MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 9:38 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt paź 14, 2005 1:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:54 pm
Posty: 137
Lokalizacja: z Zachodu :)
Mam ciekawy przypadek w moim silniku M116.
Mianowicie po porannym zapaleniu stuka jeden z regulatorow luzu zaworowego - na pierwszym cylindrze (prawa glowica).
Standardowa procedura przy stukajacym regulatorze (zgaszenie i ponowne zapalnie) nie pomaga.
Zdjalem pokrywe zaworowa - dzwigienka na pierwszym zaworze byla luzna - regulator "siedzial", wymienilem regulator i nastepnego dnia sytuacja ze stukaniem sie powtorzyla.
Ponownie zdjalem pokrywe zaworowa - regulator znow siedzial (grzybek byl w maksymalnej dolnej pozycji) i teraz podczas odkrecania zwrocilem uwage, ze regulator w pewnym momencie przy wykrecaniu robi: PSSSS... i wstaje do normalnej pozycji.

Tak wiec wychodzi na to, ze pojawia sie jakies podcisnienie w kanale regulatora luzu, ktore go wsysa i dopiero po kilkudziesieciu sekundach od uruchomienia silnika, olej go podnosi.

Tylko SKAD w tym miejscu tak silne podcisnienie, zeby wessac regulator.

Sytuacja zdarza sie tylko po nocy (przyjmijmy 12 godzinny postoj) - po porannym odpaleniu auto moze stac 6 godzin i po powtornym uruchomieniu nie stuka.

Zauwazylem tez, ze jezeli przed postawieniem auta na noc ostatnie kilometry przejade nieco szybciej - wyzsze obroty silnika - zdarza sie, ze rano w ogole nie stuka.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 14, 2005 2:56 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
Kup u mniemotor [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] a tak serio, mysleze jestes przewrazliwiony... ;)

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
Post: ndz paź 16, 2005 3:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:54 pm
Posty: 137
Lokalizacja: z Zachodu :)
Korzystajac z weekendu bez samochodu (uszczelka pod pokrywa zaworow zmienila sie w 2 uszczelki) obadalem dokladnie zachowanie regulatorow.
Po 12 godzinach stania autka nic ich nie wessalo, takze trop z podcisnieniem byl bledny, natomiast z magistrali olejowej doprowadzonej do nich jakims cudem schodzi olej. Efekt wessania i podcisnienie robi sie poniewaz przy uruchomieniu regulator probuje zassac olej - a nie ma skad go zassac wiec zasysa sam siebie - dlatego siada. Wstaje dopiero jak olej do niego dojdzie.

Gdzie szukac przyczyny takiego zachowania???

Moje typy na dzis:
- pompa olejowa
- zawor zwrotny (po uruchomieniu silnika cisnienie oleju na wskazniku od razu wskakuje na 3 - wiec to chyba nie on).
- uszczelka pod glowica (pomiedzy wymianami oleju nie dolewam ani grama, stan plynu chlodzacego jest staly, nic nie cieknie, pracuje idealnie na wszystkie cylindry - wiec mam nadzieje, ze to nie ona)
- przytkany kanal olejowy (po wieczornym przegonieniu autka nic nie stuka - wiec tez chyba to nie to).


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl