MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 4:16 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw paź 20, 2005 7:11 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Pojechałem nieco przybity na pomiar kompry, a wyregulowali mi zawory. Mimo zapewnień, że wszystko będzie git, trochę byłem niezadowolony, ale potwierdziło się.

Koszt w nieASO MB 80 zł.

Nie jestem 100% pewien, ale czy w W124 się reguluje?

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 20, 2005 8:02 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Bukol pisze:
Olej w dyfrze na ATF.

Do dyfra jest inny olej.

ps. Jesli stan olejow w dyfrze i skrzyni jest ok to bym ich nie ruszal.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 20, 2005 8:10 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
(me: how) pisze:
Nie jestem 100% pewien, ale czy w W124 się reguluje?


Sa samoregulatory.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 20, 2005 11:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 23, 2005 10:06 am
Posty: 221
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
To pochwal się czy spalanie tez się zmniejszyło po regulacji wtrysków?? BO zamierzam tez się targnac na taką przyjemnosć. Aha i ile pląciłes za regulacje?


Mi mechanik zrobił regulacje zaworów. Powiedział ze 2 były tylko dobrze wyregulowane z 10. Trudno o kosztach powiedzieć. Za wymiane filtrów: oleju, paliwa, wspomagania, powietrza i czegoś tam jeszce, oraz oleju w silniku i generalnie oblukanie auta zawieszenia oraz regulacje zaworów zapłąciłem 100zł. A odczynił to Pan Krzysztof z tapicerskiej w wawie.
A co do spalania to dopiero dwa zbiorniki zjeździłem autem od momentu zakupy. Pierwszy przed wymianą olejów i przed zaworami spalił 10.5 na mieście po wymianie tego i zaworach spalił 9.7. Jakaś różnica jest. CO do kopcenia to trudno powiedzieć bo jak kopci to z tyłu. Aczkolwiek bardzo niewiele kopci z tego co zauwazyłem. Na postoju jak na obroty jest silnik wprowadzany to nie widac zeby coś kopcił ale podczas jazdy jak mu depne i sobie jeszce zredukuje to w lusterku zauważe czsaami conieco. A co do czarnego miejsca pod rurą to faktycznie jest

_________________
matiej
W123 300D Automatik
SevenFifty 92


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 21, 2005 7:25 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
taka regulacja to niewielki koszt, ja co prawda co 30 tys,ale jednak, oddaje na regulacje zaworow, ale koszt jest tak znikomy ze nawet go nie pamietam. Pamietam jednak,ze regulacja nie zawsze jest potrzebna :), bywalo i tak,ze wlasnie po tych 30 tys. nic nie trzeba bylo regulowac, nie mam pojecia dlaczego. (to bylo jeszcze 200D [szalone] )

o to...

Obrazek
[zlosnik]

_________________
Kubitus


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 21, 2005 8:48 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Kubitus pisze:
taka regulacja to niewielki koszt, ja co prawda co 30 tys,ale jednak, oddaje na regulacje zaworow, ale koszt jest tak znikomy ze nawet go nie pamietam. Pamietam jednak,ze regulacja nie zawsze jest potrzebna :), bywalo i tak,ze wlasnie po tych 30 tys. nic nie trzeba bylo regulowac, nie mam pojecia dlaczego. (to bylo jeszcze 200D [szalone] )


Koszt jeszcze mniejszy bo mozna łatwo zrobić samemu i daje sporo frajdy dobry powód do wypicia piwka z kumplem .Niestety należy to robić częściej bo co 20tys.Po przejechaniu ok.1000km trzeba jeszcze sprawdzić uprzednio wyregulowane zawory bo mozna sie zdziwić (prawdę pisząc zdziwiłem się i to mocno!!!) Wtedy istnieje spora szansa ze po 20tys nic się nie zmieni .
Jednak w literaturze znajdujemy też zalecenia że przy długotrwałych mrozach warto zwiększyć luzy zaworowe co jest wskazówką że jednak lepiej czasem częściej zaglądać do klawiatury.Wtedy jednak koszt istotnie się zwiększy bo lepiej jest mieć własne klucze do regulacji.Walka z klasycznymi 14-kami płaskimi to nieporozumienie i niepotrzebne niszczenie nakrętek.

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.
W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 21, 2005 10:49 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 23, 2005 10:06 am
Posty: 221
Lokalizacja: Warszawa
Jak by na to nie patrzeć mechanik powiedział zebym to robił co druga wymiana oleju.

_________________
matiej

W123 300D Automatik

SevenFifty 92


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 21, 2005 10:51 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Matiej pisze:
Jak by na to nie patrzeć mechanik powiedział zebym to robił co druga wymiana oleju.

I ciężko się z nim spierać bo to podobne okresy( jesli wymieniasz co 10000) :) Ja zmieniam co 5000 ale to inna bajka.

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 21, 2005 11:16 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 23, 2005 10:06 am
Posty: 221
Lokalizacja: Warszawa
Olej zmeniasz co 5000?? U mnie by to było co dwa miesiace!!. Nie stać mnie na to chyba .Ale zmieniasz z filtrem??

_________________
matiej

W123 300D Automatik

SevenFifty 92


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 21, 2005 11:21 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Matiej pisze:
Olej zmeniasz co 5000?? U mnie by to było co dwa miesiace!!. Nie stać mnie na to chyba .Ale zmieniasz z filtrem??

Ja kupuję olej taki jak 20 lat temu był w normie MB 228.coś tam i wtedy zalecano tak go zmieniać co do częstości zmian to istotnie co kwartał zmieniam (wlewam rubin i powoli wylewam rubin bo sie silnik wyczyscił)
Cena takiego oleju jest hmmmm bardzo konkurencyjna .Filtry kupuję w czeskim MB ASO są tańsze niż Filtrona .

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 21, 2005 11:55 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 23, 2005 10:06 am
Posty: 221
Lokalizacja: Warszawa
To ja pozostnae przy ok 10tys i oleju MObil semi 10/40. Taki zalewał poprzedni właściciel. Filtry kupuje jakies niemieckie ale nazwy nie pamietam. Mechanik powiedzial ze jak przyjade z filtronem to sam se bede zakłądał. Widocznie filtrony są słabe.. przynajmniej wdg p. Krzysztofa

_________________
matiej

W123 300D Automatik

SevenFifty 92


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 21, 2005 2:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Posty: 197
Lokalizacja: Poznań
witaj
proponuje zrobic pmiary prądu ładowania i jeśli wyniki nie bedą zbyt zadowalające to wymiana szczotek na regulatorze albo przeglad całego alternatora, przed zima proponuję także przeglad rozrusznika
pozdro

_________________
Suzuki Liana 1.6 '2004
[u]Mazda Premacy 2.0 DiTD '1999[/u]
124 300 TDTurbo '1991 - ex
Daihatsu Move L601 '1997 - ex
‘DEMON PRĘDKOŚCI’ W123’ 200D - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 26, 2005 5:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
Matiej pisze:
wymiane filtrów: oleju, paliwa, wspomagania,


to we wspomaganiu jest jakiś filtr?! we wspomaganiu ukł. kierowniczego? :o uświadomcie mnie peosze, chyba że czegoś nie zrozumiałem.

_________________
www.asgpultusk.pl/
Peugeot 106 1.1i
W123 200D '81
W124 E250TD '94
808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82
Sprinter 312 MAX '95
Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 26, 2005 11:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 23, 2005 10:06 am
Posty: 221
Lokalizacja: Warszawa
tak, sam kupowałem. Mam biała beke jak ty. A białasy powinny trzymać sie razem. W układzie wspomagania jest filtr jakiś. SKoro jest olej (płyn) to jest i ifltr. Podobno wymiania się co dwa wieki. Ja wymienilem teraz i na 200 lat spokój

_________________
matiej

W123 300D Automatik

SevenFifty 92


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 27, 2005 10:25 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 06, 2005 4:44 pm
Posty: 504
Lokalizacja: Zgorzelec
Jest filtr w pompie wspomagania.Na samym dole okrągły wysokośc około 1 cm.Jak się spóści cały płyn trzeba zdjąc okrągłą płytkę i pod nią siedzi filtr.Ja ostatnio zmieniłem chyba pierwszy raz po fabryce.Twardy był jak kamień a złamał się jak dykta.Koszt 29zł.

_________________
123 200 1982


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl