MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 11:29 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lut 02, 2006 4:39 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Cześć,
Dwa dni temu zauważyłem niepokojący stan ciśnienia oleju. Jak kupowałem auto to miało 1,8 (W123 230CE) i ochoczo podskakiwało do 3 po lekkim naciśnieciu gazu. Z klimą schodziło po rozgrzaniu minimalnie do 1,5.
Teraz mam 1 a po mocnym rozgrzaniu 0,8!!! Sprawdziłem stan oleju był ok ale troche jeszcze dolałem. Ciśnienie na chwile podskoczyło do 1,1 ale to raczej efekt ostudzenia oleju.
Nie wiem co jest bo auto ciągnie normalnie, temeperatura silnika jest normalna, oleju nie bierze a ciśnienie słabiutkie. Do 2 dochodzi ochoczo a do 3 diopiero na wyższych obrotach.
Może przyczyną jest jakieś uszkodzenie albo silnika albo pompy. Miałem miesiąc temu stłuczke ale nie zwróciłem uwagi na stan ciśnienia wtedy.
Druga przyczyna ewentualnej usterki może byc taka że w te najwieksze mrozy udalo mi się wrzucić silnik na kilkanaście sekund na najwyższe obroty.
Po prosty gdzieś przymarzł i zesztwniał dywanik blokując pedał gazu. Moment trwało zanim go odblokowałem.
Nie wiem co o tym myśleć ale nie sadze że nawet takie jednorazowe przegonienie w ekstremalnych warunkach mogłoby zniszczyć silnik.
Co mogę sprawdzić jeszcze? Widocznych wycieków z silnika nie ma tzn troche jest spocony w jednym miejscu ale nic nie kapie itp i było tak od początku.
Czy czeka mnie remont silnika? A może tylko pompa. Ile to kosztuje, regenracja, naprawa, wymiana.
Czy Karbowniczek w Warszawie zajmuje sie też benzyniakami?
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 5:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 29, 2004 10:16 pm
Posty: 66
Lokalizacja: Świdnica
Mercedes jest jakosciowo o lata swietlne lepszy od silnika Żuka ale mam w UAZie Zuka i wiem z praktyki, że czesto po wprowadzeniu silnika na za wysokie obroty siadaly panewki korbowodowe - malalo cisnienie i zaczynaly stukac....

ale mozliwe że zaworek "bezpieczenstwa" nie pracuje poprawnie....

_________________
W123 300D (zprofanowany na 220)
UAZ 469B


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 5:00 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 2:37 am
Posty: 1053
Lokalizacja: Radomsko / Łódź [ERA]
Powiem Ci że ja mam podobnie :( I też stało się tak niewiadomo kiedy - nagle.
Ale czytałem tu na forum, Koledzy mówili że to możliwe że wskaźnik się popsuł, lub przewód przytkał. I na to tylko liczę...
A silniczek chodzi super!

_________________
S124 E28 1995r.


Ostatnio zmieniony czw lut 02, 2006 5:01 pm przez Boulik, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 5:01 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Dla pewności trzeba podlączyc zwykły manometr i na nim sprawdzic jakie jest ciśnienie.jak jest rownież takie same jak pokazuje w aucie to ;
poszły panewki
pompa olejowa
lub podwiesil sie zawór wzrotny.
W pompie jest regulacja i zawsze można troche dociągnąc by dawala większe ciśnienie.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 5:06 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 2:37 am
Posty: 1053
Lokalizacja: Radomsko / Łódź [ERA]
Ale ktoś kiedyś mówił że jeśli nie schodzi poniżej 0,3 to mozna jechac. prawda to? Mogę tak dojechać do Radomska do mechanika ?

_________________
S124 E28 1995r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 5:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
Boulik pisze:
A silniczek chodzi super!


ech
mój tech chodził "super" palił mało nie brał oleju, nic nie stukało ...i co z tego jak ciśnienia nie trzymał i ... umarł tej zimy

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 7:07 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Ja też licze na to że to przytkany przewód. Ostatnio o czym juz pisalem w te mrozy linka od prędkościomierza wydawała dzieki jak wiertarka :-) Może cały zestaw zegarów ucierpiał. W silniku nic nie stuka, przynajmniej na razie...
Sprawdze to ciśnienie na jakiejś stacji.
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 7:56 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
W poprzednim poście pisałem o zaworze w pompie zwrotnym, on sie fachowo nazywa przelewowy i poczytaj tekst niżej może to wlasnie byc u Ciebie.

Zawór przelewowy stanowi integralną część pompy oleju. Łączy on przestrzeń ssania z przestrzenią tłoczącą. Zawór ten otwiera się, gdy ciśnienie oleju przekracza ca 7 bar i wtedy nadmiar oleju spływa z powrotem do miski olejowej. Zawór przelewowy należy sprawdzić, gdy przy do-statecznej ilości oleju w silniku wskaźnik ciśnienia oleju na desce rozdzielczej wykazuje za niskie względnie zerowe ciśnienie oleju.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 8:02 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Dzieki za podpowiedzi. Troche mnie to podniosło na duchu. Sprawdze zarówno faktyczne cisnienie oleju jak i ten zawór. Rozumiem że da sie go sprawdzic własciwie tylko podczas wymiany oleju bo rzeba odkręcić miskę olejową? Przeczytałem sobie też o tym w książce "sam naprawiam" ;)
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 8:08 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 2:37 am
Posty: 1053
Lokalizacja: Radomsko / Łódź [ERA]
Futrzak- prośba do Ciebie- jak już będziesz znał diagnoze to napisz co było ok?

_________________
S124 E28 1995r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 10:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 23, 2003 6:45 pm
Posty: 164
Lokalizacja: Warszawa
wczoraj miałem podobny przypadek ciśnienie spadło naprawdę nisko stan ok ale nadal za nisko dziś wymieniłem oloej na wikliowej dałem oryginalny filtr i skoczyło spowrotem na 2,5 3

_________________
W115 '73 200 automat
W126 '85 260 se
Honda Prelude IV gen. 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 02, 2006 10:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 13, 2005 10:57 am
Posty: 447
Lokalizacja: Rzeszów
hehe szczerze mówiąc ja w zimie nie jeźdze ale jak były takie ciepłe dni to troche wyciągnołem ja z garażu i też takie cos zauwazyłem. normalnie trzymało na 2,7-8 a teraz mi spada do 1,5 na rozgrzanym silniku. Nie wiem czym to jest spowodowane ale ostatnio dosyc duzo eksperymentowłem z gaźnikiem. Nie wiem czym to jest spowodowane ale nic sie nie dzieje i jeździ :) i w sumie mam taki motyw że czasem spadnie mi tak do 1,2 przygazuje go mocno na luzie i podskoczy do 2,2-5 na wolnych :) generalnie nie wiem o co chodzi ale nie przejmuje sie tym bo silnik mi chodzi jak pszczółeczka:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 03, 2006 9:57 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 29, 2005 2:47 pm
Posty: 106
Lokalizacja: Częstochowa
otóż moi mili, pytałem mojego debeściarskiego mechanika i powiedział ze więcej ludzi przylazło do niego z tym problemem. Chodzi o to że mrozy były narawdę potężne i po prostu olej traci jakieś tam swoje właściwości czy coś i nie trzyma ciśnienia. Powiedział mi ze po wymianie oleju wszystko powinno wrócić do normy i żeby się nie przejmowac i jeździć no chyba ze wogóle cisnienia nie będzie to wtedy zmienić olej i po sprawie. Oczywiście u niektórych mogło ot poteznej różnicy temperatur wydmuchać uszczelke lub rozwalić głowice ale to już przypadki extremalne. Tak czy owak w większości przypadków nagłego spadku ciśnienia z dnia na dzień rozwiązaniem będzie wymiana oleju (i filtra oczywiście).

Pozdrawiam

_________________
MB W124 300D automatic


Na górę
Post: pt lut 03, 2006 10:16 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 03, 2001 2:00 am
Posty: 133
Lokalizacja: Ciechanów
Witaj Futrzak,
Witajcie Forumowicze,

Może to coś rozjaśni:

- ostatnio przy wymianie oleju i filtra w moim 240 d mój znajmy mechanik stwierdził, że należy wymienić również taki mały o-ring średnicy wew ok 5-6mm i średnicy torusa ok 1mm. O-ring ten jest mocowany na rowku długiego trzpienia znajdującego się na pokrywie filtra oleju. Stary o-ring był tak bardzo kruchy, że rozpadł się w ręku. Jeśli o-ring był w takim stanie to powduje on straty ciśnienia oleju. Co ciekawe miałem filtr Hengsta i w nim zestaw dużego o-ringa i uszczelik pod korek a nie było tego małego.

Nie wiem na ile budowa filtra oleju jest zbieżna pomiędzy 240d a 230 ale może jest podobnie, a wtedy może to coś rozjaśnić.

Pozdrawiam

Kolarek

_________________
W114 250 2,8 '73
w124 250TD '95
w124 200D'90


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 03, 2006 12:56 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
piterros pisze:
olej traci jakieś tam swoje właściwości


Tzn robi sie z niego woda? Bo rozumiem że zmniejszyłoby sie cisnienie gdyby zmniejszyłaby sie tez gestość oleju... Ale od mrozu tak...?
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl