MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 11:50 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lis 07, 2005 7:48 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 12, 2004 5:30 pm
Posty: 714
Lokalizacja: ze stolicy Śląska
Starsznei zaczęlo mnie meczyć szarpanei (czasami bardzo mocne) przy przyśpieszaniu z 2 i 3 biegu zazwyczaj. Na wysokich obrotach zazwyczaj ustaje ale na niskich jest bardzo uciazliwe. Czy ma ktoś pomysł co mzoe powodować te szarpanei?? Ktos mi podpowiedzial ze mzoe to jakiś amortyzator gazu czy coś takeigo, inni mi mowia że kończy mi się pompa wtryskowa... a mzoe ktoś z was mial juz takei cos i wie jak to ugryźć??
Tak dla uzupelnia informacji chodzi o w124 250D z '86r

_________________
-410D 2,9D '86
-308D 2,3D '94
-Sprinter 312D 2,9TD '97
-307D 2,4D '87
-Vito 2,2 CDI '03
-210 2,2 CDI '00
-190 200D '88
-190 200D '86
-126 300 SDL '84 USA
-124 E300TD '94
-124 250TD '86
-190 2,0E '86
-123 300D '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 08, 2005 1:14 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 17, 2005 1:40 pm
Posty: 101
Lokalizacja: Rzeszów
jak się stało nagle - sprawdź filtry, potem resztę układu paliwowego
ja narastało od dawna i objawia się również nierówną praca silnika na biegu jałowym (ale po rozgrzniu silnika) to faktycznie dogorywa pompa wtryskowa


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 08, 2005 7:25 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 12, 2004 5:30 pm
Posty: 714
Lokalizacja: ze stolicy Śląska
dzieje się tak juz od dawna, filtry są przeczyszczone i bak paliwa rownież. Na biegu jałowym chodzi równo......

_________________
-410D 2,9D '86
-308D 2,3D '94
-Sprinter 312D 2,9TD '97
-307D 2,4D '87
-Vito 2,2 CDI '03
-210 2,2 CDI '00
-190 200D '88
-190 200D '86
-126 300 SDL '84 USA
-124 E300TD '94
-124 250TD '86
-190 2,0E '86
-123 300D '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 08, 2005 10:03 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
.:SPEEDYRIDER:. pisze:
amortyzator gazu

Może chodziło o amortyzator silnika?
Niemniej, jeśli
.:SPEEDYRIDER:. pisze:
Na biegu jałowym chodzi równo

to raczej nie to. U mnie objawem padniętego amortyzatora było nieco nieregularne stukanie na jałowym i w początkowej fazie zwiększania obrotów.

Wtrysk/i?

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 08, 2005 12:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 17, 2005 1:40 pm
Posty: 101
Lokalizacja: Rzeszów
a czy towarzyszą temu szarpaniu jakieś dźwięki?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 08, 2005 2:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 12, 2004 5:30 pm
Posty: 714
Lokalizacja: ze stolicy Śląska
nie ma żadncyh odglosów poza meczącym się w rytm szrpnieć silnikiem :)

_________________
-410D 2,9D '86
-308D 2,3D '94
-Sprinter 312D 2,9TD '97
-307D 2,4D '87
-Vito 2,2 CDI '03
-210 2,2 CDI '00
-190 200D '88
-190 200D '86
-126 300 SDL '84 USA
-124 E300TD '94
-124 250TD '86
-190 2,0E '86
-123 300D '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 08, 2005 4:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 17, 2005 1:40 pm
Posty: 101
Lokalizacja: Rzeszów
ale tylko na ciepłym? czy tylko między 2 a 3 biegiem, czy może między 3 a 4 również?
objawy pasują do martwej pompy wtruskowej. Jeśli na w/w pytania odpowiesz "tak" to zrób jeszcze mały eksperyment - po nagrzaniu silnika (konkretnym) polej wodą pompę wtryskową w celu wychłodzenia i sprawdź jeszcze raz. Jak objawy zauważalnie się zmniejszą to zużycie dotyczy układu tłoczek - cylinderek.

Ale obstawiałbym cos innego - wieszający się wtrysk, syf w paliwie, lewe powietrze itd. Popmpa umiera powoli i długo objawy są delikatne


Na górę
Post: wt lis 08, 2005 7:14 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 8:42 pm
Posty: 6
Lokalizacja: mielec
.:SPEEDYRIDER:. pisze:
Starsznei zaczęlo mnie meczyć szarpanei (czasami bardzo mocne) przy przyśpieszaniu z 2 i 3 biegu zazwyczaj. Na wysokich obrotach zazwyczaj ustaje ale na niskich jest bardzo uciazliwe. Czy ma ktoś pomysł co mzoe powodować te szarpanei?? Ktos mi podpowiedzial ze mzoe to jakiś amortyzator gazu czy coś takeigo, inni mi mowia że kończy mi się pompa wtryskowa... a mzoe ktoś z was mial juz takei cos i wie jak to ugryźć??
Tak dla uzupelnia informacji chodzi o w124 250D z '86r

pompa najpewniej bedzie Ok...ja z tym walczyłem przez 3 lata a może dłużej..jest to tzw "żabka"...gdy juz doszedłem do najprawdopodbniejszej przyczyny to zdążyłem sprzedac auto [zlosnikz]
podobno( ja tego nie rozbierałem ) na wale silnika z przodu jest koło ze sprężynami które odpowiada za przyspieszanie i opóźnianie zapłonu...
radziłbym zacząć od wymiany amortyzatora na cięgnie gazu przy pompie a potem juz tylko to co wyżej ...:(
dzieje się tak nie tylko przy przyspieszniu ale i przy przejeżdżaniu przez np tory tramwajowe lub inne przeszkody...ja zdażyłem wymienić całe zawieszenie i wiele wiele innych "drobnych" cześci a żabka jak była tak była [zlosnik]
pozdrawiam

_________________
pozdrawiam
MB190 2,5D - 1986-sprzedany
MB124 E220 - 1995
Honda "Nighthawk" CB700 - 1986r


Na górę
Post: wt lis 08, 2005 7:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 12, 2004 5:30 pm
Posty: 714
Lokalizacja: ze stolicy Śląska
nezka pisze:
.:SPEEDYRIDER:. pisze:
Starsznei zaczęlo mnie meczyć szarpanei (czasami bardzo mocne) przy przyśpieszaniu z 2 i 3 biegu zazwyczaj. Na wysokich obrotach zazwyczaj ustaje ale na niskich jest bardzo uciazliwe. Czy ma ktoś pomysł co mzoe powodować te szarpanei?? Ktos mi podpowiedzial ze mzoe to jakiś amortyzator gazu czy coś takeigo, inni mi mowia że kończy mi się pompa wtryskowa... a mzoe ktoś z was mial juz takei cos i wie jak to ugryźć??
Tak dla uzupelnia informacji chodzi o w124 250D z '86r

pompa najpewniej bedzie Ok...ja z tym walczyłem przez 3 lata a może dłużej..jest to tzw "żabka"...gdy juz doszedłem do najprawdopodbniejszej przyczyny to zdążyłem sprzedac auto [zlosnikz]
podobno( ja tego nie rozbierałem ) na wale silnika z przodu jest koło ze sprężynami które odpowiada za przyspieszanie i opóźnianie zapłonu...
radziłbym zacząć od wymiany amortyzatora na cięgnie gazu przy pompie a potem juz tylko to co wyżej ...:(
dzieje się tak nie tylko przy przyspieszniu ale i przy przejeżdżaniu przez np tory tramwajowe lub inne przeszkody...ja zdażyłem wymienić całe zawieszenie i wiele wiele innych "drobnych" cześci a żabka jak była tak była [zlosnik]
pozdrawiam


Dobrze gadasz..... własnei tak się dzieje i jest to neizalezne czy silnik jest cieply czy zimny. Rozumię ze ty u siebie nie zdązyleś wyniemic tego amortyzatora na ciegnie gazu?

_________________
-410D 2,9D '86
-308D 2,3D '94
-Sprinter 312D 2,9TD '97
-307D 2,4D '87
-Vito 2,2 CDI '03
-210 2,2 CDI '00
-190 200D '88
-190 200D '86
-126 300 SDL '84 USA
-124 E300TD '94
-124 250TD '86
-190 2,0E '86
-123 300D '81


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 09, 2005 8:59 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
nezka pisze:
przyspieszanie i opóźnianie zapłonu

.:SPEEDYRIDER:. pisze:
w124 250D

?

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 09, 2005 7:48 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 8:42 pm
Posty: 6
Lokalizacja: mielec
Wookee pisze:
nezka pisze:
przyspieszanie i opóźnianie zapłonu

.:SPEEDYRIDER:. pisze:
w124 250D

?


wszystko jest OK przez zapłon w dieslach rozumiem przestawianie początku wtrysku paliwa.
amortyzatory wumieniłem ze 3 :lol:
posłuchaj dobrej rady...nie ty jeden z tym walczysz..wśród moich znajomych dwóch ma to samo...ale jeszcze też tego nie zrobili.
orginalna część jest dość droga a używki nie ma sensu zakładać..
jak dwano temu na forum ktoś kto miał to samo co ty napisał
"da się z tym życ" :lol: :lol:
piozdrawiam

_________________
pozdrawiam

MB190 2,5D - 1986-sprzedany

MB124 E220 - 1995

Honda "Nighthawk" CB700 - 1986r


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 09, 2005 9:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:08 pm
Posty: 518
Lokalizacja: z Wrocka
Słynna "bonanza". Przyczyna tkwi w tym przyspieszaczu. Ale większość osób po prostu się przyzwyczaja.
Nezka dobrze prawi. Kiedyś było o tym na autokąciku. Wnioski końcowe nezka napisał wyżej.

_________________
W201
W124
W168


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl