Witka,
teman InterCity przerabialem i btl juz na forum.
Opisze swoje doswiedczenia:
TYL
Zalozylemm nowe tarcze, reperaturki mieszkow i polskie klocti (TEX...)
Piszczelo jak szlag. Po zamontowaniu blaszek pomiedzy klocek i mieszek, przestalo na jakies 2kkm. Zezlony zakupilem zestaw "szpindli do zaciskow" (ADM AUTO) i tubke smaru do zaciskow ATE.
Wyczyscilem zaciski, podalem smar i wykopalem blaszki.
Cisza od 20kkm.
U brata zamontpwalismy klocki tylne ATE i one maja "blaszki" przyklejone do tyluu klocka. Jednak po 23 latach nie obeszlo sie bez wymiany "szpindli" na ktorych poruszaja sie klocki, ATE wyly jak jak intercity przy chamowaniu.
PRZOD
Klocki ATE na tarczach chyba fabrycznych.
Niestety braly krzywo wiec: czyszczenie, smar ATE na wlasciwe miejsca i "szpindle" za sprezynami. Teraz kola kreca sie leciutko i biora idealnie.
Pisalem juz o tym w watku o tjuningu w123TD. Po oczyszczeniu 4 zaciskow i wysmarowaniu plus "szpindle" auto spalalo o 1l/100 mniwj i jakby dostalo ze 20ph mocy

))
Powodzenia. Zrob to kompleksowo. Jesli masz wzery na szpindlach, to zapodaj nowe, koszt 12-15PLN a klocki sobie plynnie pracuja. Sprawdz uszczelki mieszka i te metalowe oslonki przeciwpylowe czy jakos tak.
Ceny:
ATE samar do zaciskow
13-16PLN - 1 tubka na 4 zaciski daje rade
Zestaw "szpindli"
12-15PLN zaleznie czy przod, czy tyl i czy zaciski ATE czy BENDIX
Robocizna wlasna. 3godz na 4 kola jesli pozadnie robic i szpindle sa proste. U mnie jeden przedni byl palakowaty i wybicie zajelo 45min.