MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 29, 2025 3:42 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob sty 07, 2006 2:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 19, 2005 3:47 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Wołomin
No i taki mam problem :( Miałem już problem z rozrusznikiem - padł w nim bendix wiec go wyminiłem. A teraz jak samochód postoi na mrozie kilka dni (żadko jeżdżę samochodem) to po przekręceniu kluczyka światło oświetlenia wnętrza przygasa, ale rozrusznik nei kręci. Dziś tak miałem - odkręciłem klemy od akumulatora i poruszałem przewodami na rozruszniku i zaskoczył... dlaczego tak sie dzieje? Może dlatego, żę ostatnio jeźdizłem jak było wilgotno i dostało się troche wody i nie było przewodności i jak rozruszałem to prąd przepłynął i było już ok... ciekawe...
Czekam z utęsknieniem wiosny - w końcu przestanie mi zamarzać włącznik dmuchawy i zacznie się"normalne" jeżdżenie - czego sobie i Wam serdecznie życze ;)

_________________
w201 2.0E '86...jak nowa, ale tatowa :(
VW Passat B4 '94
Polski Fiat 125p '74
Polski Fiat 126p '77
Syrena 105 '74
MZ TS 150 '83
WSK M06Z '60
motorower MR2 "Żak" '60
Ex: m.in.
MB W123 240D '84


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 07, 2006 11:21 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
Karol pisze:
po przekręceniu kluczyka światło oświetlenia wnętrza przygasa


u mnie się tak robiło jak nie chciało mi się kluczem klem do akumulatora przykręcić. Po pewnym czasie zawsze przychodził ten moment, w którym właśnie działo się tak jak to opisałeś.

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 08, 2006 9:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 19, 2005 3:47 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Wołomin
Dziś rano znowu sytuacja sie powtórzyłe :( Zajrzalem wiec pod maske, odkrecilem obudowe filtru powietrza i zajrzalem w okablowanie rozrusznika. Sytuacja wyglądała tak, żę rozrusznik nie kręcił - tzn. w momencie gdy przekręcałem stacyjkę w położenie uruchomionego rozrusznika wszystkie swiatełka na desce przygasały :( Czyli było tak jakby prąd szedł do rozrusznika w sposób włąściwy i "należytej dawce", ale czegoś brakowało - nie kręcił silnikiem. A bendix mam nowy - przyed swietami wymieniony. Odkreciłem styk od bendixu i okazało sie że jednak był mocno zaśniedziały i po włączeniu stacyjki w położenie uruchomionego rozrusznika prąd dochodził tylko w czasami - na pewnych częściach złączki był, a na innych nie było :( Wyczyściłem go papierem ściernym do gołego i jeszcze raz zakręciłem.... i pomogło !!! Rozrusznik działa :) Przynajmniej na razie.... zobaczymy co bedzie dalej ;)
To by tłumaczyło dlaczego czasem zaskakiwało, a czasem nie...
Tak jeszcze myślałem nad jakąś niesprawnością wewnętrznąrozrusznika - szczotki, komutator - ale mi on w ogole nie zaskakiwał, a jak jużzaskoczył to kręcił super....
No mam nadzieje, żę to tylko to [zlosnik] Jakby co to jeszcze sie odezwe
Dzieki !!!

_________________
w201 2.0E '86...jak nowa, ale tatowa :(
VW Passat B4 '94
Polski Fiat 125p '74
Polski Fiat 126p '77
Syrena 105 '74
MZ TS 150 '83
WSK M06Z '60
motorower MR2 "Żak" '60
Ex: m.in.
MB W123 240D '84


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 09, 2006 12:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 5:46 pm
Posty: 852
Lokalizacja: Lębork Żarnowska/k Łeby
t objawy braku masy dobrze oczyść styki masowe iten od akumulatora do karoseri (minus) i po problemie

_________________
MB 123 220D 80r 6lat
MB 123 240D 82r 3lata
MB 124 200TD 88r kombi biały mułek


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 09, 2006 12:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 19, 2005 3:47 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Wołomin
Hm...i dziś mam to samo :( To jednak nie był zaśniedziały przewód do bendixu :( Natomiast gdy podłączyłem lamkę kontrolną do "-" bieguna i do tego przewodu i kolega przekręcił stacyjkęw położenie uruchomionego rozrusznika to nagle coś zaskoczyło...wiec to faktycznie może być masa zanieczyszczona - na uruchomienie zapłonu starcza, ale "silniejszy" prąd ;) na rozrusznik to już wiekszy problem i zaskakuje dopiero jak sie mu pomoże tym próbnikiem elektrycznym - wtedy zaskakuje :) A potem postoi przez noc i mróz zrobi swoje...
Nic, jutor to sprawdze !!! Dzieki

_________________
w201 2.0E '86...jak nowa, ale tatowa :(
VW Passat B4 '94
Polski Fiat 125p '74
Polski Fiat 126p '77
Syrena 105 '74
MZ TS 150 '83
WSK M06Z '60
motorower MR2 "Żak" '60
Ex: m.in.
MB W123 240D '84


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 09, 2006 5:08 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Z twoich opisów wnioskuję, iż jest to efekt szkliwa na klemach i biegunach akumulatora.Tak się zawsze dzieje kiedy te elementy nie są posmarowane wazeliną techniczną.Pod wpływem reakcji chemicznych w aku na biegunach i klemach tworzy się substancją nieprzewodząca prądu.Trzeba te elementy oczyścić specjalnym zestawem szczotek do kupienia za ok.6 zl w sklepach bądź papierem ściernym do bialego, posmarować wazeliną techniczną (nie ma kwasów) i powinno być ok na długi czas jeżeli to jest to,a na to wychodzi.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 09, 2006 5:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 19, 2005 3:47 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Wołomin
Dobra, znalazłem chwile i zajrzałem pod maske. Odkręciłem biegun minusowy i...caluśki był biały, a blacha do którego był przykręcony była w kilku miejscach zaatakowana korozją :( Wyczyściłem wszystko papierem ściernym 220, skręciłem i jest ok :) Zobaczymy jutor rano, ale to cchyba powinno być to :)
Dzieki Wam !!!
Mimo, żę jestem na tym forum od nie dawna to jestem naprawde mile zaskoczony - wszystkie problemy które stwarza mi mój mercedes nikną dzięki Waszej pomocy :) To mi sie...PODOBA :P

_________________
w201 2.0E '86...jak nowa, ale tatowa :(
VW Passat B4 '94
Polski Fiat 125p '74
Polski Fiat 126p '77
Syrena 105 '74
MZ TS 150 '83
WSK M06Z '60
motorower MR2 "Żak" '60
Ex: m.in.
MB W123 240D '84


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 09, 2006 5:53 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Dzieki Wam !!!
Mimo, żę jestem na tym forum od nie dawna to jestem naprawde mile zaskoczony - wszystkie problemy które stwarza mi mój mercedes nikną dzięki Waszej pomocy :) To mi sie...PODOBA :P[/quote]
[ok] to teraz na [pub]

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 09, 2006 8:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 5:46 pm
Posty: 852
Lokalizacja: Lębork Żarnowska/k Łeby
[dobra_robota] [pub]

_________________
MB 123 220D 80r 6lat

MB 123 240D 82r 3lata

MB 124 200TD 88r kombi biały mułek


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 10, 2006 3:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 19, 2005 3:47 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Wołomin
Niestety :( Dziś rano poszedłem odpalić merce i DUPA :( To samo :( Mam przeczyszczony styk od bendixu, nie ma przerwać, wyszczyszczona klema na mase... a jednak cały czas ten sam problem - po przekreceniu kluczyka w kierunku załączenia rozrusznika wszystkie kontrolki nadal przygasają, a rozrusznik nie kręci. Zaskakuje dopiero gdy zwieram kable od biguna plusowego z rozrusznika z przewodem od bendixu lub gdy w momencie gdy jedna osoba trzyma kluczyk w pozycji załączonego rozrusznika a ja sprawdzam próbniiem elektrycznym - na początku prądu nie ma, aż w pewnym momencie zaskakuje i próbnik pokazduje że prąd dochodzi. Wówczas skręcem ten przewód i wszystko jest ok, przychodze po kilku godzinach i też jest ok, a nastepnego dnia historia sie powtarza.
Jestem już konkretnie podłamany, nei wiem co robić...

_________________
w201 2.0E '86...jak nowa, ale tatowa :(
VW Passat B4 '94
Polski Fiat 125p '74
Polski Fiat 126p '77
Syrena 105 '74
MZ TS 150 '83
WSK M06Z '60
motorower MR2 "Żak" '60
Ex: m.in.
MB W123 240D '84


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 10, 2006 4:01 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 08, 2005 11:29 am
Posty: 1488
Lokalizacja: Zgorzelec
Karol pisze:
przychodze po kilku godzinach i też jest ok, a nastepnego dnia historia sie powtarza


dzien swistaka (rozrusznika) czy jaka cholera :)

a patrzyles, czy z rana odrazu z twoja pomoca przekreci?

_________________
'00 BMW 530d touring
Obrazek
'08/09 Citroen C3 1,4 16V sx pack - z salonu :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 10, 2006 4:59 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
z przewodem bendixu na pewno kabla nie zwierasz bo bendix nie jest częścią elektryczną.Zapewne chodzi tobie o automat na rozruszniku.Trzeba by go wyjąć i rozebrać.Do tych 2 miedzianych śrub w środku automatu zwiera się miedziana zwora.Z biegiem czasu ona się wypala i pokrywa zwęlonym nalotem nieprzewodzącym prądu.To trzeba wyczyścić papierem lub pilnikiem,wszystko wyczyścić,naoliwić rdzeń automatu i zobaczyć co będzie.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 10, 2006 8:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 19, 2005 3:47 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Wołomin
Bendix to taki "skrót" - oczywiście chodzi mi o automat...ale wykluczam jakąś jego awarie, ponieważ...jest nowy...ma może miesiąc :( To jest prawdopodobnie wina instalacji....tylko co :( Może na mrozie coś sie skurczyło, albo coś...
A rano nie kręci, nawet jak próbuje kilkakrotnie :( A jak jużzaskoczy, to "trzyma" kilka ładnych godzin, ale jak już potem postoi na mrozie przez noc to już kaplica :cry:

_________________
w201 2.0E '86...jak nowa, ale tatowa :(
VW Passat B4 '94
Polski Fiat 125p '74
Polski Fiat 126p '77
Syrena 105 '74
MZ TS 150 '83
WSK M06Z '60
motorower MR2 "Żak" '60
Ex: m.in.
MB W123 240D '84


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 11, 2006 11:50 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 19, 2005 3:47 pm
Posty: 326
Lokalizacja: Wołomin
A dziś spotkała mnie miła niespodzianka.... poszedłaem rano do samochodu - było -8 włożyłem kluczyk, przekręciłem i.... zaskoczył :P
Już nic nie wiem...możę to żę wczoraj wywaliłem wszystkie kable od rozrusznika i kleme "+" i potem jeszcze raz założyłem...nie wiem.
Zaczymam meić wrażenie żę mój merc to jedno wielkie zaprzeczenie praw fizyki [zlosnik]

_________________
w201 2.0E '86...jak nowa, ale tatowa :(
VW Passat B4 '94
Polski Fiat 125p '74
Polski Fiat 126p '77
Syrena 105 '74
MZ TS 150 '83
WSK M06Z '60
motorower MR2 "Żak" '60
Ex: m.in.
MB W123 240D '84


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 11, 2006 5:53 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Piszesz,że wywaliłeś klemę +, a ja już wcześniej kazalem sprawdzić klemy i ty sprawdziłeś tylko klemę - .To mogą być klemy jak pisałem wcześniej.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl