MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 2:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt paź 18, 2005 1:53 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
witam, wczoraj zakupiłem beczke 240D silnik nie jest na chodzie, poprzedni własciciel tweirdzi ze nie wie dlaczego, powiedział ze samochodem jezdził do lipca, pozniej samochod stał a jak dwa tyg temu chciał znowu jezdzic to silnik nie chciał odpalic, i on nie wie dlaczego, twierdzi ze nie sprawdzał i nie dochodził co sie dzieje, tylko chce sie pozbyc samochodu, wiec zwracam sie z zapytaniem jak zrobic rozpoznanie co sie stało z silnikiem, zanim go rozbiore, jakie pomiary robic i od jakich zaczac, przypuszczam ze najlepiej byłoby zmierzyc cisnienie, ale to sie chyba robi na ciepłym silniku, bede wdzieczny za pomoc

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
Post: wt paź 18, 2005 3:06 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Sprawdz, czy dochodzi paliwo do wtryskow (wystaczy poluzowac przewody wysokiego cisnienia przed wtryskami). Jesli tak to pomiar cisnienia. Chlodno sie zrobilo i pewnie dlatego nie pali (niskie cisnienie).

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 18, 2005 4:12 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr wrz 28, 2005 1:33 pm
Posty: 619
Lokalizacja: Holandia, Den Haag, ZH
Ja bym spróbował na zaciąg wziąść. Mogąświece żarowe nie grzać.

_________________
Fiat Brawo 1.4 turbo 2011r
Skoda Fabia 1.6 TD 2011r.
Dacia Lodgy 1.6 2016r.
Alfa 156 1.8 2004r.
Jaguar S-type 3.0 2002r


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 18, 2005 6:32 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
jest jeszcze jedna sprawa, po wyciągnieciu bagnetu zobaczyłem, ze w silniku jest duzo za duzo oleju, nie wierze zeby facet nie był na tyle nie myslacy i nalałby prawie drugie tyle oleju niz potrzeba, przypuszczam ze cos tam sie przedostało, co do swiec to nie swieci sie kontrolka grzania, moga nie grzac swiece, albo moze byc spalona tylko zarówka, po przekreceniu stacyjki słychac jak załacza sie to ustrojstwo odpowiedzialne za grzenie

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 18, 2005 6:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
Ło Jezu, odpalać na pych beczke to straszana katorga :-? dla ciagnacego pojazdu i dla silnika. Ja swoja raz tak odpalalem za ciągnikiem... traumatyczne doswiadczenie. Nie polecam nikomu. Świece to podstawa bez dobrych(sprawnych?) świec najlepiej sie nie łapać za odpalanie tego silnika.

_________________
www.asgpultusk.pl/
Peugeot 106 1.1i
W123 200D '81
W124 E250TD '94
808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82
Sprinter 312 MAX '95
Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 18, 2005 7:06 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Grigorij0 pisze:
Ło Jezu, odpalać na pych beczke to straszana katorga :-? dla ciagnacego pojazdu i dla silnika. Ja swoja raz tak odpalalem za ciągnikiem... traumatyczne doswiadczenie. Nie polecam nikomu. Świece to podstawa bez dobrych(sprawnych?) świec najlepiej sie nie łapać za odpalanie tego silnika.



Odpalanie na sznurku za ciągnikiem rzeczywiście może dostarczyć traumatycznych przeżyć, jeśli weźmiemy pod uwagę płynność i grację z jaką rusza i zmienia biegi ciągnik.

A mnie się bardzo podoba kiedy po długim czasie postoju przy -20 st. C i po klku metrach defibrylacji na sznurku, obudzony ze snu diesel zaczyna swoje cykanie. Gęsty jak miód olej 15W40 nie nadąża ze smarowaniem, słychać każdą nową mikrorysę na gładzi cylindra, wszystko zaczyna metalicznie stukać i... zużywa się 30 razy szybciej.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 18, 2005 7:09 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
cholowanie odpada, bo moj nowy nabytek to akurat automat

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 18, 2005 7:12 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
gieniek pisze:
cholowanie odpada, bo moj nowy nabytek to akurat automat


I myślisz, że nie ma bata na automata? Budzi się go tak samo, a prędkości wystarczy mniej niż podają książki. A nawet książkowe 70 km/h na holu bez wspomagań to też niezłe wyzwanie.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 18, 2005 8:12 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
eee, silnik nie chodzi, a nie chce jeszcze popsuc skrzynie biegów, zauwazam ze wymiana skrzyni automatycznej to niezła gimnastyka, jest zaje.. ciezka, i manewr czyms takims i pasowanie do silnika pod samochodem to niezły meksyk

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 18, 2005 11:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 04, 2005 11:01 am
Posty: 201
Lokalizacja: Borówno
gieniek pisze:
zauwazam ze wymiana skrzyni automatycznej to niezła gimnastyka, jest zaje.. ciezka, i manewr czyms takims i pasowanie do silnika pod samochodem to niezły meksyk

wcale nie jest taka ciężka tym bardziej od beczki a pomanewrowac zawsze sie da sciagnij kumpla na piwo to pomoze. A tak wracając do tematu pierwsza rzecz czy paliwo dochodzi na wtryski tak jak wyzej napisano, druga luzy zaworowe i kąt wtrysku jak to nie da efektów. Pomęczyć się i wykręcić wtryski możesz je samemu nawet sprawdzić wykręcając i podkręcając na wierzchu spowrotem pod przewody paliwowe jak tu również gra, a nadal nie chodzi to mierz sprężanie i wtedy trzeba już wróżyć.

_________________
320TE 92' z gazownią


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 19, 2005 9:38 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
co do pomiaru sprezania, to słuszałem ze robi sie na ciepłym silniku, tego nie odpale i nie mam jak nagrzac, nie bedzie jakiegos przekłamania jak zmierze na zimnym? co do cisnienia, to poprzedni własciciel mowil ze kupił samocod w zime w styczniu i nim jezdził do lipca, i nie miał zadnych problemów z silnikiem, pozniej ukradli mu dokumnty i samochod stał prawie do tej pory, mozna mu wierzyc albo i nie, ale jak sie przekreci pare obrotów rozrusznikiem to słychac sadzenie przez wydech, tak jakby miał jakies cisnienie

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 19, 2005 10:48 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 04, 2005 11:01 am
Posty: 201
Lokalizacja: Borówno
Co do ciepłości silnika podczas mierzenia sprężania to są różne szkoły ostatnio jak mierzyli nam w 300d (nie dorobiłem się ciśnieniomierza do diesla) to pan mechanik zresztą uważany za bdb robił to na zimnym silniku czy to dobrze czy źle zaraz ktoś się wypowie że źle, ale jak to zrobisz nawet na zimnym to będziesz miał juz jakieś mniemanie o silniku a na ciepłym jak zmierzysz powinno być tylko lepiej.

_________________
320TE 92' z gazownią


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 19, 2005 11:12 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Nie ma sensu mierzyć inaczej niż na uczciwie zimnym, czyli po przestanej nocy, bo to ciśnienie potrzebne jest najbardziej do zimnego startu. Tak mierzą szanujący się pompiarze, tak mierzy ASO.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 19, 2005 4:31 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 05, 2005 1:38 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Wrocław
Tylko i wylacznie tak jak mowi "~(me: how)" na zimnym silniku, i to nie zimnym po kilku godzinach postoju ale najlepiej po nocy.
Kazdy inny pomiar cisnienia bedzie nie miarodajny, a przeciez nie chodzi o to zeby sie samemu oszukiwac.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 19, 2005 8:03 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
sprawdziłem grzanie swiec i dopływ paliwa do wtryskiwaczy, swiece grzeją, ale paliwo jak na moja opinie za słabo ciekło, troche kropiło z przewodu, a chyba powinno troche postrzykac po kilku obrotach rozrusznika, prawdopodobnie w sobote zrobie pomiar cisnienia

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl