MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 12:31 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt wrz 02, 2005 11:16 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
leee no to myslalem ze u mnie jest zle ale wychodzi w granicach 1,5-2 l na 1000 km... z tym ze nie przeganiam bo wiecej jak 120-130 .... ( wentylator) i co dziwne pierscionki niby do bani ale nie kopci jakos bardz o widocznie ..troche z rana na bialo i to wszystko ...:/

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 02, 2005 11:30 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Off T. Kruszyn, pamiętasz ile Ci wycenili zrobienie całego układu wydechowego ?

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 02, 2005 11:53 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt sty 07, 2005 5:40 pm
Posty: 710
Lokalizacja: okolice stolicy
Ja zalewam Castrol Milleage.Ponoc dla takich staruszkow jest ok.Bierze mi ok 1l/1000 km ale jak powiedzial p.Leszek z Piastowa,to norma.Nie dymi rano ani po poludniu, a nogę mam ciężką.Merc jak Rolls - bierze tyle wszytkiego ile potrzebuje i juz.

_________________
W 124 300 TE 24 `92 SPORTOWY KARAWAN
Nie podoba ci się mój styl jazdy?Zejdź z chodnika....


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 02, 2005 11:56 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
agaj666 pisze:
Merc jak Rolls - bierze tyle wszytkiego ile potrzebuje


[ok]

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 02, 2005 2:16 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
WeebShut pisze:
Off T. Kruszyn, pamiętasz ile Ci wycenili zrobienie całego układu wydechowego ?


1300PLN pierwszy, 1100PLN koncowy o rury pomiedzy juz nie mialem odwagi sie pytac .... ja u siebie bede robil kombinowany srodek ,koniec tez jakis inny chyba ze kupie jakas dobra uzywke ..

Szukalem wczoraj u znajomego na hurcie podobnych i jak parametry silnikow w tych autach beda podobne to wyniesie jakies 600 zl z robota aluminiowane

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 02, 2005 2:43 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
kruszyn pisze:
WeebShut pisze:
Off T. Kruszyn, pamiętasz ile Ci wycenili zrobienie całego układu wydechowego ?


1300PLN pierwszy, 1100PLN koncowy o rury pomiedzy juz nie mialem odwagi sie pytac .... ja u siebie bede robil kombinowany srodek ,koniec tez jakis inny chyba ze kupie jakas dobra uzywke ..

Szukalem wczoraj u znajomego na hurcie podobnych i jak parametry silnikow w tych autach beda podobne to wyniesie jakies 600 zl z robota aluminiowane


No właśnie plus rury w środku i cena kończy się na 1500, tyle mi w Opolu z robocizną wycenili.

Ale nie jest źle, w sobotę jadę do firmy, która ma gdzieś powiązania z fabryką i zakładają nówki ( żadne dobre używki ) za połowę ceny, także dam znać.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 02, 2005 3:36 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Noel pisze:
Auto ma przejechane ok. 150.000

eee taaam - to wychodzi mniej niż 15tyś na rok. W cuda nie wierzę (choć się zdarzają)


Cytuj:
Jeżdżę [na LPG] szybkościami 100- 140 km/h .... auto ma świeży olej półsyntetyk Castrol 10w/40 Magn.

W takim razie za dużo bierze oleju - może uszczelniacze zaworowe?

A tak generalnie, czytając ten wątek i wyniki po 1,5 - 2 litry na 1000kmów to jestem przerażony. To daje 15 - 20 litrów oleju między wymianami!!! O kura jasna!!! Chłopaki - do REMONTU (nie mam tu na myśli klubu studenckiego w Wwie).

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 02, 2005 4:03 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Bukol pisze:
A tak generalnie, czytając ten wątek i wyniki po 1,5 - 2 litry na 1000kmów to jestem przerażony


Generalnie dokładny wynik będę znał, za około 7000 km, ale liczę, że w 5 - 7 litrach dolewki się zamknie na 10 000 km.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 02, 2005 4:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 06, 2005 4:44 pm
Posty: 504
Lokalizacja: Zgorzelec
Cytuj:
5 - 7 litrach dolewki się zamknie na 10 000 km.

Moim zdaniem kwalifikuje to silnik do remontu.
Miałem poprzedni silnik,brał mi tyle samo.
Po zmianie stary rozkręciłem z ciekawości.Okazało sie ,ze przez uszczelniacze zaworów przedostawała sie masa oleju.Zawory były całe oblepione denka jeszcze bardziej na trzech cylindrach.Reszta przedostawała się pewnie przez pierścienie.Teraz stan stoi na bagnecie w jednym miejscu.Olej zmieniam co 7500 km bez dolewania.

_________________
123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 02, 2005 4:54 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Bukol pisze:

A tak generalnie, czytając ten wątek i wyniki po 1,5 - 2 litry na 1000kmów to jestem przerażony. To daje 15 - 20 litrów oleju między wymianami!!! O kura jasna!!! Chłopaki - do REMONTU (nie mam tu na myśli klubu studenckiego w Wwie).



lukasz 200 pisze:
Moim zdaniem kwalifikuje to silnik do remontu.
Miałem poprzedni silnik,brał mi tyle samo.




To bardzo miłe ze strony Waszych silników, że nie biorą nic, ale raz jeszcze polecam lekturę instrukcji obsługi, jeśli dobrze pamiętam strona 58. 1,5 l / 1000 km jest wartością dopuszczalną. Takie zużycie oleju nie oznacza odrazu słabej kompresji, więc nie tak od razu hazia na Józia. Lepszy jest czasem nieremontowany silnik z apetytem, niż grzebany ze zużyciem na poziomie 0.

Poza tym skoro przyznajecie się wszyscy do zużycia, to chciałbym zapytać, czy aby wszyscy na pewno mają idealnie suche silniki? Nawet niewielki wyciek przy wysokich obrotach i dłuższej jeździe potrafi wypuścić sporą dawkę oleju, a ich suma od wymiany do wymiany może mieć istotny wpływ na wynik.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 02, 2005 5:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
Bukol pisze:
eee taaam - to wychodzi mniej niż 15tyś na rok. W cuda nie wierzę (choć się zdarzają)


Dokładnie Bukol. Zdarzają, ale wtedy silnik nie powinien wciągać zbyt dużo oliwy.


(me: how) pisze:
To bardzo miłe ze strony Waszych silników, że nie biorą nic, ale raz jeszcze polecam lekturę instrukcji obsługi, jeśli dobrze pamiętam strona 58. 1,5 l / 1000 km jest wartością dopuszczalną.


No niby tak, ale chyba nikt nie wierzy w to, iż auto opuszczające fabrykę wciąga 1,5l/1000km. Producenci zabiezpieczają się więc takim zużyciem, aby nie było zby wczesnych reklamacji. [usmiech]

(me: how) pisze:
Takie zużycie oleju nie oznacza odrazu słabej kompresji


Zgadam się, pierścienie sprężające mogą być OK, a olejowe, np. pęknięte.

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 02, 2005 6:05 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Grzegi pisze:
No niby tak, ale chyba nikt nie wierzy w to, iż auto opuszczające fabrykę wciąga 1,5l/1000km. Producenci zabiezpieczają się więc takim zużyciem, aby nie było zby wczesnych reklamacji. [usmiech]


Bardzo możliwe, że jest to jeden z kilku lub nawet najważniejszy powód, ale nie zmienia to faktu, że przed takim silnikiem jeszcze kilkadziesiąt, jeśli nie kilkaset tys km, nawet w zimie. Utrudnieniem jest dużo częstsze podnoszenie maski no i dylemat, czy zalewać drogi, a tym samym lepszy jakościowo olej przy tak dużych stratach.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 02, 2005 6:41 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sie 26, 2005 3:40 pm
Posty: 11
Lokalizacja: podkarpacie
Bukol pisze:
Noel pisze:
Auto ma przejechane ok. 150.000
eee taaam - to wychodzi mniej niż 15tyś na rok. W cuda nie wierzę (choć się zdarzają)



Oczywiście głowy nie dam ...... ale stan ogólny auta wsakzuje na taki przebieg . Ponadto w Holandii jeździł nim gostek ..... ur. w 1920 r :o
więc IMHO i tak dużo nakręcił tych km :)

Cytuj:
Jeżdżę [na LPG] szybkościami 100- 140 km/h .... auto ma świeży olej półsyntetyk Castrol 10w/40 Magn
W takim razie za dużo bierze oleju - może uszczelniacze zaworowe?.


CZy ja wiem ?
jeżeli jak piszecie norma 1.5/1000 a mi wychodzi 0.5/1000
A gdyby uszczelniacze to raczej byłby dymek z rury ... a go NIE MA ?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 03, 2005 9:40 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
Cytuj:
A tak generalnie, czytając ten wątek i wyniki po 1,5 - 2 litry na 1000kmów to jestem przerażony. To daje 15 - 20 litrów oleju między wymianami!!! O kura jasna!!! Chłopaki - do REMONTU (nie mam tu na myśli klubu studenckiego w Wwie).


u mnie to wina wywalonych pierscionow... tazke ciesze sie ze i tak nie jest gorzej :) poki co robie losowanie miedzy remontem balach a silnikiem :D koszty podobne :) ale jest w planach :)

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 03, 2005 10:00 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
W124T M102 230E 278k km przebiegu (100% oryginał), przed wymianą uszczelniaczy ~ 1-1,5l / 10000 km, po wymianie uszczelniaczy +/- 0,25l / 10000 km.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl