MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 9:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sie 30, 2005 11:40 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 30, 2005 10:57 pm
Posty: 16
Lokalizacja: Kujawsko - pomorskie
Witam po raz pierwszy na tym forum i pozdrawiam wszyskich wielbicieli marki [zlosnikz] .
Problem:
Mój mesiu od dłuuugiego czasu biesi się. Mechanik - jak się później okazało - "artysta ludowy" - wymienił pierścienie, bo przedmuch był już konkretny i problemy z odpalaniem zwłaszcza zimą. Nie pomagał nawet podgrzewacz w bloku. Niestety po remoncie nic sie nie zmieniło. Po zimowych walkach miałem dość i chciałem posłać autko do żyda, ale źle dzialający silnik nie ułatwiał zadania. Postanowiłem doprowadzić go do porządku - na początek ustawienie pompy. Na kole z podziałką (nie wiem jak się fachowo nazywa) ustawiłem 24 stopnie przed , pompę na początek wtrysku metodą niskociśnieniową i skucha - jeszcze gorzej. Przewertowałem dwie książeczki w temacie i okazało się, że źle jest ustawiony rozrząd. Kupiłem nowy łańcuszek, założyłem, zgrałem znaki - na kole z podziałką ustawiłem OT na znacznik (tam sa dwa znaczniki - ja wybrałem ten w kształcie kółka - dobrze?) Na wałku rozrządu zgrałem znaki i próbowałem ustawić pompę, ale coś dalej jest nie tak. Silnik lepiej pracuje, choć ciut nierówno, ale wyrzuca obłoki siwego dymu, mam kłopoty z ustawieniem wolnych obrotów i dość ciężko pali. Na forum doczytałem, ze nie trzeba kombinować tylko ustawić 24 stopnie przed górnym zwrotnym (oczywiście we właściwym suwie) a pompę usztawić na znakach - tym wyglądającym jak brakujący ząbek i na obudowie, zamontować i powinno być cacy. W książce było inaczej i trudniej - myślę, że popełniłem jakiś błąd.
Pytania są dwa:
czy dobrze ustawiłem rozrząd i czy takie ustawienie pompy - tylko na znaki - wystarcza? (przynajmiej zgrubnie)
Jutro będę dalej grzebał, bo dziś już słaoneczko zaszło i nie zdążyłem tej koncepcji sprawdzić.
Proszę o łopatologiczne wyłożenie sprawy.
Pozdrawiam
Witek


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 31, 2005 4:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:32 am
Posty: 118
Lokalizacja: Legnica
Witam kolegę.
- Chyba powinieneś zacząć od przedstawienia siebię i auta w odpowiednim wątku,
- Jeżeli się wstrzelisz w znaki (co bywa trudne), będzie chodził jak należy,
- Znak nad wałem musi być pokryty z kreską w srodku OT,
- Silnik 200D ustawia się na 26 stopni,
- Jeśli nie zablokowałeś pompy przy wkładaniu, na 90% się przestawiła i trzeba teraz przyspieszyć lub opóźnić przysuwając do, lub odsuwając od silnika pompę wtryskową,
Ps. Jeśli masz problemy z odpalaniem i dymi na siwo, stawiałbym na zbyt późny zapłon (jeśli ustawiłeś na 24 stopnie). Do silnika przyspieszasz, w przeciwną opóźniasz. Jak nie pomoże, zostaje ponowne wyciągnięcie pompy. ;)


Pozdrawiam - Maciek

_________________
W123 200D 84'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 31, 2005 8:09 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 30, 2005 10:57 pm
Posty: 16
Lokalizacja: Kujawsko - pomorskie
yogi pisze:
- Chyba powinieneś zacząć od przedstawienia siebię i auta w odpowiednim wątku,

sorki :oops: - byłem zdołowany po kilku dniach udręki z beczką - nadrobię
yogi pisze:
- Jeżeli się wstrzelisz w znaki (co bywa trudne), będzie chodził jak należy,
- Znak nad wałem musi być pokryty z kreską w srodku OT,

ale który znak - kółko jak myślę
yogi pisze:
- Silnik 200D ustawia się na 26 stopni,

no to poprawię - dziś ustawiłem na znakach na 24 i chyba rzeczywiście jest troszkę późno - choć prawie dobrze
yogi pisze:
- Jeśli nie zablokowałeś pompy przy wkładaniu, na 90% się przestawiła

a jak zablokować pompę?
yogi pisze:
i trzeba teraz
przyspieszyć lub opóźnić przysuwając do, lub odsuwając od silnika pompę wtryskową,
Ps. Jeśli masz problemy z odpalaniem i dymi na siwo, stawiałbym na zbyt późny zapłon (jeśli ustawiłeś na 24 stopnie). Do silnika przyspieszasz, w przeciwną opóźniasz. Jak nie pomoże, zostaje ponowne wyciągnięcie pompy. ;)

to już mam wytrenowane he he

dzięki i pozdrawiam
Witek


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 31, 2005 9:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:32 am
Posty: 118
Lokalizacja: Legnica
Cytuj:
a jak zablokować pompę?

Z boku tj z lewej strony pompy czyli od zewnętrznej trochę z tylu jest śruba z gwintem chyba M8, można wkręcić w to miejsce dłuższą blokując tym samym wałek pompy przed obracaniem.
Znaki OT mają między sobą kreskę, ktora musi się pokrywać z krawędzią blaszki nad wałem korbowym przy składaniu rozrządu. I ważną rzeczą jest nigdy nie cofać wału do ustawienia na znaki, czyli należy zrobić obrót do przodu zgodnie z kierunkiem pracy.
Powodzenia :)

Pozdrawiam - Maciek

_________________
W123 200D 84'


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 04, 2005 12:42 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 30, 2005 10:57 pm
Posty: 16
Lokalizacja: Kujawsko - pomorskie
No więc tak:
ustawiłem rozrząd na znakach - tzn u góry - wiadomo, na dole kreska pomiędzy OT pokryta z początkiem blaszki , (nie kółka). Wyprzedzenie wtrysku na 26 st.. i..... Cyka jak marzenie.[cool] [cool] [cool]
DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM, KTÓRZY POMOGLI

Pozdrawiam
Witek

_________________
MB 123 200D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl