MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 1:20 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt sie 23, 2005 2:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 22, 2005 9:16 pm
Posty: 50
Lokalizacja: W-wa
Witam
Po włączeniu zapłonu wskaźnik od razu idzie do 3 mimo, że silnik jest jeszcze wyłączony (czyli cisnienia oleju w silniku teoretycznie jeszcze nie ma) - podobno czasem, po długim staniu w korku spada do 2 (ale osobiście tego nie widziałęm) - czy tak powinno być , czy raczej coś jest uszkodzone - jeśli tak to co i jak taką usterkę usunąć .
Z góry dziękuję za ewentualne sugestie.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 23, 2005 2:46 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Na pewno nie powinno tak byc. Wskaznik cisnienia oleju, powinien sie podniesc dopiero po uruchomieniu silnika. Po przekreceniu kluczyka powinny zapalic sie wszystkie kontrolki ostrzegawcze, a po zapaleniu silnika (o ile wszystko jest sprawne) powinny zgasnac.

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 23, 2005 2:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 06, 2005 4:44 pm
Posty: 504
Lokalizacja: Zgorzelec
Poszukaj w archiwum.
Można podłączyć wskaźnik pod prąd i ściemnic kupującego,że "trzyma ciśnienie".Normalne jest to ,że gdy się silnik nagrzeje to wskazówka spada na 2 albo mniej.Ale i tak poszukaj w archiwum zanim kol.Wookee zwróci Ci uwage.

_________________
123 200 1982


Ostatnio zmieniony śr sie 24, 2005 12:21 pm przez lukasz 200, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 23, 2005 2:50 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
hmmm wyglad, że ktoś podrasował auto :) wstawiajac jakeś ustrojstwo elektryczne w układ pomiaru ciśnienia co może świadczyć o słabym stanie motoru.

hmmm bardzo ciekawa sprawa - zrób fotke zegarów może bedzie widac na niej jakies grzebactwo.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 23, 2005 3:06 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
lukasz 200 pisze:
poszukaj w archiwum zanim kol.Wookee zwróci Ci uwage.

Czekałem na ewentualne głosy z sali :D

MacKuz pisze:
podrasował

Unowocześnił znaczy, gdyż w starszych MB pomiar ciśnienia powinien być realizowany bezpośrednio przez taki fajny przewód, z którego jeszcze fajniej sika, jak się go nie dokręci :D
Dlatego wstawiając
MacKuz pisze:
ustrojstwo elektryczne
otrzymujemy samochód wykraczający poza swoją epokę ;)

MacKuz pisze:
zrób fotke zegarów

Najlepiej od tyłu ;) :D

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 23, 2005 3:19 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Wookee pisze:
Najlepiej od tyłu



może od przodu widac jakieś grzebactwo.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 23, 2005 4:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 22, 2005 9:16 pm
Posty: 50
Lokalizacja: W-wa
Auto to dopiero zamierzam kupić, wszystko poza tym wskaźnikiem wydaje się OK (żadnego dymu spod bagnetu, ani z wlewu oleju, po dodaniu gazu kartkę położoną na wlewie oleju wsysa do środka). Właściciel mówi, że zawsze tak było i nigdy sie nad tym nie zastanawiał.
Zastanawiam sie czy możliwa jest samoistna awaria wskaźnika, która objawiałaby sie w ten sposób. Przeglądając schemat elektryczny W123 200D nie znalazłem żadnego powiązania układu elektrycznego z manometrem ćiśnienia, nie rozumiem jak to jest możliwe, że włączenie zapłonu powoduje ruch wskazówki, a może źle szukałem?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 23, 2005 4:21 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
padfor pisze:
nie rozumiem jak to jest możliwe, że włączenie zapłonu powoduje ruch wskazówki, a może źle szukałem?


i dobrze że nie rozumiesz bo w standardzie nie ma powiąznia prund z ciśnieniem oleju :D :D :D

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 23, 2005 6:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 22, 2005 9:16 pm
Posty: 50
Lokalizacja: W-wa
A jak to jest w W124 - podobno wskaźnik cisnienia oleju jest elektryczny. Czy po włączeniu zapłonu wskaźnik idzie do 3 nawet jeśli jeszcze silnik nie chodzi? (może ma założony wskaźnik i czujnik z nowszego modelu)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 23, 2005 10:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Ja myślę, że się niepotrzebnie czepiacie.
Na mój gust to samochód został wyposażony we wstępną
pompę oleju, która tuż przed startem silnika już tłoczy olej.

:bujakx:

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 23, 2005 11:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 22, 2005 9:16 pm
Posty: 50
Lokalizacja: W-wa
Elektryczną?
Słyszał ktoś o czymś takim w W123?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 24, 2005 10:17 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
MercBeginner pisze:
Ja myślę, że

A ja myślę, że nie powinieneś mieszać. Kolega Padfor jest u nas od niedawna i na razie może nie potraktować takich tekstów z należytym dystansem :D :D

padfor - bez oceny choćby za pomocą zdjęcia nikt Ci tu nie wyciągnie rozwiązania z kapelusza, bo ani śmy są presti.. pserti.. prysty... prestidigitatorzy, ani ta odpowiedź nie jest królikiem ;)

Tak nie powinno być, kropka.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 24, 2005 8:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 22, 2005 9:16 pm
Posty: 50
Lokalizacja: W-wa
No i stało się - sprzedający doprowadził wskaźnik oleju do porządku i stałem się posiadaczem 123 200D rok 83 przebieg 266 tys (na pierwszy rzut oka rzeczywisty). Kolor, wnętrze numer silnika, wyposażenie - zgodne z kodem VIN. Po przejechaniu ok 10 km ciśnienie spada na wolnych obrotach do 2 i tak trzyma, po dodaniu gazu odrazu do 3, przy zgaszonym silniku 0 (a nie jak przedtem 3) - czyli wydaje się być OK.
Największy szok przeżyłem, gdy zajżałem do apteczki - zawartość jeszcze oryginalna z przed 22 lat.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 24, 2005 9:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Wookee pisze:
A ja myślę, że nie powinieneś mieszać. Kolega Padfor jest u nas od niedawna i na razie może nie potraktować takich tekstów z należytym dystansem :D :D


Racja - sorrki ;) :pala1x:

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 25, 2005 7:58 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 06, 2005 4:44 pm
Posty: 504
Lokalizacja: Zgorzelec
Cytuj:
stałem się posiadaczem 123 200D rok 83 przebieg 266 tys (na pierwszy rzut oka rzeczywisty). Kolor, wnętrze numer silnika, wyposażenie - zgodne z kodem VIN

Wrzuć fotki,chetnie obejrzymy.

_________________
123 200 1982


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl