MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 6:13 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 68 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt cze 24, 2005 11:27 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt sty 07, 2005 5:40 pm
Posty: 710
Lokalizacja: okolice stolicy
Sebian napisał
"Co do spalania, to palić te auta dużo nie palą, zarówno jeśli chodzi o silniki benzynowe, jak i diesla."


taaaaaaaa............szczególnie 300,m104;) Wręcz produkuje paliwko,średnio 12-16l/100 km go robi;)
Ale za to jaka jazda jak 220 KM zagra pod maską.Szkoda kasy na sprzęt audio,brzmienie motorka to HI-END.
Poza tym ,po półrocznej eksploatacji wyż/wym kosztował mnie:
-filtr powietrza - 104 zł
-wymiana paska wieloklinowego+napinacze+kilka gumek w zawieszeniu+dłubanina przy cieknących gumach od chłodzenia - 400 zł
- wymiana oleju A/T +filtr - ok 200 zł.
I już.
Czeka mnie w lipcu - naprawa asd, przepływomierza.
Więcej usterek nie zauważyłem.
Jak kupować to full wypasik i TYLKO automat w jedynie słusznym , czarno-szarym kolorze;)

_________________
W 124 300 TE 24 `92 SPORTOWY KARAWAN
Nie podoba ci się mój styl jazdy?Zejdź z chodnika....


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 24, 2005 11:51 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Torell007 pisze:
tylko jak coś jest dobre ... a Kappa to nie ma co ukrywać pierwsze normalne włoskie auto ... zrobione na (dosłownie) Mercedesowskich patentach


to nie lepiej kupic Mercedesa?

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 24, 2005 2:25 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
MERCEDES 4 EVER pisze:
.Jak widac nie sa wysokie....a zeklbym smieszne....



witam!
smieszne ceny i smieszna jakosc! ja sie kiedys bawilem w tanie zamienniki i na zle a nawet bardzo zle na tym wychodzilem! od tamtej pory kupuje tylko oryginalne czesci i choc sa drozsze to i tak na dluzsza mete sie oplaca...
przykladow moglbym podac sopro ale kto to praktykowal ten wie o co chodzi!

no ale jak kto woli...

pozdrawiam

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 24, 2005 2:32 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Są zamienniki i Zamienniki. To, że na pudełku jest gwiazda nie znaczy, że część będzie lepsza. Odradzam, jak już pisałęm, zakup zamienników tureckich czy włoskich, ale niemieckie z firm które zaopatrują Mercedesa można śmiało brać nie przepłacając za markowe pudełko. N.p. części zawieszenia Lamfordera, sprzęgłą Sachs, amortyzatory Bilstein itp. to też zamienniki.

PS - odradzam natomiast zakup Mercedesa 124 4 matic. Tu naprawy i częśći są w cenie uranu. Podobnie, ale i tak taniej, 500E (lub E500). Jeżeli chcesz precyzyjnych danych o cenach to zrób sobie listę i zadzwoń, n.p.

1. Odolańska, Marek, tel. 22 845 24 89
2. Józefów, 602 595 793
3. Powstańców, 22 665 92 36

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 24, 2005 2:36 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Bukol pisze:
Są zamienniki i Zamienniki. To, że na pudełku jest gwiazda nie znaczy, że część będzie lepsza.



no tak!tu sie z Toba zgodze! mozna kupic klocki za 70-100zl firmy Noname i klocki Bosch za 200zl,ale ja wole dolozyc 50zl wiecej i mam oryginalne mercedesa i wali mnie pudelko z gwiazda! stawiam na jakosc i solidnosc! ja probowalem wszystkiego i wszystko co nie jest od mercedesa jakos do mnie nie przemawialo...

pozdr.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 24, 2005 2:49 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
A ja wole pójść do sklepu i kupić noname otworzyc pudełko i zobaczyc na cze ści zatartą gwiazdkę. Mercedes nie produkuje części zamiennych tylko robią to podwykonawcy którzy sprzedaja nadwyżki w normalnych sklepach zazwyczaj na takich czesciach zatarty jest symbol gwiazdy i/lub nr katalogowy MB. Bardzo czesto kupujac tzw. podróbki trafialem na takie części.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 24, 2005 3:19 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
aegm pisze:
za 70-100zl firmy Noname i klocki Bosch za 200zl,ale ja wole dolozyc 50zl wiecej i mam oryginalne mercedesa


Bosch nie produkuje sam klockow i mozesz miec tam nie mila niespodzianke. Za 120 kupisz ATE, ktore bedzie mialo jakosc tych co sa w pudelku MB lub Textary (ale tu juz zalezy z jakiego kraju wyjechaly). Klocki kupione w ASO do w124 pod gwiazdka MB beda mialy na 80-90% wyprodukowane przez Textara.

Jesli chodzi o czesci zamienne to jest scisly podzial:
1 - na 1 montaz (najlepsze)
2 - do ASO
3 - ze starta gwiazdka
4 - zamienniki

Wszystkie roznia sie jakoscia, choc dobre zamienniki renomowanych producentow tez dlugo pociagna. Roznice miedzy 1 montazem, a czesciami z ASO najlepiej zobrazowac na tlumikach. 1 wytrzyma 10-15 lat, a kolejny z ASO lub zaminik Ebesprecher (robi czesci na 1 montaz) max polowe tego.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 24, 2005 3:38 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Cytuj:
A ja wole pójść do sklepu i kupić noname otworzyc pudełko i zobaczyc na cze ści zatartą gwiazdkę. Mercedes nie produkuje części zamiennych tylko robią to podwykonawcy którzy sprzedaja nadwyżki w normalnych sklepach zazwyczaj na takich czesciach zatarty jest symbol gwiazdy i/lub nr katalogowy MB. Bardzo czesto kupujac tzw. podróbki trafialem na takie części.



dobra historia!
a nawet jak tak jest to sie nie zastanawiales dlaczego!? bo to jest tak zwany "bubel" czyli tak jak sa buty z 1-go i 2-go lub 3-go gatunku! jakosc i wykonanie widac jak na dloni! i te klocki czy inne czesci z zatarta gwiazda(z czym sie sam osobiscie nie spotkalem) ida jak przy kazdej produkcji do "smieci" , bo MB nie chce psuc sobie image sprzedajac jakies niedorobione czesci! potem sprzedaja je jako zlom innym firma , ktore niby je wykonuja i moze stad te "zatarte gwiazdy"
i taka jest prawda i strategia rynkowa kazdych wielkich koncernow...

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 24, 2005 4:26 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
aegm pisze:
dobra historia!
a nawet jak tak jest to sie nie zastanawiales dlaczego!? bo to jest tak zwany "bubel" czyli tak jak sa buty z 1-go i 2-go lub 3-go gatunku! jakosc i wykonanie widac jak na dloni! i te klocki czy inne czesci z zatarta gwiazda(z czym sie sam osobiscie nie spotkalem) ida jak przy kazdej produkcji do "smieci" , bo MB nie chce psuc sobie image sprzedajac jakies niedorobione czesci! potem sprzedaja je jako zlom innym firma , ktore niby je wykonuja i moze stad te "zatarte gwiazdy"
i taka jest prawda i strategia rynkowa kazdych wielkich koncernow...


Albo przesadzasz, albo jesteś zbyt ufny w politykę "wielkich koncernów". Jak już wcześniej pisał kolega - części są produkowane przez podwykonawców i konfekcjonowane dla danych marek. Każda firma motoryzacyjna narzuca swoim podwykonawcom termin w jakim mogą wypuścić na rynek zamienniki. Najbardziej rygorystycznie podchodzi do tego Volvo i daje termin 10 lat. To oznacza, że przez 10 lat nie kupi się oficjalnych zamienników. MB jest tu bardziej liberalny, dlatego nie ma sensu przepłacać za gwiazdę na pudełku i nie ma co dorabiać sobie do tego teorii. PrzykłAd klocków Textara czy elementów zawieszenia Lamfordera jest tu chyba najbardziej miarodajny. Oczzywiście nie wszystkie części występują jako zamienniki, ale te eksploatacyjne w przypadku MB zawsze.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 24, 2005 4:31 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
aegm pisze:
dobra historia!
a nawet jak tak jest to sie nie zastanawiales dlaczego!? bo to jest tak zwany "bubel" czyli tak jak sa buty z 1-go i 2-go lub 3-go gatunku! jakosc i wykonanie widac jak na dloni! i te klocki czy inne czesci z zatarta gwiazda(z czym sie sam osobiscie nie spotkalem) ida jak przy kazdej produkcji do "smieci" , bo MB nie chce psuc sobie image sprzedajac jakies niedorobione czesci! potem sprzedaja je jako zlom innym firma , ktore niby je wykonuja i moze stad te "zatarte gwiazdy"
i taka jest prawda i strategia rynkowa kazdych wielkich koncernow...


Znajomy przez kilka iechów pracowal w magazynie MB w niemczech. Jego praca polegala n aprzekladaniu reflektorów z opakowań z krzaczkami na opakowania z gwiazdą. . różnica między tym co można kupiś w sklepie a w ASO to w dórzej ilości przypadkow tylko karton. Kupowalem sprzeklo LUK w środku byl sachs. To samo dostaniesz w ASO tylko w kartonie MB. To tyle odnośnie cześci w ASO


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 24, 2005 11:32 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 23, 2004 4:15 pm
Posty: 20
Lokalizacja: Gdansk
Jeśli chcesz znać ceny części to w Rumi w kierunku na gdynię jest sklep i warsztat Pana Ożarowskiego. Wstąp i zobacz

_________________
W 124 230 zagazowany-skończył się


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 26, 2005 8:52 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 26, 2005 4:53 pm
Posty: 28
Lokalizacja: zza Wisły
Mimo wszystko bardzo dobre , pewne czesci sa tylko w ASO. Nie mówie , ze wszystkie zamienniki sa złe , ale każdy zakup takiej części wiąże się z ryzykiem trafienia bubla.. A co do cen części to maleją wprost proporcjonalnie do popularności danego modelu.... Takze w przypadku w124 nie powinno byc problemu :)

_________________
..::MB W123 250 na leniuchu::..


Na górę
Post: pn cze 27, 2005 2:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:29 pm
Posty: 206
Lokalizacja: WLKP
[quote="Torell007"]Witam,
można powiedzieć, że piszę w imienu kolegi który zastanawia się nad kupnem samochodu. Zainteresowany jest Oplem Vectrą i Audi 80 B3.

Witaj,z tych aut,które podałeś to rzeczywiście W124 to chyba najlepszy wybór,ja jestem użytkownikiem 124 200 D ,250 D a uzytkowałem wczesniej 123 200D.
Jesli chodzi o zalety 124 generalnie bo silnik 200D poza ekonomicznością w zuzyciu paliwa,prostota konstrukcji a co za tym idzie ponadprzecietną trwałością zalet nie posiada(mała dynamika jazdy-jeśli to dla kogos bardzo istotny temat to 200 D radzę omijać),no więc wracając do zalet :
-duża ilośc miejsca we wnetrzu
-spory bagażnik
-komfort podrózowania(szczególnie po naszych drogachjest to istotne)
-świetne fotele
-nieskomplikowana konstrukcja
-minimalna ilośc elektroniczno-elektrycznych gadżetów-a gdzie tam w ogóle jest elektronika ? [zlosnik] (szczególnie w starszych rocznikach)
-bardzo dobre hamulce i układ wspomagania kierownicy
-bardzo mały jak na auto tej wielkości promień skrętu
-bardzo,bardzo dobry dostęp do części zamiennych(oryginały,podróbki -do wyboru do koloru)
-stosunkowo niskie koszty napraw
-zdecydowanie ponadprzeciętna odpornośc na ludzką głupotę i usterki
-potwierdzjąca się z każdym nowym modelem merca opinia ,że W124 to był ostatni przwdziwy mercedes
-tak jak już powiedziano 250 D to najlepszy motor z diesli do tego auta,chyba że kogos nie interesuje ile pali wtedy 300 D jak najbardziej
-świetny układ wentylacji kabiny(latem kluczowa sprawa bez klimy)

no cóz jeśli zaś chodzi o wady to tak jak wspomniałem:
-mała dynamika silnika 200D
-4 biegowe skrzynie biegów ja mam 5-tkę w swoim 200 D-zupełnie inna jazda
-bardzo nikła szanasa na dostanie egzemplarza w tzw."idealnym stanie"-szczególnie w Polsce
-po kupnie należy się liczyc z inwestycjami rzędu 10% wartości zakupu aby auto doprowadzić do stanu zadowolającego
-w warunkach zimowych naped tylny moze byc przyczyna kilku stresów i niespodzianek[zlosnik] szczegónie dla mniej doswaidczonych kierowców-ale ja wiem czy to wada???
-drobne usterki szczególnie w instalacji elektrycznej w starszych egzemplarzach
-szyberdach to urządzenie faktycznie zbędne

_________________
now: W210 E280 V6 97'
ex W124 E250 D 94'
ex W124 200 E 91'
ex W124 250 D 91'
ex W124 200 D 87'
ex W123 200 D 82'


Na górę
Post: pn cze 27, 2005 2:52 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
kryniu pisze:
4 biegowe skrzynie biegów ja mam 5-tkę w swoim 200 D-zupełnie inna jazda


Akurat przy 200D 5 to zadna zaleta, bo 5 bieg nie jest typowym nadbiegiem. Te same osiagi, spalanie niby w trasie 0.1-0.2 nizsze, ale w miesie +0.5 dla 5. Dziwny zabieg mb. (5 biegowe skrzynie byly montowane z mostem o innym przelozeniu - stad te roznice). Moze troche lepsze wrazenie elastycznosci na 4 biegu (w 5 konczy sie na 140), ale za to w 4 trzeci bieg ciagnie do 120.

kryniu pisze:
-szyberdach to urządzenie faktycznie zbędne

Ja mialem duze opory przy kupnie w124 bez szyberdachu. Stan mnie tylko przekonal. Otwierany 2 stronnie szyber jest super, szczegolnie jak nie ma klimy.

_________________
w123


Na górę
Post: pn cze 27, 2005 3:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:29 pm
Posty: 206
Lokalizacja: WLKP
Akurat przy 200D 5 to zadna zaleta, bo 5 bieg nie jest typowym nadbiegiem. Te same osiagi, spalanie niby w trasie 0.1-0.2 nizsze, ale w miesie +0.5 dla 5. Dziwny zabieg mb. (5 biegowe skrzynie byly montowane z mostem o innym przelozeniu - stad te roznice). Moze troche lepsze wrazenie elastycznosci na 4 biegu (w 5 konczy sie na 140), ale za to w 4 trzeci bieg ciagnie do 120.

a ja sądzę ,że jest to zaleta szczególnie przy wyższych prędkościac rzędu 150 km/h na pewno motor ma mniejsze obroty i przyjemniej się podrózuje,zresztą gdyby to nie była lepsza opcja mercedes nie żadałby dopłaty za 5-tkę w 200D


Ja mialem duze opory przy kupnie w124 bez szyberdachu. Stan mnie tylko przekonal. Otwierany 2 stronnie szyber jest super, szczegolnie jak nie ma klimy.[/quote]

ja posiadam 124 z szybrem jednostronnie otwieranym ,nawet nie uchylnym i mnie rozczarowała jego skuteczność,a też przy kupnie auta szyber był dla mnie bardzo ważnym dodatkiem,uważam ,że układ wentylacji wnetrza jest naprawdę bardzo wydajny i daje rade bez szybra a w moim aucie przy otwartm szyberdachu po przekroczeniu około 110 km/h rozmowa i słuchanie radia jest bardzo utrudnione

_________________
now: W210 E280 V6 97'
ex W124 E250 D 94'
ex W124 200 E 91'
ex W124 250 D 91'
ex W124 200 D 87'
ex W123 200 D 82'


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 68 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl