MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 30, 2025 12:40 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lut 13, 2006 11:37 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 05, 2005 1:38 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Wrocław
Koledzy pomozcie bo juz nie wiem co jest grane :(
Mam W124 kombi z motorem 2500cm diesel, pieciocylindrowy z czterema zaworami na cylinder o mocy 113km.
Od kupna czulem, ze cos jest nie tak gdyz auto zimne zanim rozgrzalo sie do min. 60-70st to przyspieszalo bardzo leniwie i szarpalo jakby byl jakis problem z dostarczaniem paliwa, po rozgrzaniu motoru do 90st. szarpanie przy przyspieszaniu ustalo ale nadal byl strasznie mulowaty i dopiero nacisniecie pedalu gazu do podlogi powodowalo, ze samochod wyrywal do przodu jakby sie wlaczyla turbina i obwicie dymil na szaro-czarno z rury wydechowej.Wymienilem filtr paliwa ale nic sie zmienilo.Pomyslalem, ze pojade na regulacje/remont pompy wtryskowej.Po zrobieniu pompy (robil mi we Wroclawiu pan z warsztatu "Luka" kolo stadionu olimpijskiego) troszke sie poprawilo gdyz ustal efekt szarpania przy zimnym silniku i poprawila sie elastycznosc przyspieszen a zniknal objaw dymienia z rury i mocne przyspieszenie przy wcisnietym pedale w podloge.
Samochod jednak nadal byl mulowaty i ogolnie nieelastyczny w porownaniu np. z Passatem 1,9d 66km jakiego mialem wczesniej.Spalanie w miescie przy spokojnej jezdzie wynosilo 11-12l.Postanowilem wymienic koncowki wtryskow,gdzie po zdemontowaniu okazalo sie, ze wszystkie 5 lalo zamiast rozpylac. Zamontowane zostaly Bosha.
Po zmianie koncowek i ponownej wymianie filtra paliwa spalanie w miescie nadal pozostalo na poprzednim poziomie ale na trasie przy 110km/h z pelnym obciazeniem auto pali teraz okolo 7,5l/on czyli okolo 1l mniej niz wczesniej.
Samochod jednak ciagle jest slaby zwlaszcza na 4 i 5 biegu przyspiesza bardzo leniwie i niezauwazalnie, przyspieszac musze majac gaz wcisniety w 3/4 lub nawet w podloge a efekt i tak jest mizerny, mala gorka na trasie powoduje koniecznosc redukcji na 4 bieg choc polowe slabszy Passat rowniez z pelnym obciazeniem pokonywal podobne gorki na 5-tce i nigdy nie wymagal deptania na max.

Napiszcie prosze o swoich wrazeniach z eksploatacji swoich 250-tek w wersji 90 i 113km, moze tak ma byc?
Wiem, ze to nie 300d z wiekszym momentem obrotowym ale moze cos jeszcze pominalem w sprawdzeniu,moze zaplon? Tankuje zawsze na sprawdzonym shellu albo orlenie wiec to nie jakosc paliwa.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 13, 2006 11:58 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Moja jest w wersji 94PS i nigdy tak nie miałem. Gdzie tankujesz?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 13, 2006 12:33 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 05, 2005 1:38 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Wrocław
Tankuje na Shellu tego ich super diesla albo na Orlenie verve.Zdarzylo mi sie zalac na BP jakies dziwne paliwo, silnik przy przyspieszaniu wyraznie wydawal taki jakby suchy dzwiek cos a`la szeleszczenie, az sie przestraszylem, ze benzyne zalalem omylkowo :) , drugi moj przypadek zalania chrzczonego paliwa to stacja Shell na wylocie z Wroclawia na Poznan a objawy byly takie, iz silnik ponizej 1700 obrotow w czasie jazdy na biegu wpadal w drgania,dzwiek jakby przeciazenia panewek cos tak jakby jechac na 5 biegu 40km/h albo czwartym 30km/h tylko jeszcze gorzej.W obydwu przypadkach pomoglo zatankowanie do pelna,dodanie skyyda i rozmieszanie sie paliwa w baku.


Na górę
Post: pn lut 13, 2006 1:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Troll007 pisze:
.Wymienilem filtr paliwa ale nic sie zmienilo.


Ktory filtr paliwa wymieniles?

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
Post: pn lut 13, 2006 1:35 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 05, 2005 1:38 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Wrocław
szeryf pisze:
Ktory filtr paliwa wymieniles?


Ten metalowy, po stronie pompy wtryskowej z przodu silnika.


Na górę
Post: pn lut 13, 2006 2:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Troll007 pisze:
szeryf pisze:
Ktory filtr paliwa wymieniles?


Ten metalowy, po stronie pompy wtryskowej z przodu silnika.


To wymien jeszcze ten drugi. W zalczniku fotka, musisz odkrecic metalowa srobke, zdjac zabezpieczenie i wyjac filtr.

Obrazek

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch

124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 13, 2006 2:23 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 08, 2005 11:29 am
Posty: 1488
Lokalizacja: Zgorzelec
moj ojciec mial takie auto, ale sedana i automata. zbieralo sie super, bez opoisywanych klopotow. spalanie na trasie w niemczech, 7,8 przy predkosci 140-150, z 3 osobami na pokladzie. fajne autko bylo... :)

_________________
'00 BMW 530d touring
Obrazek
'08/09 Citroen C3 1,4 16V sx pack - z salonu :)


Na górę
Post: pn lut 13, 2006 2:39 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 05, 2005 1:38 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Wrocław
szeryf pisze:
To wymien jeszcze ten drugi. W zalczniku fotka, musisz odkrecic metalowa srobke, zdjac zabezpieczenie i wyjac filtr.


dzieki, sprobuje


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 16, 2006 2:12 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 05, 2005 1:38 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Wrocław
No i filterek zgrubny wymieniony.W starym siateczka byla czysta poza paroma drobniutkimi smieciami w srodku wiec niestety to nie to.

Moze bylby ktos chetny z Wroclawia, kto ma lub mial taki motor i przejechalby sie moim zeby zobaczyc jak to wyglada?
Najgorsze, ze kupilem juz z niedomagajacym ukladem paliwowym i nie mam skali porownawczej do dobrego egzemplarza :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 20, 2006 1:09 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 05, 2005 1:38 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Wrocław
A jakie beda objawy jak pompiarz ustawi w e250 poczatek tloczenia ropy na 15° zamiast 14°?
Moze tu lezy pomylka?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 28, 2006 12:42 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 05, 2005 1:38 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Wrocław
Problem rozwiazany :)
Powod byl prozaiczny... po wymianie koncowek wtryskiwaczy musial uplynac pewien czas (u mnie okolo 1000km) zeby sie wszystko dotarlo i zaczelo dzialac prawidlowo.Teraz auto jedzie normalnie, rakieta to nie jest ale w miescie przyspiesza bez wciskania pedalu w podloge a na trasie obciazony nie wymaga redukcji przy niewielkiej gorce.
Do tego przypadkiem zauwazylem, ze Niemcy wymieniajac otlumikowanie wstawili przypadkiem katalizator... Pozwolilem sobie go wyciac gdyz jest niepotrzebny, ten model motoru ma recyrkulacje spalin i norme euro-2 bez katalizatora a na pewno to tez wplywalo na zamulenie silnika.
Spalanie liczone przy 110 km/h na autostradzie z pelnym obciazeniem auta wynioslo teraz 6,9 ON (verva orlenowska) na 100km czyli gra muzyka :)

Specjalne podziekowania dla kolegi Szeryfa z Wroclawia za poswiecony czas i chec pomocy - dzieki.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 02, 2006 2:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
No nie ma sprawy.

BTW to zastanow sie nad wylaczeniem tego EGR. Ja juz dumam pare dni i chyba sie zdecyduje wylaczyc to ustrojstwo.

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch

124 E300D i 190 D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl