MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 7:50 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 30, 2005 4:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Witam,
Proszę o radę.
Po zdjęciu tapicerki drzwi (przednich od strony kierowcy) słychać jak przy zaworku sterującym centralnym zamkiem (czarna obudowa, dochodzą do niego trzy przewody cisnieniowe) uchodzi powietrze.
Czy to normalne czy tak powinno działać?
Dodam że centralny zamek działa dopiero po uruchomieniu silnika, po zgaszeniu silnika słuchać syczenie przez kilkanascie sekund.
Czy ten element może być przyczyną źle działającego CZ?
Pozdrówka


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 30, 2005 6:50 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Te zaworki psują się rzadko. Parę słów na temat działania:
Siłownik centralu ma dwie komory: "górną" oraz "dolną". Każda ma swój króciec do połączenia z instalacją. Jeżeli podciśnienie podłączymy przykładowo do "górnej" - nastąpi ruch dźwigni w górę, jak przełożymy wężyk na "dolną" - nastąpi ruch w dół. Aby ułatwić obsługę zastosowano zaworek poruszany kluczem, który "przekłada" ten przewód, albo na górę, albo na dół. Jednak jest to uproszczenie: przypuśćmy że mamy podłączenie na górną komorę (panuje w niej podciśnienie), teraz przełączymy ten wężyk za pośrednictwem zaworka na "dół" i czekamy na efekt. I co? NIC SIĘ NIE DZIEJE. W komorze górnej jest "stare" podciśnienie, w komorze dolnej właśnie je wytworzyliśmy. A więc doszło do równowagi: w jednej komorze zostało podciśnienie, w drugiej jest wytworzone nowe - membrana się więc nie ruszy! I tutaj mamy drugie działanie zaworka: komora w danym czasie niepołączona ze źródłem pociśnienia jest łączona z atmosferą, aby mógł nastąpić ruch membranki. Odgłos napowietrzania jest słyszalny dopóki membranka w którychkolwiek drzwiach się porusza. Po zakończeniu procesu zamykania/otwierania ten syk ustaje. Teraz, jak (mam nadzieję) zrozumiałeś o co biega, to przeanalizuj przypadek przedziurawionej membrany w którymkolwiek z siłowników. Możesz opisać wnioski do których doszedłeś :lol:

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 31, 2005 8:39 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Ok dzięki za opisanie problemu - bylem prawie pewny że to właśnie wina tego zaworka.
Nie pozostaje mi nic innego jak rozbierać wszystkie drzwi, klapę i wlew paliwa wtedy mam nadzieję że coś się wyjaśni.
Oczywiście dam znać jak poszło.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 31, 2005 9:06 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
ten zaworek ma budowe rownie skomplikowana jak cep [zlosnik] mi jak to szwankowało to rozebrałem go i w srodku jest tylko jeden mały o-ring gumowy...Podwinąłem nitka podebranie pod o ringa i po sprawie....Dałem kapke smaru zeby lekko chodziło i dodatkowo sie uszczelniło i po sprawie-chodził jak nowy....

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 02, 2005 9:27 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Witajcie,
Problem nieszczelności został zlokalizowany, a mianowicie nie dałem za wygraną i rozkręciłem wszystkie drzwi, kufer i wlew paliwa i okazało się że 2 siłowniki są poprostu dziurawe (uszkodzona membrama w środku siłownika). Tak więc jeden problem z głowy.
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 02, 2005 10:05 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
elmo25 pisze:
okazało się że 2 siłowniki są poprostu dziurawe (uszkodzona membrama w środku siłownika). Tak więc jeden problem z głowy.
Pozdrawiam


To dość częsta przypadłość... :-?

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl