MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 10:58 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: nie gasnie ???
Post: ndz paź 16, 2005 9:06 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz paź 16, 2005 8:49 pm
Posty: 4
Lokalizacja: bialystok
Jestem posiadaczem mercedesa w123 200d i mam znim problem bo kupilem go za 800 zl i ne gasnie po rzekreceniu kluczyka co jest tego przyczyna .Czasami gasni po jakims czasie


Na górę
Post: ndz paź 16, 2005 9:16 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
driverr pisze:
Jestem posiadaczem mercedesa w123 200d i mam znim problem bo kupilem go za 800 zl i ne gasnie po rzekreceniu kluczyka co jest tego przyczyna .Czasami gasni po jakims czasie


Hej!
Coś jest z podciśnieniem.
Przeczyść wężyki, mogą być zatkane. ;)

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 16, 2005 9:24 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz paź 16, 2005 8:49 pm
Posty: 4
Lokalizacja: bialystok
No tak tylko ja o mercach to niewiele wiem a chcialbym go doproweadzic do perfekta.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 16, 2005 9:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 04, 2005 11:01 am
Posty: 201
Lokalizacja: Borówno
Napisz skąd jesteś może ktos z forumowiczów ci pomoże. A tak wogóle to może masz gaszenie na hebel :)

_________________
320TE 92' z gazownią


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 16, 2005 10:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 30, 2004 7:37 pm
Posty: 302
membrana moim zdaniem. miałem to kiedyś w maybach'u. wymiana kosztowała mnie 40zł.

p.s. mi jeszcze hamulce osłabły jak pękła membranka

pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 17, 2005 11:37 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr wrz 28, 2005 1:33 pm
Posty: 619
Lokalizacja: Holandia, Den Haag, ZH
Albo wężyki albo membrana na pompie wtryskowej jest nieszczelna.
Zdejmij wężyk na membramie załóż inny i weż go do ust [zlosnikz] i ciąnij.
Będziesz wiedział czy przepuszcza.

_________________
Fiat Brawo 1.4 turbo 2011r
Skoda Fabia 1.6 TD 2011r.
Dacia Lodgy 1.6 2016r.
Alfa 156 1.8 2004r.
Jaguar S-type 3.0 2002r


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 17, 2005 11:37 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Witam.
Forum posiada coś takiego jak WYSZUKIWARKA.
Temat był wiele razy poruszany, wpisz przykładowo słówko "gaszenie"
Na przyszłość nie idź na łatwiznę...

Pzdr.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 17, 2005 11:49 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
A ja chciałem tylko życzyć powodzenia w doprowadzeniu tych ośmiu stówek do "perfekta" [zlosnikz]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 17, 2005 11:58 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
Te diesle gaszone są poprzez odcięcie paliwa w pompie wtryskowej. Dokonuje tego siłowniczek pneumatyczny. Widać takie okrągłe denko przykręcone do pompy na dwie śrubki, z którego wystaje jeden plastikowy przewód pneumatyczny, podciśnieniowy (u mnie koloru brązowego). Sterowane to jest zaworem w stacyjce. Albo nie działa podciśnienie w ogóle, albo zepsuł się któryś z wymienionych elementów. Podcisnieniem jest sterowane przede wszystkim wspomaganie hamulców. Jeśli działa dobrze, to pompa robi podciśnienie, w takim razie problem jest gdzieś dalej. Przewód zasilania innych urządzeń (regulacja swiateł, oryginalny centralny zamek) odchodzi od grubego przewodu zasilającego serwo. Obejrzyj połączenia, które uda ci się wytropić. Jak nie znajdziesz nic ciekawego/nieszczelnego, to wyciągnij końcówkę przewodu z siłowniczka pompy. Moim zdaniem następujący domowy sposób powinien być wystarczający do wykrycia tam podciśnienia: posadź kogoś za kierownicą i każ mu wyłączyć silnik, przytykając końcówkę rurki palcem. Albo wykręć od razu siłowniczek i go obejrzyj (nie wiem, czy coś tam będzie widać, nie miałem tego w garści). Jak nie siłowniczek, to podejrzany jest zawór stacyjki, albo coś jest jeszcze nieszczelnego.

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 17, 2005 12:14 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz paź 16, 2005 8:49 pm
Posty: 4
Lokalizacja: bialystok
Rzeczewiscie hample nie sa asz takie dobre ok postaram sie sprawdzic te werzyki jak niew to bede szukal dalej dzieki


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 17, 2005 12:40 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
driverr pisze:
postaram sie sprawdzic te werzyki jak niew to bede szukal dalej dzieki


w kabinie silnika znajdź trójnik z którego biegną przewody (chyba żółte ) do centralnego (jak masz ) po wyjeciu z trójnika zaślep wiertłem (lub drutem, gwoździem) i bedziesz wiedział czy przyczyna tkwi w tym układzie .U mnie problemy znikneły .Pojawił się za to problem z centralnym :) ale przynajmiej wiedziałem gdzie tkwi licho.
Powodzenia.

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.
W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 17, 2005 10:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
Ja tak przy okazji...mam ten sam problem. Gaszę silnik kluczykiem a on dalej klekota i go muszę gasić biegiem. NIe jest to zdrowe rozwiązanie ale cóż jakoś musze go czasem wyłączyć [zlosnik] Ale...postanowiłem wymienić membranę tą gumowa w vacum pompie ale stara okazała się być cała, więc dla zasady wymieniłem ją na nową [zlosnikz] Zmartwił mnie fakt że po tej wymianie zły objaw nie minął :-? kontynuując myśl dalej postanowiłem sprawdzić szczelność plastikowych przewodów układu podciśnienia--wyszło mi że wszystko jest ok. Niestety podczas pewnej próby gaszenia usłyszałem jakieś takie skwierczenie w stacyjce, szybko zdjąłem 2 przewody dochodzące do zaworu stacyjki i mym oczom ukazał się czarny płyn zwany olejem :cry: Nie czekając długo rozmontowałem cały przewód od pompy do serwa + trójnik, zaworek zwrotny i umyłem w benzynce, przedmuchałem przewodziki od stacyjki i wyleciało troszkę tego oleju :-/ Po tym zabiegu efekt był nawet zadowalający. Czasem jednak w 15% gaszeń pojazdu problem powraca. Gdzie szukać przyczyny? Dlaczego w przewodach znalazł się olej??Jak zdemontować szybko stacyjkę bo upatruję tam główną przyczynę??
Pozdrawiam Artur

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik
MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca
MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project
MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR
MB S124 280TE 96r.-BeetrooT
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 17, 2005 11:19 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
ZORTOX pisze:
Gaszę silnik kluczykiem a on dalej klekota i go muszę gasić biegiem

No proszę, jakie to proste! A ci idioci ze Stuttgartu jakieś dźwigienki na pompie porobili nie wiedzieć komu i po co....


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 18, 2005 8:04 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
ZORTOX pisze:
Czasem jednak w 15% gaszeń pojazdu problem powraca. Gdzie szukać przyczyny? Dlaczego w przewodach znalazł się olej??


Jest dziurawa membranka w siłowniku na pompie wtryskowej. W pompie jest olej, a w przewodzie jest podciśnienie. Opowiadać dalej?
Również dlatego jest zmniejszona skuteczność gaszenia. Jak guma jest dziurawa, to nie może dobrze spełniać swojego zadania [zlosnik]

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 18, 2005 8:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
Gerri pisze:
Jak guma jest dziurawa, to nie może dobrze spełniać swojego zadania


Dzięki za podpowiedź [zlosnik] Zatem Guma zawsze powinna byc cała..bo jak szczelność staraci to same potem kłopoty moga wyniknąć [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik

MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca

MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project

MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR

MB S124 280TE 96r.-BeetrooT

http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl