MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 7:28 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt wrz 13, 2005 3:32 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
hej
wyczytalem, ze dynamo w W123 230E ma 3 fazy AC i 770W
potrzebuje danych jakie obciazenie stale moge mu wrzucic.
ile pobiera zaplon? (moze brac 100W??)
(zarowki + radio =200W)
to zostaje mi okolo 500W
jaka moc moge wyciagnac z alternatora, zeby go nie zajechac
chcialbym miec mozliwosc obciazenia do 1kW, ale nie wiem jak to obejsc
ma ktos pomysly?

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 14, 2005 11:38 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
prościej:
wydajnośc prądowa 55A, czyli przy 12V daje 660W.
Teraz samo oświetlenie: ok 12A

jeśli chodzi o zapłon - sa to znikome wartości przy takich wielkościach

generalnie nic nie zrobisz, jedynie co pozostaje to 80A alternator ( od W124/126 tylko koło pasowe do zmiany, szukaj raczej w samochodach z klimą ) , daje 960W.
obejścia żadnego nie masz, musisz zapodac większy alternator, bo nic nie wymyslisz ... szukaj może jeszcze mocniejszych alternatorów


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 15, 2005 8:24 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
skad wzioles 55A (660W)?
poza tym w dalszym ciagu zostaje mi 450-500W do wykozystania.
wiem, ze moge szukac alternatora wiekszego, ale pytanie brzmi:
ile moge wyciagnac z tego co mam, tak, zeby pracowal przez kilka godzin dziennie i zeby go nie zajechac?
ja rozumuje tak:
skoro dane sa 770W znamionowego(czyli do pracy ciaglej) to po odliczeniu swiatel, radia, zaplonu zostaje mi 500W do wykorzystania.
skoro tak, to nie powinno byc problemu, zeby alternator tymi 500W obciazyc.
potrzebuje tylko potwierdzenia tej teorii, bo elektrykiem nie jestem

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 15, 2005 8:57 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
A co będzie ładowało akumulator?? To są bardzo lekkie obliczenia, trzeba by jeszcze doliczyć wszystkie żaróweczki, z których pewnie uzbiera się z 50-100W, ogrzewanie szyby i inne pierdoły typu wycieraczki itp. Może się okazać że obciążysz go na full, a potem Ci samochód rano nie odpali bo zapomniałeś i włączyłeś podgrzewanie szyb, foteli, wycieraczki, dmuchawe i co tam jeszcze chcesz. Nie można urządzeń obciążać na 100%, zawsze musi być jakiś margines bezpieczeństwa. Tym bardziej że benzyniak bez alternatora daleko nie dojedzie...

_________________
www.asgpultusk.pl/
Peugeot 106 1.1i
W123 200D '81
W124 E250TD '94
808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82
Sprinter 312 MAX '95
Suzuki Samuraj


Na górę
Post: czw wrz 15, 2005 9:46 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
lysy2 pisze:
hej
wyczytalem, ze dynamo w W123 230E ma 3 fazy AC i 770W


a z kąd wiołes 770W ??? :o , jak byś chociaż przeczytał tabliczke znamionową na alternatorze, to byś wiedział jaką wydajność prądową ma twój alternator : jest 55A [zlosnik] , chyba że masz mocniejszy ( wygląda identycznie).
Każdy alternator na 3fazy, i 6 diod prostowniczych.

więcej z alternatora 55A nie wyciagniesz, bo wynika to z zastosowanego drutu na uzwojenia. Generalnie mówiąc im grubszy drut tym wydajnośc prądowa większa. Nie masz możliwości większego obciązenia, bo uzwojenie poprostu zacznei się grzać i pomimo że grubość drutu nawojowego zastosowanego do alter. 55A to ok 1,5mm, może się poprosty przepalić, najnormalnie w świecie może zadziałać jako bezpiecznik, a praca alternatora wcale nei ma takich ciekawych warunków pracy.

a 660W, wynika poprostu z 55A X 12V ( przy dużym obciąeniu pradowym, napięcie zejdzie do wartości znamionowej i może wynosić poniżej tej wartości) . chyba proste... a teraz powiedz z kąd te..770W [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 15, 2005 10:14 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
Grigorij - ja policzylem wszystkie zaroweczki itd. (i to z zapasem wobec tego co mam zamiar uzytkowac).ladowanie akku to mnie mniej interesuje, bo i tak da rade
Marcin - dane ze strony Macka dot. modeli MB

http://macmerc.netium.com.pl/index0.html

wiec pytam poprostu ile wytrzymac moze zanim sie spali (obciazony do mocy znamionowej w okresie letnim)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 15, 2005 10:29 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=63717761 - ten jest 70A, co i tak jest jeszcze mało... najlepiej szukaj ok 100A, bo 80A są w zasadzie łatwo dostępne... tylko klima, el. szyby i takie tam inne, jeśli jest to wyposażenie fabryczne to i alternator powiniem być większy. Kiedyś w W123 230E z klimą widziałem 80A


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 15, 2005 10:38 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
lysy2 pisze:

wiec pytam poprostu ile wytrzymac moze zanim sie spali (obciazony do mocy znamionowej w okresie letnim)


Tego chyba nikt nie wie, zalezy od temp. ale raczej długo nie pociągnie. Możesz zrobić test [zlosnik] - chyba każdy jest ciekawy

Zawsze od mocy znamionowej jest jakiś margines bezpieczeństwa, ale po to są moce znamionowe aby ich nie przekraczać.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 15, 2005 11:47 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
ale ja nie pisze o przekraczaniu mocy znamionowej, tylko o jej pelnym wykorzystaniu.
czyli, ze tych 770W nie bede przekraczal.
pytanie ile wytrzyma alternator majacy 29 lat przy obciazeniu znamionowym ?
wiem, ze to sprawdze doswiadczalnie, ale moze ktos wie cos wiecej w temacie

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 15, 2005 11:51 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
770W, podane jest dla wydajności 55A i napięciu 14V


Na górę
Post: czw wrz 15, 2005 12:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
Marcin S pisze:
lysy2 pisze:
hej
wyczytalem, ze dynamo w W123 230E ma 3 fazy AC i 770W



Każdy alternator na 3fazy, i 6 diod prostowniczych.



chyba ze jest to uklad BOSCH to ma ich 9

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 15, 2005 4:02 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
no i dalej niewiele wiem
jak mi padnie dynamo to sie bede martwil :)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 15, 2005 5:12 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Panowie altelnator ma swoja moc znamionowa w punkcie znamionowym, czyli powiedzmy (strzelam) przy 6000 obr/min (co prawda przekuadnia pasowa to multiplikator, ale i tak oznacza to pewnie ze 3000 obr silnika [dalej strzelam]), ponizej bedzie mial mniej. Nie rozumiem do jakich rozwazan koledze potrzebna ta wiedza (znaczy jaki aparat ma byc dowieszony do instalacji). Widze to tak jezeli chwilowe obciazenie bedzie wieksze niz wydajnosc altelnatora to prad poplynie z akumulatora (warunek napiecie instalacji mniejsze od napiecia akumulatora) i nie jest to wiekszy problem jezeli stan ten nie ma charakteru permanentnego. Jezeli jest innaczej to nalezy sie zaopatrzyc w korbe rozruchowa.
Mam takie doswiadcenia z guebokiej przeszuosci, jezeli jechauo sie Warszawa 203 z oryginalna pradnica, na swiatuach (wzmocnione zarowki, a jakize!) i z wuaczonymi wycieraczkami to natepnego dnia korbowanie jak w banku.
pozdrowka

_________________
komin


Na górę
Post: czw wrz 15, 2005 7:50 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
dobrzan pisze:
Marcin S pisze:
lysy2 pisze:
hej
wyczytalem, ze dynamo w W123 230E ma 3 fazy AC i 770W



Każdy alternator na 3fazy, i 6 diod prostowniczych.



chyba ze jest to uklad BOSCH to ma ich 9


w jakim alternatorze masz 9diod prostowniczych?? Podaj tylko model/tys samochodu/silnika ( znajde sobie reszte), lub podaj mi tyl alternatora, że Bosch to wiem... tylko teraz pytanie po co 9?? 3fazy po 2diody na każda z nich... czyli zostaje 3 [zlosnik] , i tak po gratisie dostaje każda faza na mostu prostowniczym?? Zrozumiałe by to było przy dużych mocach, bo jak wiadomo obciążalnośc prądowa takiej diody jest ograniczona... ale było by ich 12 [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 16, 2005 8:29 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
mam zamiar wrzucic sobie klime elektryczna [zlosnik]
pobor mocy to 530W (slabszej poki co nie znalazlem)
mysle teraz nad zalaczaniem 2 alternatora :)
klima el., bo z mech. sa problemy, a i tak koszt min.1500-2000zl
elektryczna bym sobie zrobil nowa za max 1000zl :)
stad moje pytania

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl