MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 6:15 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7 8 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn cze 27, 2005 3:51 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
kryniu pisze:
a ja sądzę ,że jest to zaleta szczególnie przy wyższych prędkościac rzędu 150 km/h na pewno motor ma mniejsze obroty i przyjemniej się podrózuje,zresztą gdyby to nie była lepsza opcja mercedes nie żadałby dopłaty za 5-tkę w 200D


Wlasnie o to chodzi, ze tej roznicy obrotow prawie nie ma ze wzgledu na most o wyzszym przelozeniu. Diesle w w124 sa na tyle ciche, ze roznicy 100 obr sie nie wychwyci. Przy szukaniu uzywanego 200d, nie kierowalbym sie, czy ma 4, czy 5 skrzynie, bo roznice sa kosmetyczne. Wybralbym poprostu automat [zlosnik]

kryniu pisze:
ja posiadam 124 z szybrem jednostronnie otwieranym ,nawet nie uchylnym i mnie rozczarowała jego skuteczność,a też przy kupnie auta szyber był dla mnie bardzo ważnym dodatkiem,uważam ,że układ wentylacji wnetrza jest naprawdę bardzo wydajny i daje rade bez szybra a w moim aucie przy otwartm szyberdachu po przekroczeniu około 110 km/h rozmowa i słuchanie radia jest bardzo utrudnione

Owiewka by pomogla, ale i tak najlepszy jest elektryczny 2 strony. Mozna podniesc tyl jego, skutecznosc jest dobra, a i jazda z otwartym >120km/h nie wymaga podnoszenia glosu.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 27, 2005 4:22 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt sty 07, 2005 5:40 pm
Posty: 710
Lokalizacja: okolice stolicy
Ja szyber traktuje jako generator szumów.Najgorzej jest jak jadę 50-70 km/h i zamiast chłodzonka(iluzorycznego) słychać tylko takie huczenie:(.Uchylenie też powoduje tylko hałas........generalnie nie używam ale mam klimę, która to jest rewelacyjnym urządzeniem , szczególnie teraz.Na dworku 30 a w środku miłe 20:):):).....

_________________
W 124 300 TE 24 `92 SPORTOWY KARAWAN
Nie podoba ci się mój styl jazdy?Zejdź z chodnika....


Na górę
Post: pn cze 27, 2005 4:41 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
kryniu pisze:
-mała dynamika silnika 200D

250D to też nie rakieta, 90KM w tak wielkim i w sumie ciężkim aucie to zbyt mało. Dopiero 250D 20V dawało sobie radę z tym wozem.

Cytuj:
-po kupnie należy się liczyc z inwestycjami rzędu 10% wartości zakupu aby auto doprowadzić do stanu zadowolającego

przy obecnych cenach W124 te koszta łątwo wyniosą 50% - za 10% to się ledwo przerejestruje [hehe]
a tak na serio: oleje (silnik, skrzynia i most), filtry i inne płyny (wspomaganie, hamulce, układ chłodzenia) wraz z wymianą to 500-700 zł, a to już prawie 10% [hehe]

PS - ja bym szukał 230E. Najczęściej spotykany 124, niezła dynamika, można wrzucić LPG icieszyć się tanią i komfortową jazdą. 230E często występował z automatem, jak ktoś lubi.

n.p.
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=55472747

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pn cze 27, 2005 5:08 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Bukol pisze:
kryniu pisze:
-po kupnie należy się liczyc z inwestycjami rzędu 10% wartości zakupu aby auto doprowadzić do stanu zadowolającego

przy obecnych cenach W124 te koszta łątwo wyniosą 50% - za 10% to się ledwo przerejestruje [hehe]


To może ja postraszę? [zlosnik] 200%, żeby być ponad przeciętnie zadowolonym, ale przy założeniu, że było źle [oczko]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
Post: pn cze 27, 2005 5:09 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
kryniu pisze:
no cóz jeśli zaś chodzi o wady to tak jak wspomniałem:
...
-w warunkach zimowych naped tylny moze byc przyczyna kilku stresów i niespodzianek[zlosnik] szczegónie dla mniej doswaidczonych kierowców-ale ja wiem czy to wada???
...


Jak najbardziej tylny napęd jest tylko i wyłącznie zaletą. Jak to było zgrabnie ujęte chyba w podpisie Miśka: "Jakby Bóg dał nam przedni napęd, to chodzilibyśmy na rękach" [zlosnik]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
Post: pn cze 27, 2005 6:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:29 pm
Posty: 206
Lokalizacja: WLKP
Sebian pisze:
Bukol pisze:
kryniu pisze:
-po kupnie należy się liczyc z inwestycjami rzędu 10% wartości zakupu aby auto doprowadzić do stanu zadowolającego

przy obecnych cenach W124 te koszta łątwo wyniosą 50% - za 10% to się ledwo przerejestruje [hehe]


To może ja postraszę? [zlosnik] 200%, żeby być ponad przeciętnie zadowolonym, ale przy założeniu, że było źle [oczko]


no fakt ,z tymi 10 % przesadziłem w dół oczywiście-sypię głowę popiołem- ,sam w swojego musiłem wsadzić grubo ponad 20 % aby mechanicznie doprowadzić go do stanu używalności ,przy cenie mojego auta ok. 10 kpln ,ale myslę ,że można to skorygować z tych 10 na powiedzmy 20 góra 30 % wartości samochodu przy założeniu oczywiście że auto jest w miarę utrzymane

_________________
now: W210 E280 V6 97'
ex W124 E250 D 94'
ex W124 200 E 91'
ex W124 250 D 91'
ex W124 200 D 87'
ex W123 200 D 82'


Na górę
Post: pn cze 27, 2005 6:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:29 pm
Posty: 206
Lokalizacja: WLKP
[-w warunkach zimowych naped tylny moze byc przyczyna kilku stresów i niespodzianek[zlosnik] szczegónie dla mniej doswaidczonych kierowców-ale ja wiem czy to wada???
...
[/quote]

Jak najbardziej tylny napęd jest tylko i wyłącznie zaletą. Jak to było zgrabnie ujęte chyba w podpisie Miśka: "Jakby Bóg dał nam przedni napęd, to chodzilibyśmy na rękach" [zlosnik][/quote]

mówiąc o wadach tylnego napedu miałem na mysli ludzi,którzy po prostu nie mają doświadczenia w prowadzeniu takich aut szczególnie w warunkach typowej zimy ,zwłaszcza tych ,którzy mają wrodzone skłonności do nadużywania pewnych dwóch pedałów w samochodzie-w warunkach wiosenno-letnio-jesiennych [zlosnik] tylny napęd jest jak najbardziej ok

_________________
now: W210 E280 V6 97'
ex W124 E250 D 94'
ex W124 200 E 91'
ex W124 250 D 91'
ex W124 200 D 87'
ex W123 200 D 82'


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 15, 2005 11:15 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Też planuję zakup W124 i mam dylemat jaki silnik wybrać, zastanawiam się między 230E a 250D, ale bardziej chodzi mi o dynamikę jazdy, i tu pytanie do właścicieli 230E z instalacją gazową, jak się sprawuje z tym silnikiem? [zlosnikz]

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 15, 2005 11:17 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Jeżeli chodzi o dynamike to chyba 250D będzie lepszy.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 15, 2005 11:39 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt sty 07, 2005 5:40 pm
Posty: 710
Lokalizacja: okolice stolicy
Szukasz dynamicznej 124?300,24v z motorkiem m104.220 KM pod maską powoduje,że dbasz o dobry wygląd tylnej klapy,tak coby było na co popatrzec;).Reszta się nie liczy.....

_________________
W 124 300 TE 24 `92 SPORTOWY KARAWAN

Nie podoba ci się mój styl jazdy?Zejdź z chodnika....


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 15, 2005 2:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
roadrunner pisze:
Jeżeli chodzi o dynamike to chyba 250D będzie lepszy.


No proszę Cię........ [szalone]

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 15, 2005 3:07 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Grzegi pisze:
roadrunner pisze:
Jeżeli chodzi o dynamike to chyba 250D będzie lepszy.


No proszę Cię........ [szalone]


To byla ironia tylko usmieszek się nie wkleił [zlosnik]

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 24, 2005 10:03 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 20, 2005 6:16 pm
Posty: 32
Lokalizacja: REDA
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Kolega kupił ... Opla Vectre B 1.8 16V CD :roll: Oglądaliśmy wiele Mercedesów w naszych rejonach i sąsiednich wijewództwach ale nic mu nie podpasowało :( Koniecznie chciał klime, drewno, elektryczny szyberdach, wszystkie elektryczne szyby itd itp ... Żaden z oglądanych Mercedesów mu nie pasował, były wersje z klimą, skórą i ... ze 'śmigłami' do opuszczania szyb ... Więc pozostał przy Vectrze ... Kupił jeden z najlepszych modeli z full wypasem i ... zaraz po kupnie zaczęły się problemy ... okazało się, że klima nie działa dla tego bo dziurawa jest chłodnica a jak mówił sprzedający brak środka chłodniczego .... Koszt wymiany chłodnicy ( bo spawanie okazało sie bezsensowne i dobre na krótką mete ) to 800 zł + 180 zł za środek chłodniczy ( klimatyzacja bezfreonowa ). Mało tego okazało się, że auto coś się strasznie grzeje ... zauważył brak 'borygo' więc uzupełnił i jeździł. Na krótką chwilę pomogło ... za chwile znowu było to samo ... okazało się, że była sparciała gumowa rura doprowadzająca czynnik chłodniczy oraz ... znowu chłodnica :!: :!: :!: do wymiany jest rozrząd wraz z napinaczami, olej bo czarny jak smoła, łożyska w tylnych kołach, tarcze hamulcowe bo sa pokrzywione i 'biją' itd ... Generalnie w auto musi wpakować jeszcze dobre 5.000 zł ... auto po rejestracji i wszystkich opłatach kosztowało go 20.000 zł (bez ubezpieczeń) jak do tej pory wpakował w nią dodatkowo 3.000 zł ... a jeszcze mase do zrobienia w tej Vectrze ...

Ostatnio powiedział mi, że troche zaczyna żałować kupna tego Opla cyt. "zaczynam żałować kupna tego Opla ... normalnie studnia bez dna ..." ma wniej pełen wypas i właśnie zaczyna nawalać ...


Jeszcze raz chciałbym wszystkim podziękować za informację o W124. Zapewne przydadzą się innym przyszłym lub obecnym miłośnikom aut z pod znaku Gwiazdy.


Serdecznie pozdrawiam i do usłyszenia !

Torell007

_________________
Kupując Lancie kupujesz styl życia...Samochód dostajesz gratis ;)

Galeria mojej Kappy


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 24, 2005 12:37 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
che che che -mogł bym powiedziec "a nie mowilismy?" .Opel i inne plastiki mają to do siebie ze sa delikatne...Opel ma jeszcze super patent typu łozyska sa zintegrowane z piasta i wymienia sie w całosci za koło 400zł/szt.wymiana rozrzadu koło 800-900zł.....i tak sie skałda....-im wiecej wypasu tym gorzej.Dlatego ja w wiekowym aucie nie szukam elektrycznych foteli czy jakis innych cudow.Jak czegos nie ma to sie nie bedzie psuc!!!! i klima najlepiej reczna.....

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 24, 2005 3:00 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 20, 2005 6:16 pm
Posty: 32
Lokalizacja: REDA
MERCEDES 4 EVER pisze:
che che che -mogł bym powiedziec "a nie mowilismy?" .Opel i inne plastiki mają to do siebie ze sa delikatne...Opel ma jeszcze super patent typu łozyska sa zintegrowane z piasta i wymienia sie w całosci za koło 400zł/szt.wymiana rozrzadu koło 800-900zł.....i tak sie skałda....-im wiecej wypasu tym gorzej.Dlatego ja w wiekowym aucie nie szukam elektrycznych foteli czy jakis innych cudow.Jak czegos nie ma to sie nie bedzie psuc!!!! i klima najlepiej reczna.....

dla tego ja za Oplem nie byłem 8) Tylko za Mietkiem [zlosnikhihi]

Jeśli zaś chodzi o mnie to preferuje makarony i mietki W116, W123, 124, 126 oraz W140 i ewentualnie W201 2.3 16V ;) to jedyne autka ktore mnie kręcą :)

Pozdrawiam

_________________
Kupując Lancie kupujesz styl życia...Samochód dostajesz gratis ;)



Galeria mojej Kappy


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7 8 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl