MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 6:03 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn maja 16, 2005 9:49 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Mam I generację i moim zdaniem pompa jest wyłączana przekaźnikiem.
Już dawno stwierdziłem że często teoria mija się z praktyką. Mam kolege - taksówkarza :oops: który przez rok WOGÓLE nie jeździł na benzynie (W126 280SE ale silnik 300 M103) bo twierdził że nie ma jakiejś części (chyba komputera?!?). Nie miał nawet tej grzybkowej przepustnicy bo z powodu zapalania na gazie (także przy -15 stopniach!!) :o tak mu strzeliło że (z opowiadania świadków) "maska skoczyła na pół metra do góry, resztki wyleciały pod auto a pasażerowie uciekali na czworakach". [zlosnik] Tak więc z przepustnicy nic nie zostało. Wąż od gazu był wetknięty po prostu w otwór. Strzelał ale jeździł. Zresztą to znany w Sopocie Dobromir - patentowiec. Wszystko robi po swojemu i poprawia fabrykę. Jego auto było ostro skundlone z czym tylko się dało. W tylnym zawieszeniu były nawet części od PF 126p :lol: Potem w końcu gdzieś załatwił potrzebne części i uruchamiał na benzynie bez problemu. I co wy na to?

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 
 Tytuł:
Post: pn maja 16, 2005 10:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 9:58 pm
Posty: 765
Lokalizacja: Kraków
MercBeginner pisze:
Gdzie następuje odcięcie paliwa?
W jaki sposób jest ono zatrzymane, aby nie następowało jego spalanie?


Wtrysk można przerwać na regulatorze elektrohydraulicznym za pomocą emulatora.


S1


Na górę
 
 Tytuł:
Post: pn maja 16, 2005 11:03 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Samsung1 pisze:
Wtrysk można przerwać na regulatorze elektrohydraulicznym za pomocą emulatora.


Ale wtedy do wtryskiwaczy i tak nie dociera paliwo? co wtedy z chlodzeniem?

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 
 Tytuł:
Post: pn maja 16, 2005 11:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 9:58 pm
Posty: 765
Lokalizacja: Kraków
michau pisze:
Samsung1 pisze:
Wtrysk można przerwać na regulatorze elektrohydraulicznym za pomocą emulatora.


Ale wtedy do wtryskiwaczy i tak nie dociera paliwo? co wtedy z chlodzeniem?


Tak, ale jest utrzymywane ciśnienie robocze w instalacji wtryskowej (pompa cały czas pracuje) i w momencie przełączenia na benzynę wtryskiwacze nie ruszają na sucho są smarowane i chłodzone natychmiast - a tak by nie było z chwilą gdyby pompa nie pracowała przy LPG jak to wcześniej sugerowano.


S1


Na górę
 
 Tytuł:
Post: wt maja 17, 2005 12:04 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Samsung1 pisze:
Tak, ale jest utrzymywane ciśnienie robocze w instalacji wtryskowej (pompa cały czas pracuje) i w momencie przełączenia na benzynę wtryskiwacze nie ruszają na sucho są smarowane i chłodzone natychmiast


Z opisu dzialania k-jetronica w dziale artykuly wynika, ze odpowiedzialny jest za to zasobnik paliwa. sadze, ze we wtrysku mechanicznym kwestie wylaczenia ukladu wtryskowego po przelaczeniu na gaz mozna zrealizowac tylko poprzez odlaczenie pompy paliwa. nie wiem jak jest u mnie. moze napisze ktos kto ma lpg i wie jak dziala [oczko]
pozdrawiam

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 
 Tytuł:
Post: wt maja 17, 2005 12:43 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
u mnie jest odłączona pompa paliwa ... jak benzyne przełącze pompa sie uruchamia i zaczyna dzialac na beznzyni ... albo albo ... jankby pompa dzialala przy lpg to za sprawa klapy przeplywomierza na odpalonym silniku do wtryskow szkloby paliwo .. a gazu i benz,. naraz chyba muoj silnik by nie wytrzymal hihihihi

nie mam zadnych elektrozaworow dołożonycch ....

Cytuj:
Wtrysk można przerwać na regulatorze elektrohydraulicznym za pomocą emulatora.


tego tez nie mam

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 
 Tytuł:
Post: wt maja 17, 2005 7:19 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
Samsung1 pisze:
Tak, ale jest utrzymywane ciśnienie robocze w instalacji wtryskowej (pompa cały czas pracuje) i w momencie przełączenia na benzynę wtryskiwacze nie ruszają na sucho są smarowane i chłodzone natychmiast - a tak by nie było z chwilą gdyby pompa nie pracowała przy LPG jak to wcześniej sugerowano.


S1



Jak moze caly czas pracowac pompa paliwa w momencie kiedy jest przelaczony uklad na gaz ????? no pomysl.... mieszanka paliwowo-gazowo-powietrzna by sie tworzyla ... ale by byl czad:))))

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 
 Tytuł:
Post: wt maja 17, 2005 7:36 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 30, 2004 10:51 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Gdynia
CZegoś tutaj nie kumam

PO pierwsze nie kumam jak można zatrzeć sobie wtryski , gdy nie są chłodzone paliwem????????????

Jeździłem dwa lata tylko na LPG z konieczności gdyż przepalił się przekaźnik pompy a dostać go to nie łatwa sprawa.

I jakoś dalej jeżdżę

Po drugie

MercBeginner pisze:
Samsung1 pisze:
Dodatkowo jeżdżąc na LPG z wyłączoną pompą zapieką się wtryski,
gdyż paliwo chłodzi wtryski...


O.K. to rozumiem, że przełączając na gaz wtryski są nadal chłodzone
benzyną, a ta aby nie zostać spalona ucieka przed iskrą [zlosnik]

A tak poważnie... to nie rozumiem :)


Dokładnie to mnie zastanawia gdzie to paliwo ucieka????????????????

Wątpię w to aby ktoś montował jakieś elektrozawory.
Najprostszym sposobem to wyłączenie pompy.


A co o tym świadczy, to to że po przełączeniu z LPG na PB samochód przacuje przez jakiś czas na resztkach paliwa, które przez stworzone przez pompę ciśnienie wypychane jest do cylindrów .

Dopiero po spaleniu resztek auto zaczyna pracować normalnie.

Oczywiście mowa tu o instalacji K-jet

Sprawdziłem to dzisiaj dokładnie pommpa jest odłączana i koniec.
W momencie przełączenia na LPG pompa paliwa cichnie .

I to jest fakt :) :) :)

_________________
W123-230E


Na górę
 
 Tytuł:
Post: wt maja 17, 2005 5:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
andgor123 pisze:
Oczywiście mowa tu o instalacji K-jet

Sprawdziłem to dzisiaj dokładnie pompa jest odłączana i koniec.
W momencie przełączenia na LPG pompa paliwa cichnie .

I to jest fakt :) :) :)


Potwierdzam. U mnie to samo (sprawdziłem). U nas w 3Mieście montują "inaczej". [zlosnik] :P

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 
 Tytuł:
Post: śr maja 18, 2005 5:47 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
W K-Jetronic pompę sie wyłącza przekaźnikiem, bo inaczej nie da się wyłączyc wtrysku. W KE można odciąć pompę lub nastawnik elektrohydrauliczny. Poprostu ma spaść cisnienie i wtryski zamkną się same. A na cholere im chłodzenie, albo smarowanie jak nie pracują? We wtryskach przerywanych gdzie macie wtryskiwacze elektromagnetyczne trzeba odciąć im sygnał sterowania i podać go na emulator. Inaczej będą pracowały na sucho i albo się spalą albo zatrą. Wszystko.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 
 Tytuł:
Post: śr maja 18, 2005 9:00 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
[poklon]
Fachowiec! no po prostu fachowiec

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 
 Tytuł:
Post: śr maja 18, 2005 9:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 9:58 pm
Posty: 765
Lokalizacja: Kraków
Po pierwsze inaczej jest z K-jet a inaczej z KE.

Po drugie ciekawe spostrzeżenia …. Fachowiec … tak …

A niedawno:
Antoni Janikowski pisze:
Właśnie o tej klapce [zlosnik] . Podobno lepiej jednak jest jak pompa paliwa pracuje poczas jazdy na LPG, a to choćby dlatego, że utrzymywane jest cały czas ciśnienie robocze w układzie wtryskowym, a wtrysk można przerwać na regulatorze elektrohydrauliczym za pomocą emulatora. Nie wiem co to jest "półwtrysk" o którym piszecie.W silnikach z wtryskiem mechanicznym nie można założyć żadnego wtrysku gazu.Strzelanie mnie nie dotyczy-od września nie strzelił mi ani razu.
Cośmi zaczął wpiepszać gaz ostatnio, może coś mądrego ktoś powie na ten temat? Mieszanka jest ok!


w wątku:
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... highlight=


S1


Na górę
 
 Tytuł:
Post: śr maja 18, 2005 10:49 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
A tutaj chodziło mi o łatwiejsze odpalanie na benzynie, ale z obserwacji wynika, że nie warto sie w to bawić. Przekaźnik i koniec. Mozesz jeszcze sobie programowac zwłokę odcięcia Pb, więc nie ma problemów z szarpnięciem podczas przełączania. Ja u siebie wyeliminowałem to całkowicie.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 
 Tytuł:
Post: czw maja 19, 2005 8:24 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Samsung1 pisze:
Po pierwsze inaczej jest z K-jet a inaczej z KE.

Po drugie ciekawe spostrzeżenia …. Fachowiec … tak …

S1


Dla mnie to fachowiec!

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 
 Tytuł:
Post: czw maja 19, 2005 9:06 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
I właśnie dzisiaj załozyłem sobie przekaźnik w jakimś W124 [zlosnik] . Nawet ładny był.
Uwaga!
Nie montujcie przekaźników byle gdzie. Najczęstszą przyczyną usterki pt. "panie po gazie przestał chodzić na benzynie" jest własnie ten przekaźnik.Jak ktos jest perwersyjny to niech nawet przylutuje do niego przewody na stałe. Najczęściej ludzie zakładają to na grodziu bądz wieszają swobodnie na przewodach a woda leje się po wsuwkach i do wnętrza przekaźnika.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl