MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 2:48 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz sie 28, 2005 6:39 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
Witam
Mam Mercia 190 rp 1988, 2.0 l pojemności o mocy 87 KW (120 kucyków).
Mam problem z uruchominiem samochodu po dłuższej przerwie (jak ostygnie) w jeździe. Samochód nie chce sie uruchomić, a jak za piatym czy szustym razem odpali to obroty są bardzo niskie i dopiero po chwili silnik osiąga obroty w granicach 900 i zaczyna normalnie pracować (tak jakby nie miał ssania). Spalanie na trasie (szybkość około 100 -110 km/h) okoiło 6,7 l. Wszysko OK tylko to odpalanie. Macie moze jakis pomysl jak to naprawic ? :o

A może znacie jakiegoś fachowca w okolicach Warszawy co by to naprawił, a ja bym nie zbankrutował ?

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 28, 2005 7:09 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
jeśli na benzynie - wtryskiwacz rozruchowy - lub czujnik termiczny który go steruje, ewentualnie jakieś problemy z zawilgoconymi przewodami w instalacji elektrycznej
na LPG - nei mam pojęcia [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 28, 2005 7:14 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
w grę wchodzą te dwie piersze ewentualności.
Samochód stoi w garażu, a ostatnio nawet na dworzu było dość sucho :lol:

Dziękuję bardzo za podpowiedź

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 29, 2005 9:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
Witam [usmiech]
awaria usunięta - okazało się że trzeba było tylko wymienić bezpiecznik w przekaźniku, który znajduje się za plastikową osłoną za akumulatorem.
Jest tam ukryty, taki aluminiowy przekaźnik z szybką na górze. Po podniesieniu szybki znajdziecie tam płaski bezpiecznik 10A. Jeśli Wasz Mercio będzie miał podobne ojawy jak mój to nim zaczniecie rozbierać układ wtryskowy sprawdźcie ten mały bezpieczniczek.
Po wymianie spalonego bezpiecznika silniczek odpala jak na dotyk, bez względu czy jest zimny czy rozgrzany.

[zlosnik]

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Na górę
Post: ndz lut 05, 2006 9:55 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 29, 2006 8:30 pm
Posty: 99
Cześć mam podobne kłopoty, czy możesz podać dokładne położenie przekaźnika bo go nie mogę znaleźć. Wielkie dzięki.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 05, 2006 2:25 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
wojchr pisze:
czy możesz podać dokładne położenie przekaźnika bo go nie mogę znaleźć


musisz najpierw wyjąć akumulator, następnie plastikową przegrodę znajdującą się za akumulatorem i już powinieneś go zobaczyć.
Jest to przekaźnik w aluminiowej obudowie z szybką na górze, pod którą jest bezpiecznik. Wydłubać go nie jest łatwo zwłaszcza jak ktoś ma rączki wielkości XXL :)

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Na górę
Post: pn lut 06, 2006 8:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 29, 2006 8:30 pm
Posty: 99
Cześć! Dzięki! Znalazłem przekaźnik. Bezpiecznik dobry, ale go oskrobałem z nalotu, jutro rano próba ponaprawcza. Pozdrawiam.


Na górę
Post: pn lut 06, 2006 10:24 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn lut 06, 2006 9:55 pm
Posty: 8
Witam,
Mam podobny problem z odpalaniem porannym M123 2.4 D.Zapoznałam sie z tym co piszecie i chcę sprawdzić ten bezpiecznik w przekaźniku (przynajmniej od tego zacząć). Czy M123 jest podobny do M190 ? Piszecie o wielu możliwych przyczynach nieodpalania w mroźne dni. Czy mozecie doradzic dobrego a taniego mechanika, który rzeczywiście zna sie na rzeczy w Warszawie? Bardzo będę wdzieczna.Pozdrawiam

kalis pisze:
Witam [usmiech]
awaria usunięta - okazało się że trzeba było tylko wymienić bezpiecznik w przekaźniku, który znajduje się za plastikową osłoną za akumulatorem.
Jest tam ukryty, taki aluminiowy przekaźnik z szybką na górze. Po podniesieniu szybki znajdziecie tam płaski bezpiecznik 10A. Jeśli Wasz Mercio będzie miał podobne ojawy jak mój to nim zaczniecie rozbierać układ wtryskowy sprawdźcie ten mały bezpieczniczek.
Po wymianie spalonego bezpiecznika silniczek odpala jak na dotyk, bez względu czy jest zimny czy rozgrzany.

[zlosnik]


Na górę
Post: wt lut 07, 2006 12:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 29, 2006 8:30 pm
Posty: 99
Wielkie, wielkie dzięki. Oskrobałem bezpiecznik z nalotu i dziś, po całej nocy pięknie odpalił. Pozdrawiam. Ale potrzebuje jeszcze dobrego mechanika w Warszawie.


Na górę
Post: wt lut 07, 2006 9:52 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn lut 06, 2006 9:55 pm
Posty: 8
Ponawiam prośbę (...)

1.Mam podobny problem z odpalaniem porannym M123 2.4 D.Zapoznałam sie z tym co piszecie i chcę sprawdzić ten bezpiecznik w przekaźniku za akumulatorem (przynajmniej od tego zacząć) opisany przy okazji kłopotów z odpalaniem M190(wątek "kalisa") . Czy M123 jest w tej kwestii podobny do M190 ?

2.Czy mozecie doradzic dobrego a taniego mechanika, który rzeczywiście zna sie na rzeczy, - w Warszawie? Bardzo będę wdzieczna.

3. Czy Wasze auta też tak wpadają w poslizgi na zakrętach? Pierwszy raz mam doczynienia z napedem na tył i jestem troche zaniepokojona..Jak sobie radzicie Mercami na ośnieżonych ulicach?

Dziękuje.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 07, 2006 10:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 29, 2005 2:47 pm
Posty: 106
Lokalizacja: Częstochowa
anias pisze:
3. Czy Wasze auta też tak wpadają w poslizgi na zakrętach? Pierwszy raz mam doczynienia z napedem na tył i jestem troche zaniepokojona..Jak sobie radzicie Mercami na ośnieżonych ulicach?

przede wszystkim dobre opony zimowe no i oszczędnie z pedałem gazu - nawet minimalny uslizg może spowodować że auto stanie bokiem no chyba ze w porę zareagujesz kierownicą. Niektórzy ładują coś ciężkiego do bagażnika zeby dociążyć tył np. worek cementu ale ja żadnego takiego świństwa do bagaznika mojej beczki nie wpakuję.
Tylny napęd daje dużo frajdy zimą ale są też pewne mankamenty - proponuję potrenować na jakimś dużym, pustym parkingu poślizgać się trochę. Różnica między przednim i tylnym napędem jest ogromna!!!!

_________________
MB W124 300D automatic


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 07, 2006 10:11 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
piterros pisze:
Różnica między przednim i tylnym napędem jest ogromna!!!!


Różnica jest taka, że tylni napęd jest około 1 000 000x fajniejszy
[cool] [cool] [cool]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 07, 2006 10:22 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
anias pisze:
Zapoznałam sie z tym co piszecie i chcę sprawdzić ten bezpiecznik w przekaźniku za akumulatorem

Sugestie dotyczyły samochodu W201 zasilanego benzyną, w silnikach wysokoprtężnych problem z uruchomieniem zimnego silnika może wynikać z wielu czynników:
a. niskie ciśnienie spręzania w cylindrach
b. nie grzeją wszystkie świece żarowe
c. paliwo złej jakości
d. ustawienia pompy wtryskowej
e. uszkodzone wtryskiwacze
dalej nie pisze bo na silnikach wysokoprężnych dobrze się nie znam, ale zapewne znajdą się na forum lepsi w tej dziedzinie fachowcy, którzy pomogą.
Temat servisów MB w Warszawie był już wielokrotnie poruszany na forum.
Proponuję kliknąć na ikonkę "szukaj" na górze strony. Lub klikaj na link
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... =warszawie.
O technice jazdy już napisano wyżej

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 07, 2006 11:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 29, 2005 2:47 pm
Posty: 106
Lokalizacja: Częstochowa
Ricco-HoldingPL pisze:
Różnica jest taka, że tylni napęd jest około 1 000 000x fajniejszy

I agree in 100%!!! ;)

_________________
MB W124 300D automatic


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 07, 2006 11:56 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
anias pisze:
M123 2.4 D


Model nazywany popularnie "beczką" ma oznaczenie W123, oznaczenie M odnosi sie przeważnie do silników benzynowych np M110 = silnik benzynowy o pojemności 2.8 litra. Natomiast silnik jaki posiadasz w Twoim aucie, czyli Diesel o pojemności 2.4 litra ma oznaczenie OM 616.
Dlatego prawidłowa nazwa to W123 2.4D.

anias pisze:
Zapoznałam sie z tym co piszecie i chcę sprawdzić ten bezpiecznik w przekaźniku za akumulatorem


Tak jak napisał kolega Kalis temat dotyczył modelu W201, potocznie nazywanego 190 - tką, w W123 nie znajdziesz takiego bezpiecznika.
Kolejność sprawdzania usterek silnika OM616 jest dobrze opisana przez kolegę Kalisa [ok]

Pozdrawiam.

Edit:
piterros pisze:
Niektórzy ładują coś ciężkiego do bagażnika zeby dociążyć tył np. worek cementu ale ja żadnego takiego świństwa do bagaznika mojej beczki nie wpakuję.


Jeśli są porządne opony zimowe to nie ma najmniejszej potrzeby robić takich eksperymentów, auto prowadzi się wyśmienicie [oczko]

_________________
126.034


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl