MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 16, 2025 7:29 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn maja 16, 2005 11:31 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Cześć,
nie wiem jak i czemu ale zmierzyłem w swojej 300D jeszcze raz spalanie.
Jestem w szoku :o W zimę paliła mi 10.5 do 11 luitrów na 100km.
Teraz na tej samej trasie około 8 l. I jakos nie mogę w to uwierzyć.
Zmierze chyba jeszcze raz [zlosnik]
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
Post: pn maja 16, 2005 11:53 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 12, 2004 5:30 pm
Posty: 714
Lokalizacja: ze stolicy Śląska
Futrzak pisze:
Cześć,
nie wiem jak i czemu ale zmierzyłem w swojej 300D jeszcze raz spalanie.
Jestem w szoku :o W zimę paliła mi 10.5 do 11 luitrów na 100km.
Teraz na tej samej trasie około 8 l. I jakos nie mogę w to uwierzyć.
Zmierze chyba jeszcze raz [zlosnik]
Pozdrawiam
Futrzak


SZCZĘŚCIARZ!! Też bym tak chciał, u mnie jak zawsze 190E paliła 10-12 litrow LPG to teraz mi pali 20 litrow. Hmm jednak ja mam chyba większy problem, albo mi sie tak wydaje :)

_________________
-410D 2,9D '86
-308D 2,3D '94
-Sprinter 312D 2,9TD '97
-307D 2,4D '87
-Vito 2,2 CDI '03
-210 2,2 CDI '00
-190 200D '88
-190 200D '86
-126 300 SDL '84 USA
-124 E300TD '94
-124 250TD '86
-190 2,0E '86
-123 300D '81


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 18, 2005 11:40 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob cze 05, 2004 10:40 am
Posty: 520
Lokalizacja: Rawicz
Witam
Hm, niewiem jak to jest w dieslach ale powinno to byc chyba normalne poniewaz w zimie auta zawsze wiecej palą, zastanawiam sie i le moze spalac 115 z silnikiem 2.2D. Usiebie nie sprawdzałęm jeszcze.

_________________
Jestem ok.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 18, 2005 3:06 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
ja miałem opla astre II z dieslem to zima na krotkich odcinkach zasysał prawie 8L/100km-(7,7-7-8) jak sie zrobiło ciepło jakies 6-6,5.Znaczacy spadek.W taka ciezka zime jak mielismy to napewno auto bedzie palic duzo.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Post: śr maja 18, 2005 4:00 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Futrzak pisze:
Cześć,
nie wiem jak i czemu ale zmierzyłem w swojej 300D jeszcze raz spalanie.
Jestem w szoku :o W zimę paliła mi 10.5 do 11 luitrów na 100km.
Teraz na tej samej trasie około 8 l. I jakos nie mogę w to uwierzyć.
Zmierze chyba jeszcze raz [zlosnik]
Pozdrawiam
Futrzak


Potwierdzam z wynikami mojej byłej W123 300D, choć potrafiła ciut mniej spalić. Jednak proporcje między zimem i latem podobne.

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
Post: śr maja 18, 2005 4:27 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Zadnych cudow tu nie ma. Silnik dopuki nie osiagnie temperatury pracy pali duzo wiecej. Diesel ma wieksza sprawnosc od benzyniaka i dluzej sie nagrzewa. Tak wiec jezdzac na krotkich odcinkach w zimie (wskazowka temp ledwo co sie podniesie) nie jest problemem uzystac spalanie wieksze o kilkadziesiat procent wieksze niz latem. Zuzycie silnika wyglada podobnie. Kazdy starty z - ilus tam stopni C to zuzycie odpowiadajace zuzycie przy pokonaniu trasy kilkuset km.

_________________
w123


Na górę
Post: śr maja 18, 2005 4:45 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
laudan pisze:
Zuzycie silnika wyglada podobnie. Kazdy starty z - ilus tam stopni C to zuzycie odpowiadajace zuzycie przy pokonaniu trasy kilkuset km.


Dlatego tak waznym elementem w motorze (niewazne czy Diesel czy benzyna) jest grzalka. Owocuje ona mniejszym zuzyciem paliwa, a co wazniejsze latwiejszym rozruchem, lepszym smarowaniem od pierwszych sekund i oczywiscie duzo mniejszym zuzywaniem sie jednostki napedowej. Juz to pisalem, ale Szwedzi przeprowadzili testy i okazalo sie, ze jesli chodzi o zuzycie motoru to przejechania jednego kilometra na ssaniu odpowiada 700 km (!) :o przejechanym na trasie z wysoka predkoscia na rozgrzanym motorze. Jesli macie mozliwosc to uzywajcie grzalek, nawet w lato.

P.S. Szkoda, ze niektorych nawet kijem nie mozna zapedzic do uzywania grzalki :roll: :( :x :-? [no] .

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: śr maja 18, 2005 4:55 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Mitu pisze:
Jesli macie mozliwosc to uzywajcie grzalek, nawet w lato.


hihi, to chyba juz zboczenie, w sumie to mozna nie gasic silnika [zlosnik] Zima to co innego, szczegolnie ta z polnocy szwecji.

Swoja droga jakis czas temu pojawila sie na ebayu taxa w123 200d lub 240d ze skromnym przebiegiem powyzej 2 milionow km! Nadal odpalala i jezdzila. Sprzedawca byl z Aten, a nie dalekiej polnocy ;)

_________________
w123


Na górę
Post: śr maja 18, 2005 5:13 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
laudan pisze:
Mitu pisze:
Jesli macie mozliwosc to uzywajcie grzalek, nawet w lato.


hihi, to chyba juz zboczenie, w sumie to mozna nie gasic silnika [zlosnik] Zima to co innego, szczegolnie ta z polnocy szwecji.


Uzasadnij czemu (?) zboczenie, prosze :roll: . Moje rozumowanie jest takie, ze jesli moge zrobic cos, aby wydluzyc zywotnosc mojego motoru to postaram sie to zrobic o ile nie wymaga to za wiele "zachodu". Moze niektorzy wymienia element ekonomiczny. To w takim razie policzcie co bedzie wiecej kosztowac: prad do grzalki czy benzyna, ktora spali auto na ssaniu? Z reszta Diesla tyczy sie to samo. Do tego nalezy pamietac, ze nasze motory maja z reguly od kilkunastu do ponad 30 lat i remont jest w dalszej, a czesciej w blizszej perspektywie :roll: .
Do korzysci nalezy tez doliczyc to, ze bedziemy mogli szybciej dac w palnik (nie spoznimy sie do pracy), bo czas potrzebny na osiagniecie temperatury pracy bedzie krotszy. Wczesniej bedzie mozna wlaczyc ogrzewanie (nie bedziemy trzasc sie z zimna, a zamarzniete szyby nie beda problemem).

Polecam uzywanie grzalek 8) [ok] .

laudan pisze:
Swoja droga jakis czas temu pojawila sie na ebayu taxa w123 200d lub 240d ze skromnym przebiegiem powyzej 2 milionow km! Nadal odpalala i jezdzila. Sprzedawca byl z Aten, a nie dalekiej polnocy ;)


Sam widzisz [zlosnikok] . Teraz niech ktos napisze, ze rodzina OM 615/616/617 nie jest zywotna to bede bliski pekniecia ze smiechu [hehe] .

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: śr maja 18, 2005 5:28 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Mitu pisze:
hihi, to chyba juz zboczenie, w sumie to mozna nie gasic silnika [zlosnik] Zima to co innego, szczegolnie ta z polnocy szwecji.


Jak masz na dworzu +20 to rozgrzanie silnika do 60-80 stopni zajme 2-3 min (i w zasadzie silnik nie pracuje w niebezpiecznej fazie), a nie 10-15 jak przy -20. Poza tym grzalka w zimie jak nagrzeje plyn do +20 do jest juz dobrze. Duzo wiecej pomoze wlasciwe rozgrzewanie silnika i nie traktowanie gazu binarnie zaraz po porannym odpaleniu.


Mitu pisze:
Sam widzisz [zlosnikok] . Teraz niech ktos napisze, ze rodzina OM 615/616/617 nie jest zywotna to bede bliski pekniecia ze smiechu [hehe] .


Ano jest, ale jak widzisz na polodniu duzo bardziej niz na polnocy:) Tam chodzi bez grzalki i pewnie przy cisnieniu rzedu 16-18atm nie mial problemow z odpalaniem.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 18, 2005 7:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 13, 2005 10:57 am
Posty: 447
Lokalizacja: Rzeszów
No nie da sie ukryć jak byłem jeszcze w posiadaniu twojej obecnej beczki :D to też mi na trasie paliła ok 8 czasami nawet wychodziło koło 7,5.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 18, 2005 7:25 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Ktoś widział kiedyś grzałkę do M117? :D Byłbym zainteresowany namiarem.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 19, 2005 5:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 06, 2005 4:44 pm
Posty: 504
Lokalizacja: Zgorzelec
Po tym co przeczytałem,kupiłbym grzałkę do M 102 2.0 może ktoś coś wie czy wogóle istnieje to urządzenie do takiego silnika.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl