MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 12:30 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob wrz 03, 2005 11:12 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Panowie - to że instrukcja podaje dopuszczalną granicę na poziomie 1,5/1000 to nie oznacza, że jest to NORMA. Normą to może być 0,5 - 1,5 między wymianami - jeżeli silnik między wymianami "gubi" 300% swojego stanu to NIE JEST TO NORMA tylko totalny KIBEL!!!!

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 03, 2005 11:38 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sie 26, 2005 3:40 pm
Posty: 11
Lokalizacja: podkarpacie
Bukol pisze:
Panowie - to że instrukcja podaje dopuszczalną granicę na poziomie 1,5/1000 to nie oznacza, że jest to NORMA. Normą to może być 0,5 - 1,5 między wymianami - jeżeli silnik między wymianami "gubi" 300% swojego stanu to NIE JEST TO NORMA tylko totalny KIBEL!!!!


Fajnie ..... tylko powiedz to tym PAnom w serwisie Autoryzowanym MB i uzyskaj ich akceptację Twojego toku myslenia [smiech]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 03, 2005 12:54 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Zostawcie tych mechaników z ASO, bo większość z nich schowałaby się do szatni, gdybyś zajechał na plac W123, który bierze olej...

Najpierw wycieki, później uszczelniacze, które starzeją się także z wiekiem auta, a nie tylko z przebiegiem, a dopiero potem możemy mówić co jest kiblem, a co nie.

Sam mam w takim razie kibel i jestem z niego bardzo zadowolony. Wyciek + zużycie to ok. litr / 1000. I życze wszystkim, żeby tak im cykał i zapalał. 240D i 220 tys. Jak startować w zimie nie chciał, to w NieASO MB "Ziętara" w ZS ustawili zawory i powiedzieli, że silnik wygląda na nieremontowany, więc oni też nie będą nic modzić. Tak jeździć i ewentualnie pomyśleć o uszczelniaczach i wycieku.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 03, 2005 1:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 06, 2005 4:44 pm
Posty: 504
Lokalizacja: Zgorzelec
Cytuj:
Panowie - to że instrukcja podaje dopuszczalną granicę na poziomie 1,5/1000 to nie oznacza, że jest to NORMA. Normą to może być 0,5 - 1,5 między wymianami - jeżeli silnik między wymianami "gubi" 300% swojego stanu to NIE JEST TO NORMA tylko totalny KIBEL!!!!

Nie każdy potrafi to zrozumieć.
Trudno pogodzić się też z tym że jednak "mój samochód bierze olej co wskazuje na zły stan techniczny".Po co samemu się okłamywać?To tak jakby opony w ciągu miesiąca puszczały 50%ciśnienia ,bo taka jest norma.Bzdury, bierze olej to do mechanika.Oczywiście można też non stop dolewać.Tylko po co wtedy robić wymiany co 10 000 skoro przez ten czas olej był zmieniony 3 czy 4 razy.Wystarczy zmieniać filtr .Olej mamy swieży cały czas.Nikogo nie atakuje ,takie jest moje zdanie.

_________________
123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 03, 2005 2:23 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
lukasz 200 pisze:
Trudno pogodzić się też z tym że jednak "mój samochód bierze olej co wskazuje na zły stan techniczny".


Czytujesz motowiadomości na interia.pl, czy skopiowałeś to zdanie, najbardziej ogólne z możliwych?

lukasz 200 pisze:
To tak jakby opony w ciągu miesiąca puszczały 50%ciśnienia ,bo taka jest norma.Bzdury, bierze olej to do mechanika.


Oczywiście, że do mechanika. Tylko wcześniej napisałeś, że silnik kwalifikuje się do remontu. Czy wymiana uszczelek i uszczelniaczy to już remont w sensie N.G.?


lukasz 200 pisze:
Tylko po co wtedy robić wymiany co 10 000 skoro przez ten czas olej był zmieniony 3 czy 4 razy.Wystarczy zmieniać filtr .Olej mamy swieży cały czas.Nikogo nie atakuje ,takie jest moje zdanie.


Rozumiem, że zartujesz. :lol: [ok]

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 03, 2005 3:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 21, 2005 7:35 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Piła
Moja piękna Mb 123 '78 z silnikiem m115 bierze około 300ml na 1000km mimo iż ma na liczniku 480tyś km bez remontu jedynie wymiana uszczelki pod miską olejową,nowy sznur łojowy między silnikiem a skrzynią biegów,nowa uszczelka klawiatury zaworów, nowy zimering na wale z przodu a silnika(tzn pierścieni uszczelniaczy itp nie ruszałem)
A mojego taty Mb C-klasa 1.8 benzyna '93 rok nie bierze od zmiany do zmiany ani grama oleju choć sprowadził go z Niemiec przy stanie licznika 290 tyś km :) A tak wogóle to jest taka sprawa że ja moją 123 jeżdże na lpg a tata na benzynie i z tego co sam zaobserwowałem to ten sam silnik na lpg może brać więcej oleju niż jeżdżąc na benzynie. Pozdrawiam Arti

_________________
Arti_Merc (W124 '92 Coupe 300 24v)
oraz W124 '95 200D Budyń
(Ex W123 '78 200E+LPG)
Gdyby Bóg popierał przedni napęd - to ludzie chodziliby na rękach :D
:star: DIESEL kopci, DIESEL czadzi, DIESEL nigdy Cię nie zdradzi! :star:


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 03, 2005 7:08 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
(me: how) pisze:
Najpierw wycieki,

Wycieki to nie "branie oleju". Jeżeli ktoś się pyta ile nam biorą oleju auta i skarży się na nadmierne ubywanie oliwki to zakładam, że sprawdził i ewentualnie wyeliminował wycieki. Tak samo jak ze spalaniem benzyny/ropy - jak za dużo pali trzeba sprawdzić czy nie cieknie.

Cytuj:
później uszczelniacze,

O tym pisałem.

Cytuj:
dopiero potem możemy mówić co jest kiblem, a co nie.

Wg mnie auto które "gubi" bez wycieków 15 - 20 litrów oleju między wymianami kwalifikuje się do remontu. Gdyby to była tylko kwastia uszczelniaczy to w takim silniku wcale by już ich nie było [hehe]

Cytuj:
Sam mam w takim razie kibel i jestem z niego bardzo zadowolony.

Kibel ważna rzecz [zlosnik] :lol: [hehe]

Cytuj:
Wyciek + zużycie to ok. litr / 1000.

No. A w tym wątku padają wartości 1,5 - 2/1000 bez wycieków = K I B E L

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 03, 2005 9:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 04, 2005 5:03 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Wilno
hmm........ u mnie W202 C280, przejechalem 9000 odkad wymienialem olej i jak na razie nic mnie nie wzielo... norma tyle ile i bylo..... no moze milimetr upadl....wiem ze np w silnikach BMW to norma na 10.000 jest 1 litr oleju....(pisze o silnikach L6, V8) a jak mialem MB 124 3.0 D z zlym,i pierscieniami to bral na 2500km 1 litr...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 04, 2005 1:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 06, 2005 4:44 pm
Posty: 504
Lokalizacja: Zgorzelec
(me: how)

Nie ma sensu z Tobą dyskutować.Wiesz swoje i koniec.
Dolewaj dalej.Powodzenia.
Cytuj:
lukasz 200 napisał:

Tylko po co wtedy robić wymiany co 10 000 skoro przez ten czas olej był zmieniony 3 czy 4 razy.Wystarczy zmieniać filtr .Olej mamy swieży cały czas.Nikogo nie atakuje ,takie jest moje zdanie.



Rozumiem, że zartujesz.

A jest usmiech na końcu?

_________________
123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 05, 2005 8:48 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Panowie trochę więcej spokoju.

lukasz 200 pisze:
Nie każdy potrafi to zrozumieć.
Trudno pogodzić się też z tym że jednak "mój samochód bierze olej co wskazuje na zły stan techniczny".


Czy zaglądałeś do mojego silnika ? Silnik trzyma ciśnienie, kompresję ma dobrą, lekki wyciek jest plus łyknie sobie tyle ile potrzebuje i wyszło na 3000 km około 1.5 litra. Nie zostawia siwego dymu za sobą, jeździ na półsyntetyku, więc nie uważam, żeby silnik nadawał się do remontu.


(me: how) pisze:
Zostawcie tych mechaników z ASO, bo większość z nich schowałaby się do szatni, gdybyś zajechał na plac W123, który bierze olej...


Do szatni się nie schowali, ale jak zadałem 4 dni temu kierownikowi serwisu pytanie czy wyregulowaliby mi silnik, bo nierówno pracuje. To jakąś wadę wymowy dostał, bo nie mogłem go zrozumieć. Zaczął się jąkać, że owszem oni mogliby to zrobić, ale muszę samochód przynajmniej na tydzień odstawić. [szalone]

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 05, 2005 9:21 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
WeebShut pisze:
ale muszę samochód przynajmniej na tydzień odstawić

To ściągną z emerytury tego, który potrafi. Oczywiście rachunek za wykonane czynności dostałbyś Ty :D

Swoją drogą, to specjalnie mnie to nie dziwi. D-Jetów prawie już nie ma, K-Jety też powoli wypadają z użycia, a ASO dla klasyków, to wymaga trochę innego poziomu finansowego obajtelek i obajteli.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 05, 2005 11:02 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Wookee pisze:
WeebShut pisze:
ale muszę samochód przynajmniej na tydzień odstawić

To ściągną z emerytury tego, który potrafi. Oczywiście rachunek za wykonane czynności dostałbyś Ty :D

Swoją drogą, to specjalnie mnie to nie dziwi. D-Jetów prawie już nie ma, K-Jety też powoli wypadają z użycia, a ASO dla klasyków, to wymaga trochę innego poziomu finansowego obajtelek i obajteli.


Zawału po zobaczeniu kwoty też dostałbym JA :D

Dla ASO D - Jetów wogóle nie ma. Miły Pan pyta się mnie czy wtrysk K - Jetronic czy gażnik ? Po odpowiedzi, że jest to wtrysk D - Jetronic, Pan zrobił krowie oczy i zadał pytanie: Jaki wtrysk ? :D

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 10, 2005 12:21 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
Bukol pisze:
jeżeli silnik między wymianami "gubi" 300% swojego stanu to NIE JEST TO NORMA tylko totalny KIBEL!!!!


I jeszcze jak śmierdzi ten kibel, ale czy może być inaczej, niż z definicji. [usmiech]

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 11, 2005 8:42 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 08, 2005 11:29 am
Posty: 1488
Lokalizacja: Zgorzelec
Dorzuce swoje skromne 3 grosze: mialem mesia 124 250D i na połsyntetyku wział mi ok. 1,5l do wymiany (ok. 12tys.). zmieniłem olej na mineralny 15w40 castrol chyba gtx i branie oleju się skończyło. silnik miał po 20 na każdym garku ciśnienia i dawał rade.
Ale to tylko moje skromne 3 grosze...

_________________
'00 BMW 530d touring
Obrazek
'08/09 Citroen C3 1,4 16V sx pack - z salonu :)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 11, 2005 11:52 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
BamBam pisze:
Dorzuce swoje skromne 3 grosze: mialem mesia 124 250D

A tematem rozważań jest......
zerknij na tytuł posta [zlosnik]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl