 123 280CE
Było MB 124 300CE-24


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 18, 2005 8:05 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw kwie 14, 2005 3:54 pm
Posty: 33
Lokalizacja: Warszawa
Jezu.....

Odpalalem forum po weekendzie i przyznam szczerze, ze nie liczylem na wiele. Z uwaga przeczytalem watek dotyczacy korbki, ale to co stworzyl kolega PawelkWr przeszlo moje oczekiwania! Wielkie dzieki za wyczerpujaca, dokladna i rzeczowa informacje!!! W najblizszy weekend Twoj mail w dlon i do roboty!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 21, 2005 10:51 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw kwie 14, 2005 3:54 pm
Posty: 33
Lokalizacja: Warszawa
Mam plan zajecia sie szybkami w weekend, postaram sie zrobic jakies fotki w czasie pracy - dla takich niepewnych swoich umiejetnosci naprawczych facetow tego typu ilustrowane tutoriale to jest cos! :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 26, 2005 2:27 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw kwie 14, 2005 3:54 pm
Posty: 33
Lokalizacja: Warszawa
Dostalem sie tam - dzieki Waszym szczegolowym instrukcjom - bez problemow! :)

Po jednaj stronie szyna z szyba nie jest polaczona z mechanizmem podnoszacym, wiec nie moglo dzialac.... Problem polega na tym, ze element z bolcem jest mocno wygiety (ktos musial sporo sily wlozyc, zeby to rozwalic) i zanim sie to da polaczyc, trzeba wyprostowac. Najlepiej byloby wyciagnac szybe (JAK?!), ale moze wiecie, czym to zrobic bez wyjmowania? Moze jak to unieruchomie, to da sie jakos delikatnie mloteczkiem po polsku wyprostowac?

Kurcze, zrobilem fotke tego wygietego elementu, ale nie mam teraz przy sobie.

Druga strona jeszcze czeka na diagnoze - nie mialem czasu na obie...


Na górę
 Tytuł: szyby tylne
Post: czw maja 05, 2005 2:41 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt kwie 26, 2005 10:32 am
Posty: 18
Witam
parę razy miałem problem z ustawieniem tych szybek tak, żeby chodziły idealnie, problem polega na tym, że jak ktoś tam coś rozp.... to może byc bardzo trudno wrócic do stanu pierwotnego. Jeśli jeszcze masz pogięte prowadnice albo uszkodzone wodziki to kanał. Jakby co to ja założyłem teraz u siebie elektryczne, jesli okaże się po złozeniu samochodu, że wszystko dobrze chodzi to pewnie będę miał na zbyciu te ręczne.
pozdrawiam

_________________
pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl