MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 6:26 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 28, 2005 1:35 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
Drodzy Koledzy! w jaki sposób rozkręca sie tylnie wahacze w 123?? tzn. dokładniej...jak odkręcić piastę z łozyskiem od wahacza?? Zdjąłem cały wahacz, ale mam w planie wymienić łożyska no i zrobic gruntowny przegląd i nie wiem jak to zrobić ,jakiś klucz trza mieć specjalny?? Ponizej foto...
Obrazek

Obrazek


Czy łozysko powinno obracać się bardzo swobodnie/luźno?? Czy powinien byc wyczuwany delikatny opór, bo u mnie to jest dośc spory :-?
Pozdrawiam Artur

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik
MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca
MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project
MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR
MB S124 280TE 96r.-BeetrooT
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 28, 2005 8:34 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sie 13, 2004 3:55 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam
Po wyjęciu wachacza z samochodu będziesz miał większy problem bo zazwyczaj tutaj potrzeba dużych sił persfazji. Zaczynasz oczywiście od odkręcenia widocznego na pierwszym zdjęciu pierścienia. Jest on jak widać zaklepany w dwóch miejscach, a więc najpierw go prostujesz a potem starasz się odkręcić za pomocą młotka i dużego śrubokręta. Musisz to robić ostrożnie bo łatwo zniszczyć nakrętkę. Ja niestety musiałem dorobić sobie klucz i właśnie to będziesz musiał zrobić jeśli pierwszy sposób zawiedzie. Jeśli już jednak odkręcisz to nie koniec przemocy.Pisata sama nie wyjdzie bo siedzi na niej łożysko, a więc musisz ją wybić, i tu już obowiązuje pełna dowolność, uważaj jednak na gwint piasty aby go nie zniszczyć. Przed rozpoczenciem operacji wydawało mi się że jest to proste jak barszcz, no i skomplikowane nie jest, ale zajeło mi 6 godz z dorobieniem klucza oczywiście

_________________
Mercedes 123 300D
SHL Gazela 175 już na żółtych tablicach


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 28, 2005 6:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 9:45 pm
Posty: 60
Lokalizacja: Dzierżoniów
A ja słyszałem od dwóch MB- majstrów, że lepiej jest wymienic cały wachacz, na używany wachacz z dobrym łożyskiem, ponieważ jest problem z prawidłowym wyregulowaniem tego łozyska, a żle wyregulowane rozpada się dośc szybko...
nie wiem ile w tym prawdy, powtarzam tylko to co słyszałem..

_________________
MB 123 230 M115 78r.
VFR 750. Junak 61r.
huberto73@gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 28, 2005 7:47 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
Tofik pisze:
A ja słyszałem od dwóch MB- majstrów, że lepiej jest wymienic cały wachacz, na używany wachacz z dobrym łożyskiem, ponieważ jest problem z prawidłowym wyregulowaniem tego łozyska, a żle wyregulowane rozpada się dośc szybko...

Te majstry pewnie nie wiedza, co to jest prasa [zlosnik]
Bo wlasnie przez wbijanie mlotem tych lozysk sa potem problemy - prasa je wcisnie rowno i dokladnie.
Wymienialem je w swoim 230TE, to wiem [ok]

Cytuj:
nie wiem ile w tym prawdy, powtarzam tylko to co słyszałem..

No to juz wiesz [hehe]

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 28, 2005 7:50 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
szczegółwowo omawiane ze zdjęciami i narzedzimi :)
szukaj na forum

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 28, 2005 8:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
Tofik pisze:
A ja słyszałem od dwóch MB- majstrów, że lepiej jest wymienic cały wachacz, na używany wachacz z dobrym łożyskiem, ponieważ jest problem z prawidłowym wyregulowaniem tego łozyska, a żle wyregulowane rozpada się dośc szybko...

Ja też taką wersje słyszałem ale raczej sklonię się do rady Jarka...spróbuję to jakoś wybić a potem zaniose na praskę i po sprawie...taka propos toszukam lewego tylnego wahacza wraz z dobrym łożyskiem bo u mnie nie wyglada on najlepiej...wymaga 100% towej wymiany, dlatego jeśli ktoś ma to prosze na prv lub gg
Dziekuję Wam za pomoc i za cenne rady [zlosnik] :lol:
Pozdrawiam Artur

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik

MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca

MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project

MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR

MB S124 280TE 96r.-BeetrooT

http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 28, 2005 10:39 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
ZORTOX pisze:
Ja też taką wersje słyszałem ale raczej sklonię się do rady Jarka...spróbuję to jakoś wybić a potem zaniose na praskę i po sprawie...taka propos toszukam lewego tylnego wahacza wraz z dobrym łożyskiem bo u mnie nie wyglada on najlepiej...wymaga 100% towej wymiany, dlatego jeśli ktoś ma to prosze na prv lub gg
Dziekuję Wam za pomoc i za cenne rady [zlosnik] :lol:
Pozdrawiam Artur


Akurat to zalozenia lozysk prasa nie jest potrzebna, gorzej wyglada wymontowanie ich i bez porzadnych sciagaczy nie bedzie latwo. Do do montazu, to trzeba odpowiednio ustawic luz montazowy na lozyskach. Bez tego to nie ma nawet co sie meczyc, bo zaraz beda znow do wymiany.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 28, 2005 10:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
laudan pisze:
do montazu, to trzeba odpowiednio ustawic luz montazowy na lozyskach. Bez tego to nie ma nawet co sie meczyc, bo zaraz beda znow do wymiany.

A jak ten luzż uzyskać? Jak jest jego wartość tak na wyczucie?

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik

MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca

MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project

MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR

MB S124 280TE 96r.-BeetrooT

http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 28, 2005 10:53 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
laudan pisze:
Akurat to zalozenia lozysk prasa nie jest potrzebna, gorzej wyglada

W przypadku tylnych lozysk prasa jest potrzebna, co innego przy przednich (ale prasa nigdy nie zaszkodzi).

Cytuj:
(..) tego to nie ma nawet co sie meczyc, bo zaraz beda znow do wymiany.

Moje juz ~80kkm przejechaly [cool][ok]

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 29, 2005 2:59 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
ZORTOX pisze:
A jak ten luzż uzyskać? Jak jest jego wartość tak na wyczucie?


Jak masz wprawe to tak, ale spojrz w ksiazke napraw w123 tam jest napisane. Nie wkladaj piersienia aluminiowego to bedziesz mial wieksza kontrole.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 29, 2005 8:31 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
laudan pisze:
Nie wkladaj piersienia aluminiowego to bedziesz mial wieksza kontrole.



Mozesz podać dokladnie tytuł tego periodyku ;) chetnie zobacze to na wlasne oczy.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 29, 2005 1:03 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
MacKuz pisze:
Mozesz podać dokladnie tytuł tego periodyku ;) chetnie zobacze to na wlasne oczy.


Jest w kompletach naprawczych (tulejka dl 15-20mm z przetloczeniem) obok simmeringow, nakretki i jeszcze 1 waznej pierdulki.

_________________
w123


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl