MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 7:08 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt maja 18, 2004 11:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sty 29, 2004 8:24 pm
Posty: 52
Lokalizacja: Lublin
Hey!
Zaczal mi piszczec pasek wieloklinowy wiec go wymienilem i po ok.. 400 km nowy piszczy tak samo. Czy latwo jest zdiagnozowac, które z rolek powoduja "scieranie" paska wieloklinowego i jak je naprawic (przetoczyc na tokarce ? ) ?

_________________
W124 300 CE


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 19, 2004 8:27 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Wydaje mi się że powinieneś wymienić komplet a nie sam pasek. Może napinacz masz uszkodzony? Czy te rolki wyglądają tak jak na zdjęciach? Na pewno przetoczenie nic nie da - chyba się rolek nie toczy.


Obrazek


Obrazek

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 19, 2004 10:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sty 29, 2004 8:24 pm
Posty: 52
Lokalizacja: Lublin
Podejrzewam napinacz, a jak nie to kolko alternatora.

_________________
W124 300 CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 25, 2005 4:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 9:48 am
Posty: 126
Lokalizacja: Olesnica / Wrocław
cześć, podłącze sie do tematu, bo mi tez piszczy pasek a wiem że w napinaczu została zastosowana jakas rzezba (dostrzegłem jakaś spręzyne), oryginalnie to tak chyba nie jest, nie znam sie, auto mam od kilku dni, wkazdym razie chciałbym sie dowiedziec czy mozna napinacz dostać poza ASO, trochę taniej.

_________________
W124 '85 230E...
tak, tak, oczywiście ze LPG.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 25, 2005 4:33 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Trzeba wziąć pod uwagę, że pasek się wyciąga i po niedługim czasie
od założenia nowego paska napięcie trzeba sprawdzić ponownie.

Nie wiem czy tak samo jest w W124 [zlosnik] bo coś słyszę o jakimś napinaczu...

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 25, 2005 4:37 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Przyczyna jest na 90% lozysko napinacza. Ma juz spory luz osiowy i nalezalo by je wymieniec (jest sporo taniej niz wymieniac caly napinacz).

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 25, 2005 7:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 9:48 am
Posty: 126
Lokalizacja: Olesnica / Wrocław
Cytuj:
Trzeba wziąć pod uwagę, że pasek się wyciąga i po niedługim czasie
od założenia nowego paska napięcie trzeba sprawdzić ponownie.

Nie wiem czy tak samo jest w W124 bo coś słyszę o jakimś napinaczu...

Cytuj:
Przyczyna jest na 90% lozysko napinacza. Ma juz spory luz osiowy i nalezalo by je wymieniec (jest sporo taniej niz wymieniac caly napinacz).

Pasek jest nowy, tam jest taki sześciokąt do regulacji,ale ta regulacja nie działa, dlatego ktos załozył spreżyne, ale niewiele to dało i pasek jast luzny. Mechanik mi to tłumaczy tak, ze jakis element tego napinacza jest z gumy, czy zatopiony w gumie :oops: i ta guma się wyrobiła i dlatego nie ma regulacji, jednak oglądając to w samochodzie niewiele widac, a ja nawet nie wiem jak ten cały napinacz wygląda, czy to jest to co na zdjęciu w poście Damiana?

:-? :-? :-?

_________________
W124 '85 230E...

tak, tak, oczywiście ze LPG.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 25, 2005 9:33 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Więc wiadomo co jest odpowiedzialne za ślizganie się paska [zlosnik]
To nie kwestia "wyślizganego" lub wytartego paska...

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 10, 2005 11:50 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 9:48 am
Posty: 126
Lokalizacja: Olesnica / Wrocław
Witam, czy może ktoś mnie oświecić co to jest na górnym zdjęciu Damiana, bo na dolnym jest ramię napinacza z rolką, takie mam w swoim aucie. Pytam, bo szukam do kupienia uzywki i chciałbym zakupić jak najbardziej kompletne.

_________________
W124 '85 230E...

tak, tak, oczywiście ze LPG.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 10, 2005 12:10 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Robert K. pisze:
Zaczal mi piszczec pasek wieloklinowy wiec go wymienilem i po ok.. 400 km nowy piszczy tak samo


A moze by tak poprostu napiać pasek i po klopocie. tylko znajdź jak sie to robi pamietam ze u siebie jak pierwszy raz w tym grzebałem to kręciłem nie w te strone i pękło mi mocowanie amortyzatora napinacza, całeszcześci ze udało sie to pospawać. pamietaj tez że ten pasek pasuje w conajmniej 2 pozycjach (jak kupiłem auto oczywiscie był źle założony i tez piszczał) wiec sprawdź z rysunkiem czy u ciebie jest ok.

Tu masz jak powinien byc załozony pasek

http://macmerc.netium.com.pl/silniki/m103/13-342.pdf

A tu mozna wydedukować jak się go napina

http://macmerc.netium.com.pl/silniki/m103/13-345.pdf


Pozdrawiam

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 10, 2005 12:15 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
andriu pisze:
Witam, czy może ktoś mnie oświecić co to jest na górnym zdjęciu Damiana, bo na dolnym jest ramię napinacza z rolką, takie mam w swoim aucie. Pytam, bo szukam do kupienia uzywki i chciałbym zakupić jak najbardziej kompletne.

Na górnym zdieciu jest obudowa łożyska wraz z piastą koła pasowego i wentylatora chłodnicy silnika M103, a na dole napinacz niestety od innego motoru najprawdopodobniej M102


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 10, 2005 12:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 9:48 am
Posty: 126
Lokalizacja: Olesnica / Wrocław
Cytuj:
Na górnym zdieciu jest obudowa łożyska wraz z piastą koła pasowego i wentylatora chłodnicy silnika M103, a na dole napinacz niestety od innego motoru najprawdopodobniej M102


Dzięki za odpowiedz, a przy okazji, silnik 2300 to jest M ile?

_________________
W124 '85 230E...

tak, tak, oczywiście ze LPG.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 10, 2005 1:19 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
andriu pisze:
Dzięki za odpowiedz, a przy okazji, silnik 2300 to jest M ile?

w twoim aucie m102.

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 13, 2005 7:07 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 9:48 am
Posty: 126
Lokalizacja: Olesnica / Wrocław
Robert K.
Cytuj:
Zaczal mi piszczec pasek wieloklinowy wiec go wymienilem i po ok.. 400 km nowy piszczy tak samo.


Ja wymieniłem w sobote napinacz, ale okazało się stary był dobry, tylko ktoś nie załóżył naciagu od regulacji. Niestety nie zniknęło piszczenie, dalej piszczy jak zarzynane prosię, ale teraz już wiem że to piszczy pasek, jak sikne na niego WD40, na kilka sekund się ucisza. Ciekawe jest to ze pasek jest nowy, więc chyba nie powinien piszczeć. :o

_________________
W124 '85 230E...

tak, tak, oczywiście ze LPG.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 13, 2005 10:05 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
andriu pisze:
Ciekawe jest to ze pasek jest nowy, więc chyba nie powinien piszczeć


Mój już am ponad 200kkm i sie powoli rozpadać zaczyna ale jest dobrze napiety i nie piszczy. Moim zdaniem albo nieumieja ci paska napiac albo masz zepsuty napinacz.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl