MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 10:41 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn maja 30, 2005 12:15 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob cze 05, 2004 10:40 am
Posty: 520
Lokalizacja: Rawicz
a co to jest za olej "lotos city diesel 20w50"??? Facet mi taki polecił.

_________________
Jestem ok.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 30, 2005 8:27 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Gruu pisze:
a co to jest za olej "lotos city diesel 20w50"??? Facet mi taki polecił.


To jest olej wysokiej gęstości do autek z gorszym stanem silnika i z dużym obciążeniem klasy CC, trochę kiepskiej firmy. [zlosnik]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 31, 2005 11:39 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob cze 05, 2004 10:40 am
Posty: 520
Lokalizacja: Rawicz
czyli nie polecacie?

_________________
Jestem ok.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 31, 2005 11:45 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Mi nic złego nie zrobił, lałem go do mojej 300CD na lato. Zimą raczej nie odpalisz na nim w większe mrozy.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 01, 2005 8:19 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
kiedys mialem 200D w dobrym stanie i nie zuzywalo nic !! na 8000 km (czyli od zmiany, do zmiany). teraz mam 230E i zuzywa jakies 0,3l oleju na 10 000km
IMO jak silnik zuzyje wiecej niz 1l. na 10 000 km to juz b.duzo - niezaleznie co podaje instrukcja

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 01, 2005 9:09 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
lysy2 pisze:
IMO jak silnik zuzyje wiecej niz 1l. na 10 000 km to juz b.duzo - niezaleznie co podaje instrukcja


Ale chyba nie chcesz powiedzieć, że silnik to złom i trzeba go reanimować, moja 300D brała 1l/3000km, nie kopciła, śmigała 170km/h, paliła 8-9 ON i w ciągu roku zrobiłem nią 50 kkm bez problemów. Podejrzewam że zrobi jeszcze 50-100 kkm bez napraw.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 01, 2005 9:21 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 8:34 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Die Freie Stadt der Danzig
lysy2 pisze:
IMO jak silnik zuzyje wiecej niz 1l. na 10 000 km to juz b.duzo

nie, to nie dużo - no ja nie będę mądrzejszy od instrukcji...skoro max 0,25/100 km, to policz sobie jak rozbiezne jest Twoje (IMO) zdanie od podrecznika...dla 10 kkm :D

pozdrawiam

_________________
RIP MB W123 300D 1981
RIP SAAB 9000 3.0V6 1994
hooz next?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 01, 2005 9:43 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
nimnod pisze:
nie, to nie dużo


Dokładnie tak. To nie jest dużo. Duzo to byłoby dla nowoczesnego, nowego silnika CDI a nie dla starego diesla z przebiegiem kilkuset tysięcy kilometrów. Mówiąc szczerze to nie chce mi się wierzyć że komuś ponad 20 letni diesel nie bierze oleju. Nawet moja Kasztanka bierze chociaż auto miało idealne warunki eksploatacji. Fakt faktem że załapała sie na fabryczna wadę silnika w serii 0,5 W115 ale zostało to naprawione na gwarancji (!!!) [zlosnik]
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 01, 2005 10:27 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
Futrzak - wierz lub nie, ale moje 200D '77 (przebiegu nie znam) odpalalo po nocce przy -25'C i oleju nie bralo :) nic, a nic :)
stad zawiedziony jestem ze mi 230E (na liczniku 300 kkm) bierze 1,5 szklanki
ja wychodze z zalozenia, ze to jest MB, silnik ma byc jak dzwon i ma byc bliski idealu :)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 01, 2005 11:02 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
U mnie 230 E też nic oleju nie brał...

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 01, 2005 11:12 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Ja w swoim 230CE jeszcze nie robiłem pomiarów bo za mało przejechał ale nie wykluczone że tez bedzie bardzo mało. Przynajmniej przez pierwszy 1000 chyba nic nie wziął. Natomiast jeśli faktycznie dieselek nie bierze to trafiłeś na super egzemplarz. Zreszta tak naprawdę to w Kasztance nie zdiagnozowalem jeszcze przycznyny ubytku oleju bo przeciez moga być rózne.
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 02, 2005 9:33 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
Nasza 240 TD jest widze dardzo szczelna...
Jesli nie przekraczam 130km/h to nie dolewam nic do 6,5 litra od wymiany. To 6,5L daje troszke ponad polowe bagnetu i jak jest wymiana to nawet polowy ni siega.

Jak w poprzednim okresie jezdilem 1 raz ponad 140km/h do 1xxkm/h to po takiej jezdzie przez jakies 10 km musialem we Wrocku dolac, bo do miniumum dojechalo...

Chiba niezle jak na silnik o nieznym przebiegu... napewno ponad 400kkm.

Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
 Tytuł: olej?
Post: sob cze 04, 2005 2:57 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 10, 2005 3:13 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Zbrosławice
Panowie! Silnik nie powinien brać wcale oleju! Oczywiscie ze są normy, ale gdy je ktoś przekroczy to będzie miał trudności z zapaleniem samochodu w temperaturze poniżej 0 C. wiem to z swojego doświadcznia, a silnik na zewnątrz miałem 100 % uszczelniony. Od wymiany do nastepnej wymiany oleju, na bagnecie stan oleju ma się zmieścić w obrebie minimum do maximum.

_________________
Z tył gwiazda, z przodu gwiazda to jest JAZDA!!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl