MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 9:20 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sty 10, 2006 8:19 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lis 16, 2005 7:15 pm
Posty: 14
Lokalizacja: Gdańsk
Mam problem z moim mercem w 123. brak jest podciśnienia na pompie paliwa w zwiazku z czym po przekrecenu kluczyka w stacyjce motor dalej chodzi moge wyjać kluczyk i wyjsc z nim na zewnatrz :P pompa vacum jest ok- wymienialem w niej 2 mies temu czesci. hamulce dzialają wiec prosze o wytlumaczenie gdzie przewod od pompy paliwa laczy sie z przewodami które ida potem do serwa. prosze kazdy post sie przyda z goory dzieki


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 10, 2006 8:31 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
ja sie nie spotkałem zeby przewod podcisnienia szedł do pompy paliwa, chyba ze sie myle, mam ten sam problem, ale generalnie wina lezy gdzies w podcisnieniu, np, nieszczelny centralny zamek, regulacja reflektorów itp.
a tak wogole to po co podcisnienie na pompie paliwa? baczke gasi "gaszak" ktory jest na pompie wtryskowej ktory jest sterowany własnie podcisnieniem, chyba ze cos mi sie pomyliło

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 10, 2006 8:41 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lis 16, 2005 7:15 pm
Posty: 14
Lokalizacja: Gdańsk
zonk. oczywiscie blad w komunikacjii lezy po mojej stronie.masz 100% racje chodzi o pompe wtryskowa a nie paliwa ale nie mniej problem pozostaje


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 10, 2006 8:44 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
gieniek pisze:
ja sie nie spotkałem zeby przewod podcisnienia szedł do pompy paliwa, chyba ze sie myle, mam ten sam problem, ale generalnie wina lezy gdzies w podcisnieniu, np, nieszczelny centralny zamek, regulacja reflektorów itp.
a tak wogole to po co podcisnienie na pompie paliwa? baczke gasi "gaszak" ktory jest na pompie wtryskowej ktory jest sterowany własnie podcisnieniem, chyba ze cos mi sie pomyliło



hmmm polski to trudny język ...

jest tak silnik jest gaszony poprzez cofnięcie listwy paliwowej w pompie wtryskowej przez specjalny siłownik na podciśnienie, jak masz uwaloną w nim membrane to właśnie takie są objawy.

Najłatwiej sprawdzić to tak:
1. przygotowujesz sobie wężyk podobny do podciśnieniowych
2. odpalasz motor
3. podnoscisz maske odłączas przewód podciśnienia z pompy ( w tylnej jej części) podłłączasz tam swoj wężyk drugi koniec wsadzas do dioba i sssies :D :D :D (bez podtekstów :D :D :D) jak zgaśnie to masz dziure w układzie podciśnieniowym jak nie zgaśnie albo muszisz ssać strasznie mocno to masz uwalony gaszak.

Pozdrawiam

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 10, 2006 9:06 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
MacKuz pisze:
Najłatwiej sprawdzić to tak:
1. przygotowujesz sobie wężyk podobny do podciśnieniowych
2. odpalasz motor
3. podnoscisz maske odłączas przewód podciśnienia z pompy ( w tylnej jej części) podłłączasz tam swoj wężyk drugi koniec wsadzas do dioba i sssies :D :D :D (bez podtekstów :D :D :D) jak zgaśnie to masz dziure w układzie podciśnieniowym jak nie zgaśnie albo muszisz ssać strasznie mocno to masz uwalony gaszak.

Pozdrawiam

No to odważny jesteś. [zlosnik]
Ja tam mam strzykawkę od takich przypadków
A wole nie wiedzieć co bym zassał do ust z pompy wtryskowej gdyby membrana była nieszczalna

Przewód od gaszaka pompy wtryskowej biegnie do stacyjki gdzie jest zawór (ściśle mówiąc stacyjka działa na zasadzie dziury w obwodzie podcisnienia gdy jest silnik właczony i zaslepiania jej celem wyłącznia silnika) zaś od stacyjki wraca z powrotem pod maskę i podczepiony jest do pierwszego rozgałęzienia za zaworkiem na głównym przewodzie podcisnienia. Są stosowane oznaczenia kolorystytczne tych przewodów ale ich nie pamietam a i tak lepiej na własne oczy się przekonać jaki to przewód oglądając stacyjkę.
Jesli wg uwag MacKuza wyjdzie Ci że nieszczelny jest układ to możesz przy pracującym silniku połaczyć gaszak pompy wtryskowej ze źródłem podciśnienia z pominięciem stacyjki co powinno natychmiast zgasić silnik.
Jesli nie zgaśnie silnik a podciśnienie jest produkowane (o czym świadczy poprawne działanie hamulców) to wymieniałbym trójnik na głównym przewodzie podciśnienia (vacum pompa - serwo hamulców)

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 10, 2006 9:10 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lis 16, 2005 7:15 pm
Posty: 14
Lokalizacja: Gdańsk
Oka sproboje tego ale mam jeszcze pytanko. powiedziales ze podcisnienie odpowiada roowniez za regulacje ustawienia swiatel. w jaki sposob. wazne jst to dlamnie z tego powodu ze ostaqtnio rozbirealem konsolew srodku. moze czegos nie podlanczylem??


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 10, 2006 9:18 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 01, 2006 8:17 pm
Posty: 47
Lokalizacja: Trójmiasto
Nie wiem jak jest w W123 ale w W124 i W201 jest poktętło do ustawiania wysokości świateł do którego doprowadzone są dwa wężyki. Wystarczy je nawet pomylić miejscami zakładając na króćce by szwankowało podciśnienie i z miejsca masz problem ze zgaszeniem silnika. No a jak ich nie załolżysz to z pewnością będziesz miał z tym problem.Jeśli demontowałeś konsolę to może pokręciłeś coś z wężykami przy stacyjce?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 10, 2006 9:24 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lis 16, 2005 7:15 pm
Posty: 14
Lokalizacja: Gdańsk
wydaje mi sie ze motyw ze stacyjka moze byc trafiiony, poniewaz jest ona strasznie dobita i wczesniej szwankowala( nie odbijala do konca do poziomu 2 i np dmuchawa sie nie wlanczala) wiec jezeli bedzie to stacyjka to bede pewnie jeszcze sie do was dobijal a propos jak zdemontowac stacyjke nie nabawiajac sie przy tym wscieklizny :P


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 10, 2006 9:31 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 01, 2006 8:17 pm
Posty: 47
Lokalizacja: Trójmiasto
Najpierw dokop się do stacyjki,zapal silnik i zrób tak jak ci radził Mac Kuz. Ssij ten wężyk który idzie od stacujki do pompy wtryskowej aż ci silnik zgaśnie,wtedy będziesz miał pewność że to wina stacyjki.Na drugim wężyku który dochodzi do stacyjki powinno się chyba pojawić podciśnienie przy zapalonym silniku,możesz te przewody poprostu połączyć(zmostkować) i wówczas motor też powinien zgasnąć.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 10, 2006 10:55 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Maniek pisze:
No to odważny jesteś.



eee am bez przesady jak podłączasz czysty wężyk to raczej sie oleju nie napijesz :) robiłem tak nieraz jak miałem uwalony gaszak :(

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 11, 2006 8:43 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
regulacja swiateł w beczce jest taka sama jak powiedział kolega wyzej, czyli jest pokretło w konsoli idochodza weze podcisnienia, mozliwe ze i tam cos jest poknocone

swoja droga ja wymieniłem gaszak i dalej lipa, teraz nie mam czasu sie tym zajac i samochod stoi w garazu, ale w niedługim czasie sie tym zajme, tylko ze u mnie podejrzewam vacum pompe, ale jak sie rozbierze to sie zobaczy

he, zeby wyjac stacyjke to nie wiem czy nie bedzie trzeba zdjac kokpit, bo na gorze jest taki dzyndzel ktory trzeba wcisnac zeby wyszła stacyjka

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 11, 2006 8:54 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob cze 11, 2005 9:55 am
Posty: 35
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
jeżeli wina nie jest w stacyjce to proponuję poszukać grubszej igły i zrobić większą dziurkę w trójniku w cienkiej rurce z której przewód idzie do stacyjki wtedy nawet jak gaszak jest na wykończeniu to się jeszcze 0,5 roku pojeździ

_________________
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 14, 2006 2:50 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lis 16, 2005 7:15 pm
Posty: 14
Lokalizacja: Gdańsk
Ogromne dzieki za okazana pomoc. Rzeczywiscie chodzilo o regulacje swiatel. jeszcze raz dzieki.pozdro


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl