MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 16, 2025 10:46 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt kwie 29, 2005 7:21 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Witam Panów .
Troszkę zaintrygowany akademickimi dyskusjami nt.instalacji LPG skierowałem pytanie do twórców naszych autek.i oto co mi odpisali:
Dear Mr ...........

Thank you very much for your Email.

With regard to your enquiry we can inform you that all Mercedes-Benz vehicles with an 'Ottomotor' can be equiped with LPG. However, we cannot give you any installation manual or technical information as this information is provided by the manufacturer, as for example Fa. Tartarini Siemensstr.6, 47574 Goch www.tartarini-deutschland.de.

We hope to have informed you to your satisfaction.

Sincerely

Numer referencyjny maila oraz nazwisko specjalisty z MB mogę podać na Priv.
Mam nadzieję że uspokoi to troszkę dyskusje na w/w temat szczególnie zaś obrzucanie się epitetami w stylu beton itp.

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.
W123 200D


Ostatnio zmieniony pt kwie 29, 2005 9:49 am przez Irek, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 29, 2005 8:35 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 15, 2002 1:00 am
Posty: 3709
Lokalizacja: Szczecin
A po polsku? :lol:

_________________
Pozdrowki
adi
W Polsce sprzedaje się tylko godność i wódka


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 29, 2005 8:52 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
adi pisze:
A po polsku? :lol:

adi nie rób jaj :)
jesteś dosyć inteligentnym choć młodym człowiekiem :)

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 29, 2005 9:19 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Stary, nie gniewaj się, ale jak sformułowałeś pytanie? Czy nie chodzi tu tylko o techniczną możliwość?
To tak jakbym napisał do IKEA, czy mogę ich meblami napalić w piecu. No mogę.

Peace brothers!

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 29, 2005 9:42 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
(me: how) pisze:
Stary, nie gniewaj się, ale jak sformułowałeś pytanie? Czy nie chodzi tu tylko o techniczną możliwość?
Peace brothers!


Peace brothers!
Odpowiedź jest tak jednoznaczna że już po niej widać jakie było pytanie.
ale dla ścisłości ( w końcu kazdy mój projekt zatwierdza TUV LLoyds albo SVTI czy inny organ :)
Pytanie przmiało czy jest dopuszczalne( inne znaczenia:mozliwy do przyjęcia,Czy Mercedes akceptuje,zgazda się(acceptable)) zastosowanie instalacji LPG w silnikach benzynowych modelu W123.Tu wymieniłem kilka modeli silników benzynowych.
Dla projektanta oznacza to że taki produkt jest bezpieczny i spełnia w dalszym ciagu przepisy i wymogi producenta.
Jeśli Mercedes pisze że może być zastosowana (bez klauzuli pod warunkiem ,że ..................... oznacza to........... zresztą jakie to ma znaczenie co oznacza :) Dalsza dyskusja jest już tylko hmmmm szukaniem dziury w całym............ale to moje zdanie :)

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 29, 2005 9:48 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
(me: how) pisze:
Stary, nie gniewaj się, ale jak sformułowałeś pytanie? Czy nie chodzi tu tylko o techniczną możliwość?


No też odniosłem takie wrażenie. I ani trochę mnie nie przekonało to do bezpieczeństwa stosowania LPG w starych silnikach. Być może nawet MB współpracuje na stałe z jakimś producentem instalacji gazowych, i to nawet od końca lat 70. Ale np M114 czy M115 są starszymi konstrukcjami, i negatywny wpływ gazu na gniazda zaworowe tych silników został już dawno udowodniony w czasie całych lat eksploatacji. Mówię to jako świadomy użytkownik tego rodzaju zasilania, a nie jako antygazownik, czy miłośnik taniego jeżdżenia na "kapuście".

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 29, 2005 1:03 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Irek pisze:
(me: how) pisze:
Stary, nie gniewaj się, ale jak sformułowałeś pytanie? Czy nie chodzi tu tylko o techniczną możliwość?
Peace brothers!


Jeśli Mercedes pisze że może być zastosowana (bez klauzuli pod warunkiem ,że ..................... oznacza to........... zresztą jakie to ma znaczenie co oznacza :) Dalsza dyskusja jest już tylko hmmmm szukaniem dziury w całym............ale to moje zdanie :)


No właśnie wydaje mi się, że ma, ale i tak utkniemy na semantycznych zawiłościach czasowników. Myślę też, że osoba na której biurko trafiła ta sprawa musiała sobie poradzić i sobie poradziła. Marzy mi się dyskusja z jakimś emerytowanym pracownikiem MB z lat nas najbardziej interesujących. Niekoniecznie w sprawie LPG.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 29, 2005 1:22 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
(me: how) pisze:
Myślę też, że osoba na której biurko trafiła ta sprawa musiała sobie poradzić i sobie poradziła. Marzy mi się dyskusja z jakimś emerytowanym pracownikiem MB z lat nas najbardziej interesujących. Niekoniecznie w sprawie LPG.

Na pewno byłoby miło z kimś takim pogadać .Pomijając fakt ogromnej wiedzy nt. samego modelu i jesli uzupełniali swoją wiedzę o wyniki eksploatacji.
Wielokrotnie współpracuję z doświadczonymi tzw."starymi" projektantami są niezwykli jednak mają troszkę hmmmm inny sposób widzenia świata .
Kiedy modeluje się nowe urządzenia bierzesz często pod uwagę wczesniejsze rozwiązania i ich wyniki eksploatacyjne aby poprawić to co masz zrobić.
"Tam gdzie bierze swój poczatek rozum to doświadczenie" nie wiem kto to powiedział ale to największa pomoc w projektowaniu .
Dlatego sądzę że nawet tamci starzy fachowcy mogli by być troszkę .......mogli by Cię rozczarować.
Mozna palić meblami IKEA ale czy to optymalne rozwiązanie? czy przebadałeś to pod wzgl. kosztów i dotrzymywania parametrów Pieca,instalacji?
Kiedy po iluś latach stwierdzasz że coś jest mozliwe to dlatego ze zebrałeś trochę danych ,które niekoniecznie zgadzają się z pierwotnymi założeniami.Nie dlatego ,że musiałeś coś napisać.
W naszym środowisku krąży (nie bez pokrycia ) powiedzenie cyt. "praktika jebiot teoriu"
Ten sam tekst widziałem w wielu niemieckich biurach projektów gdzie pracowałem lub które odwiedzałem.(choć niekoniecznie w tej wersji językowej :) )

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 29, 2005 1:38 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Ja tylko chciałem powiedzieć, że 99% pracowników DC nie wie o czym do nich rozmawiasz mówiąc o modelach niższych niż koniec W124, czyli pierwszej E-Klassy. To nie są pasjonaci, tylko normalni ludzie, którzy kończą pracę o 16tej. To dla nich jest EPC, narzędzie dzięki któremu mogą ci pomóc, kiedy przyjdziesz po pierdę do auta sprzed 15 lat. I oni nie kształtują stanowiska firmy w sprawie zapytań mailowych np o LPG w ich silinkach sprzed kilku dekad, tylko coś tam odpisują, żebyś czuł, że firma jest OK.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 29, 2005 1:42 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
(me: how) pisze:
Ja tylko chciałem powiedzieć, że 99% pracowników DC nie wie o czym do nich rozmawiasz mówiąc o modelach niższych niż koniec W124, czyli pierwszej E-Klassy. To nie są pasjonaci, tylko normalni ludzie, którzy kończą pracę o 16tej. To dla nich jest EPC, narzędzie dzięki któremu mogą ci pomóc, kiedy przyjdziesz po pierdę do auta sprzed 15 lat. I oni nie kształtują stanowiska firmy w sprawie zapytań mailowych np o LPG w ich silinkach sprzed kilku dekad.

Dopiszę zatem ze zanim dostałem tą odpowiedź dostałem inną gdzie pracownik MB napisał że nie jest w stanie mi odpowiedzieć na to pytanie i przesyła do odpowiedniego działu zajmującego się ........... itd.Czekałem na ta odpowiedź 2 tyg.

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 29, 2005 2:16 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
Irek pisze:
(...) Czekałem na ta odpowiedź 2 tyg.


Czy kontaktowałeś się z DC Niemcy czy może np. USA? Czas odpowiedzi na e-mail 2 tygodnie... :-) Kto ich szkoli w temacie obsługi klienta?

Parę razy kontaktowałem się z Classic Center w Niemczech i też mi się przytrafiało, że czekałem na odpowiedź 2 tygodnie. Dla porównania, MBUSA (ludzie od Classic Parts), odpisują maksymalnie w ciągu kilku godzin.

Pozdrawiam!

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 29, 2005 2:27 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
PK2 pisze:
na e-mail 2 tygodnie... :-) Kto ich szkoli w temacie obsługi klienta?
Pozdrawiam!

Nie licząc odpowiedzi systemu (rejestracja zapytania) odpowiedzieli po chyba 2-ch dniach

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 29, 2005 2:46 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
(me: how) pisze:
(...) Marzy mi się dyskusja z jakimś emerytowanym pracownikiem MB z lat nas najbardziej interesujących. Niekoniecznie w sprawie LPG.


www.mercedesshop.com potem "Forum", użytkownik "Autozen", na imię ma Peter. Ponad 30 lat był mechanikiem w Kalifornii, zajmował się tylko Mercedesami właśnie w tych ciekawych latach. Skarbnica wiedzy - polecam.

Pozdrawiam.

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 29, 2005 2:48 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
Irek pisze:
Nie licząc odpowiedzi systemu (rejestracja zapytania) odpowiedzieli po chyba 2-ch dniach


OK, dzięki. Choć miałem wrażenie, że napisałeś, że czekałeś na odpowiedź 2 tygodnie :-)

Pozdrawiam.

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 29, 2005 3:41 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
PK2 pisze:
Irek pisze:
Nie licząc odpowiedzi systemu (rejestracja zapytania) odpowiedzieli po chyba 2-ch dniach


OK, dzięki. Choć miałem wrażenie, że napisałeś, że czekałeś na odpowiedź 2 tygodnie :-)

Pozdrawiam.


W DE odpowiadaja jak burza, szczegolnie jak podasz niemieckiego maila:) Najlepsze doswiadczenia mam z Beckerem, ktory przysylal mi instrukcje do radii, za 1 wzieli 3 Euro, a kolejne dostawalem za free (min. wiek tych sprzetow to 15 lat, najstarszy ma 25 i do niego musialem sie zadowolic instrukcja od wersji kasetowej, bo tylko taka mieli). Co ciekawe sa to orginalne instrukcje, drukowane w tamtych latach [zlosnik]

Gorzej jest troche w USA (od miesiaca czekam na odpowiec z BOSE), ale inna ciekawostka np Toschiba pytanie o waznosc gwarancji w PL, wyslala do PL i odpowiedz przyszla po polsku (choc pytalem sie po angielsku).

_________________
w123


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl