MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 12:35 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt maja 27, 2005 7:24 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 30, 2004 10:51 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Gdynia
Szukałem ale nie znalazłem takiego wątku.Sprawa ma się tak. Chcę zamienić skrzynie biegów i tak jak pisałem z 4 na 5 biegową i jak to bywa przy zamianach czegoś na coś ,zawsze pojawiają się problemy, więc potrzebne mi są Wasze rady w temacie:
1. Czy trzeba wymieniać wał napędowy(czy czasem nie jest za długi)
2. Co z lewarkiem ( tu jestem prawie pewny , ale potwierdźcie wymianę)
3. mocowanie skrzyni do karoseri
Oczywiście wszystko tyczy się silnika 102 w W123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 27, 2005 9:17 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Hej

Poszukaj w archiwalnych postach, bo kilka razy padlo juz takie pytanie. Nie chodzilo byc moze o m102, ale mysle, ze tu bedzie podobnie. Podobno taka przekladka jest z ekonomicznego punktu widzenia absolutnie nieoplacalna :(

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 27, 2005 11:28 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
wał do zmiany
szalkownica + cięgna do zmiany
mocowania sa OK

jednak napisz jaki masz silnik a jaką skrzynie.... bo jak jak silnik M102 od W123, a skrzynie do W201/124/126 to masz zonka, bo musisz jeszcze wymianić tył silnika: koł zamachowe, tarcze, docisk - całe szczęście że rozstaw mocowania koła zamachowego jest taki sam ;)

więc napisz co msz od czego [zlosnik] bo jak składak to masz wydatki - tarcze i docisk to zawsze polecam nowe, koło zamachowe - uważaj bo jest cieńsze i inaczej wykłada sie zębatka od rozrusznika - więc musi byc w idealnym stanie


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 27, 2005 12:50 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
A jezeli ma kompletne m102 i skrzynie "5" złożone ze sobą.. obojętnie czyz w123 czy z w201?? Wtedy tylko wkładasz jedziesz...

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 27, 2005 9:45 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
JaKon pisze:
A jezeli ma kompletne m102 i skrzynie "5" złożone ze sobą.. obojętnie czyz w123 czy z w201?? Wtedy tylko wkładasz jedziesz...

no jak jest komplet i pracował, to wiadomo że problemów nei będzie...
jednak wbrew pozorom silniki montowane w W123, są inne od tych montowanych w kolejnych modelach ( chociaż ja bym to nazwał cofaniem - patrz gażnik w M102 w W201 [zlosnik] - dla mnie głupota )

podstawowym bajerem jest inne koło zamachowe i inny wałek sprzęgłowy - mają inny frez: ten od nowszego jest dużo drobniejszy.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 27, 2005 11:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 30, 2004 10:51 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Gdynia
JaKon pisze:
A jezeli ma kompletne m102 i skrzynie "5" złożone ze sobą.. obojętnie czyz w123 czy z w201?? Wtedy tylko wkładasz jedziesz...

Oczywiście to będzie ten komplet od Ciebie. Jednak trza najpierw poszukać cięgien i samego lewarka do zmiany biegów, nie mówiąc o wale.jak masz jakieś pomysły na to to daj cynę


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 29, 2005 9:26 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
andgor123 pisze:
nie mówiąc o wale.jak masz jakieś pomysły na to to daj cynę


pomyśl o wale od ASB skrzynia ta jest dłuższa - wiec wał powinein pasowac, ale to juz trzeba samemu pokombinować


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 31, 2005 11:25 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
moze uda mi się wynegcjować te częśći od gościa który kupiuł budę....
wał i głowka mostu jest ui mnie....
a cięgna i wajchę + okablowanie motoru może on odsprzeda...
na99%tak.

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl