MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 2:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt wrz 27, 2005 12:06 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 23, 2005 10:06 am
Posty: 221
Lokalizacja: Warszawa
Witam wszystkich.
Dzisiaj kupilem swojego drugiego w życiu mercedesa. JEst to W123 300D. Atuo przefajne. Jedzie się naprawde super i nie moge sie juz doczekać jutra jak bede mógł jechać do pracy. Mam kilka pytać do doświadczonych mercedesowiczów. Auto mi troche ściaga. Tj odkrylem dzisiaj ze jak skręce mocno w lewo np.. to potem mi lekko w lewko ściąga i kierwonica sama nie odbija do końca. Nie wiem czy to tak ma czy coś sie psuje. Wole od razu zrobić. W prawo dzieje sie podobnie ale w mniejszym stopniu jak by. Auto ma wspomaganie/serwo nie wiem dokładnie bo sie nie znam na tym. Od czego zacząc w szukaniu rozwiązania problemu. W ogóle czy jest problem? Auto nie ma seryjnych opon ma założone 195.
POzatym jest zajebiste.
Pozdrawiam i do zobaczenia
PS. Fura full wypas. Ma szyber dach lusterko prawe elektrycznie ustawianei antene elektrycznie wysuwaną. Bomba

_________________
matiej
W123 300D Automatik
SevenFifty 92


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 27, 2005 12:11 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
Hej !! Gratulacje z zakupu. Temat ogólnie był wałkowany,poszperaj w archiwum. Sprawdzenia wymaga geometria przedniego zawieszenia, a szczególnie o ile pamiętam wyprzedzenie kąta zwrotnicy.

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 27, 2005 10:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 23, 2005 10:06 am
Posty: 221
Lokalizacja: Warszawa
Słusznie. Czytalem w archiwum na ten temat. Nic z tego nie rozumiem. Mechanik mercedesowiec z tapicerskiej w Warszawie powiedział ze to prawdopodobnie pierdoła. Ale musi auto podnieść. Pozatym jeździ sie cudownie. Ale mam do Was szanowni koledzy pytanie. Musze wymienić olej i filtry bo przeleciało juz za dużo. I poprzedni właściciel zaklinał zebym to zmieniał jak najszybciej. Mechanik mi mówi ze co ok 20tys tj co druga wymiana oleju trzeba zawory regulować. Czy to prawda. Silnik to 3.0 D.
Jeżeli prawda i trzeba to zrobie to chyba ze chce kase odemnie wyciągnąć kaske.

_________________
matiej

W123 300D Automatik

SevenFifty 92


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 28, 2005 8:22 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Matiej pisze:
Jeżeli prawda i trzeba to zrobie to chyba ze chce kase odemnie wyciągnąć kaske.

Regulowanie zaworów co 20 tys km to swietny pomysł.
Powiedział Ci to prawdopodobnie pan Krzysztof z Tapicerskiej jeśli tak to się go trzymaj a nie zginiesz [zlosnik] [oczko] .

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 28, 2005 9:23 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 23, 2005 10:06 am
Posty: 221
Lokalizacja: Warszawa
Nie wiem czy Pan Krzysztof. Napewno bardzo sympatyczny gość, wszystko mnie wypytał i pogadalismy i w ogóle powiedział zeby tego nie kupować te filtry to slabe i w ogóle. A tak przy okazji Panowie mercedesowcy, gdzie kupujecie fitlry oleje itp. Ja kończe prace o 17:30 i gdzie nie pojade to zamknięte :(.

_________________
matiej

W123 300D Automatik

SevenFifty 92


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 28, 2005 10:25 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Zacznij od sprawdzenia ciśnienia w oponach, a nie od geometrii, a potem na kanał jak ciśnienie bedzie ok.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 28, 2005 11:16 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 17, 2004 3:27 pm
Posty: 228
Lokalizacja: Stęszew pod Poznaniem
a poźniej zbieznośc kontynuując wypowiedź georema

_________________
MB W123 200D 79r. biały sprzedany... - :-(
MB W201 200 85r. czarny metalic automatic + gaz - sprzedany :-)
MB W124 230E czarny mafioso :-P


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 28, 2005 11:18 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 17, 2004 3:27 pm
Posty: 228
Lokalizacja: Stęszew pod Poznaniem
aha a to ze sciaga w daną stronę po skręceniu w akurat testronę co mi coś śmierdzi luzami kolumy kierowniczej

_________________
MB W123 200D 79r. biały sprzedany... - :-(

MB W201 200 85r. czarny metalic automatic + gaz - sprzedany :-)

MB W124 230E czarny mafioso :-P


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 28, 2005 1:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 23, 2005 10:06 am
Posty: 221
Lokalizacja: Warszawa
CIsnienie ok. To bylo pierwsze co sprawdziłem. Zbierzność to jak mówił kolega wyżej raczej nie bo to działa w obie strony po skręcie.. i to nie lekkim, tylko jak w droge zakręt 90 stopni skręcam to wtedy czuć. Ktoś mi mówił amortyzaotr skrętu itp. Ale wszyscy taksówkarze co widze ze mają gwiazdy mówią zebym pojechał na tapicerską. Fakt ze terminy ma facio napięte tam :)

_________________
matiej

W123 300D Automatik

SevenFifty 92


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 28, 2005 4:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 23, 2003 2:04 pm
Posty: 185
Lokalizacja: Łochów/ mazowieckie (WWE ...)
Cześć, w mojej 240- ce były takie objawy jak u ciebie, wymieniłem amortyzator kolumny kier. i po sprawie. Gratuluję zakupu

pozdr.

_________________
W202 C43 ///AMG T-modell
W201 3.0E Sportline 87' SPRZEDAM
Audi A4 Avant 1.9 Tdi, substytut 300 TDT
Ex: W201 2.6E ASD, manual 87'
Ex: W123 240D 81' "PETROL 877"
Ex: Audi B4 2.3 Coupe
Ex: Lanos 1.6 SX
Ex: Fiesta MK2
Ex: PF 126p


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 20, 2005 11:28 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 23, 2005 10:06 am
Posty: 221
Lokalizacja: Warszawa
A teraz mam zdjęty amortyzator kolumny kierowniczej i jest to samo. Stary faktycznie był zepsuty. Kupiłem nowy i next week będzie wymieniony. Takie terminy u Pana Krzysztofa.

_________________
matiej

W123 300D Automatik

SevenFifty 92


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 21, 2005 9:55 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Matiej pisze:
A tak przy okazji Panowie mercedesowcy, gdzie kupujecie fitlry oleje itp.

Filtr oleju kup w ASO jest inny niż Filtrona i Mann-a (profilowane otwory) a wydatek wcale nie taki wielki.

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.
W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 21, 2005 10:56 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 23, 2005 10:06 am
Posty: 221
Lokalizacja: Warszawa
A tak przy okazji. Panowie jak prawidłowo srawdzić poprawnie poziom oleju. W motocyklu wiem ze musi być ciepły silnik i po wyłączeniu jakies kilka mintut trzeba odczekać i dopiero sprawdzić. Jak to jest w przypadku diesla w123 300D?

_________________
matiej

W123 300D Automatik

SevenFifty 92


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 21, 2005 11:15 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
Bez kombinowania. Nie wiem, jak "sprawdzić poprawnie", ale trudno sprawdzić źle. Tolerancja jest spora. Jak jest w środku między kreskami, to czy ciepły, czy zimny, dobrze jest. Choć bezpośrednio po samej jeździe to lepiej poczekać parę minut, aż spłynie.

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 21, 2005 4:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 23, 2005 10:06 am
Posty: 221
Lokalizacja: Warszawa
To ja jeszcze jedno pytanie do szanownych grupowiczów, którzy użytkują automat. Czy jak auto jest zimne raaano czy skrzynia u was tez pracuje tak jakoś ociężale.. jak by później biegi zmienia dłużej ciągnie na biegu. Niby powoli jade a tu trzyma ten bieg i trzyma. Jak jest ciepłe auto to wszystko jest normalnie. Tak mi sie wydaje ze normalnie bo nie jeździłem nigdy nowym automatem i truno mi powiedzieć co jest normalnie. Tzn napisze inaczej. Jak jest ciepłe auto to srzynia jest żywsza. Biegi przełącza szybko bez jakiegoś tam zastanawiania itp.
A propo skrzyni pytanie nr 2.
Sytuacja: Stoje sobie na N jest zielone właczam bieg i nie jest ruszam od razu tylko po sekundzie.. moze mniej. Tj nie jest to bezpośrednio po przestawieniu na D tylko po kawałku sekundy. Tak samo jak stone na D na hamulcu. Puszczam hamulec i auto zatrybia po sekundzie. Jest to bardzo szybko aczkowliek jest wyczuwalne delikatne opóźnenie.
Czy to tak działa czy skrzynia sie zużyła

_________________
matiej

W123 300D Automatik

SevenFifty 92


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl