MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 12:40 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sie 17, 2005 11:53 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Witam
Otoz mam takie pytanie, od pewnego czasu moja skrzynia w W123 200D (4 biegi manual) zaczela ciezko chodzic, tzn. biegi wchodza raz lekko a raz czuc mocny opor, ale bez zgrzytania i czasem zdarza sie zawias skrzyni, tzn. zawiesi sie na bigu i nie idzie ruszyc lewarkiem.
I przy okazji jak na kanale ogladalem wydech obejrzalem sobie skrzynie od spodu, okazalo sie ze te 3 ciegla ktore ida od lewarka sa straszliwie luzne przy skrzyni, tak jakby takie tulejki sie wyrobily. I terz pytanie czy to normalne czy wartalaby te luzy skasowac?? Boje sie sam cos kombinowac bo potem sie jeszcze biegi "potraca" i bedzie [szalone]
A jezeli to likwidowac to czy trzeba zakupic cos w ASO badz jakis zamiennik(ile moze cos takiego kosztowac), albo mozna to jakims "domowym" sposobem zrobic, no i czy warto sie samemu za to zabierac czy pozostawic to mechanikowi??
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 17, 2005 3:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 8:34 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Die Freie Stadt der Danzig
Witaj,
tulejki o ktorych wspomniales mozesz dostac w pierwszym lepszym sklepie z czesciami (do MB), koszt nieduzy, montaz mozliwy bez wyjmowania skrzyni.
u mnie tez sie wyrobiły.

pozdrawiam,
Nimnod

_________________
RIP MB W123 300D 1981
RIP SAAB 9000 3.0V6 1994
hooz next?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 17, 2005 3:54 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
A jak z "jakoscia wzucania biegow?? Poprawilo sie cos??


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 17, 2005 4:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 06, 2005 4:44 pm
Posty: 504
Lokalizacja: Zgorzelec
Oczywiście,że musi się poprawić ja miałem tak wyrobione przy wstecznym ,że wchodził ze zgrzytem .Kiedy zmieniłem wszystkie tulejki to przeszło.Odepnij od skrzyni zmień tulejki,załóż cięgna .Przy lewarku tak samo.Nie radzę ściągać wszystkich naraz.Miałem poważny problem ,żeby potem to poskładac do kupy.Pozatym robota na niedzielne popołudnie .Łatwa,lekka i efekt przyjemny.

_________________
123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 17, 2005 9:54 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Ok chyba sie wybiore na zakupy i to zrobie ;-)
Znowu maly pretekst zeby cos w autku zrobic ;-)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 24, 2005 5:43 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Super, wymienilem i teraz niema wogole luzu :)
Podoba mi sie to [oczko] [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 25, 2005 4:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 03, 2004 2:27 pm
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
Witam,
mam podobny problem w swoim "190" więc pozwolę sobie spytać jaki to koszt i czy idze to zrobić bez kanału?
Dzięki z góry i pozdrawiam.

_________________
Ex:
W115 220D 1976r.
W123 240D 1978r.
Obecnie: Oldsmobile Cutlass 1980r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 25, 2005 4:46 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 06, 2005 4:44 pm
Posty: 504
Lokalizacja: Zgorzelec
Kosztu nie pamietam,kupowałem więcej rzeczy i nie mam teraz faktury.Ale jakieś groszowe sprawy.
Da radę zrobić to beż kanału ale trzeba dość wysoko podnieść samochód,i uzbroić się w cierpliwość.Mało miejsca na dłonie i trudno wcisnąć zawleczki od cięgieł.Oczywiście kanał ułatwia sprawę,ale ja zrobiłem to bez kanału.Przygotuj sobie zanim wejdziesz pod auto kombinerki i plaski śrubokręt.

_________________
123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 25, 2005 9:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 03, 2004 2:27 pm
Posty: 84
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki wielkie, w takim razie zapowiada się kolejny weekend pod autem [zlosnik]

_________________
Ex:

W115 220D 1976r.

W123 240D 1978r.

Obecnie: Oldsmobile Cutlass 1980r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 26, 2005 10:02 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Oj ciezko bez kanalu chyba, ja to robilem na kanale i pomalu mnie cos bralo [szalone] Tyle ze te zabezpieczenia u mnie byly troszke przyrdzewiale i moze dlatego tak ciezko schodzily...
A koszt wymiany na 3 cieglach 6 tulejek to cos okolo 20zł, tyle ze ja kupowalem zamienniki, oryginalne sa inne ;-) Zapewne tez drozsze ;-)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl