MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 9:38 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lut 25, 2006 6:33 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob lut 25, 2006 5:26 pm
Posty: 8
Witam!
Mam pytanko co do merasia W123.
Czy mozliwe jest zwiekszenie przeswitu beczki poprzez podkladki pod sprezyny a jesli tak to ile na takiej operacji mozemy uzyskac maksymalnie centymetrow? Jak taki samochod by sie sprawował.
Czy mozna to zastosowac do zawieszenia przedniego i tylnego?
Ogolnie chodzi o uterenowienie samochodu
Pozdrowienia


Na górę
 
 Tytuł:
Post: sob lut 25, 2006 9:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 21, 2006 10:16 am
Posty: 70
Lokalizacja: Poznań
Witam
Pewnie ,że idzie. Musisz sie liczyć ,że oponki bedzie "inaczej" zdierac a właściwości trakcyjne też sie zmieną.
Na tym forum panuje jednak tendencja do przywracaniu blasku i ORYGINALNOŚCI naszym maszynom...
Chcesz jeżdzic po terenie kup G-classe lub LandRovera - polecam - sprawdzaja sie.

_________________
maxmc@poczta.fm 785 500 567


Na górę
 
 Tytuł:
Post: ndz lut 26, 2006 8:31 am 
Offline
nowy

Rejestracja: sob lut 25, 2006 5:26 pm
Posty: 8
Prosiłbym jednak o wiecej szczegółów. Jakie podkladki mozna zastosowac, w jaki sposob zmieni sie trakcja, i czy to nie bedzie niekozystnie wplywac na zawieszenie?


Na górę
 
 Tytuł:
Post: ndz lut 26, 2006 9:36 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
beenpl20 pisze:
Prosiłbym jednak o wiecej szczegółów. Jakie podkladki mozna zastosowac, w jaki sposob zmieni sie trakcja, i czy to nie bedzie niekozystnie wplywac na zawieszenie?


Wygląd maksymalnie podniesionej beczki będzie przypominal beduina na wielbłądzie, a co za tym idzie pewne parametry trakcji na pewno ulegną zmianie.W jaki sposób trakcja sie zmieni tego nikt nie wie ,ponieważ pod tym kątem na pewno żaden z nas nie prowadzil badań z użyciem specjalistycznego sprzetu mierniczego. Tu nie jest Ośrodek Badawczo Rozwojowy MB.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 
 Tytuł:
Post: ndz lut 26, 2006 9:48 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
będzisz scinać zewętrzną stronę opon ... przeglądu też nie przejdziesz ... a jakie podkladki to ktoś inny musi ci podpowiedziec ... są chyba takie jakies co sie wklada między zwoje ... na allegro poszukaj ... bo pod sprezyne raczej nie powinno sie podkladac nic coby ją podnioslo ( chyba moglaby wyskoczyc) a nad ... moze są jakies gumowe podkladki, ciekawe co z amortyzatorami ... dłuzsze jakies ?

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 
 Tytuł:
Post: ndz lut 26, 2006 10:02 am 
Offline
nowy

Rejestracja: sob lut 25, 2006 5:26 pm
Posty: 8
erio pisze:
będzisz scinać zewętrzną stronę opon ... przeglądu też nie przejdziesz ... a jakie podkladki to ktoś inny musi ci podpowiedziec ... są chyba takie jakies co sie wklada między zwoje ... na allegro poszukaj ... bo pod sprezyne raczej nie powinno sie podkladac nic coby ją podnioslo ( chyba moglaby wyskoczyc) a nad ... moze są jakies gumowe podkladki, ciekawe co z amortyzatorami ... dłuzsze jakies ?


Czyli rozumiem ze im wyzej podniose to tym bardziej bedzie zdzierac zewnetrzna strone opon? To sie odnosi tez do tylnego zawieszenia?

Jesli chodzi o przeglad to na jaka wysokosc mogl bym podniesc zeby go zaliczyc.

A moze ktos ma juz doswiadczenia ze zwiekszeniem przeswitu. Podobno sprezyny dostaja tez w 4 litery. Licze na opinie.

Pozdrawiam!


Na górę
 
 Tytuł:
Post: ndz lut 26, 2006 11:33 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 21, 2004 5:43 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Wrocław
stanleym126 pisze:
Tu nie jest Ośrodek Badawczo Rozwojowy MB

Hehe!!!! [zlosnik] ja jestem pewien że taki ośrodków jest w Polsce kilka i widziałałem nie jedno cudo z takiej stajni! [szalone] W szczególności jeżeli sprzęt taki trzyma się na sznurkach i drucikach [totalszok] [szok] po co tak? nie wiem ;)

Dodano po 1 minutach.:

A tak na serio!!!
Kup nowe sprężyny włóż jedną gumową przekładkę i dalej nie kombinuj! Skórka za wyprawkę!
pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam.
-------------------
w115 200D, w123 250 E, w123 230 E, w123 240 D , R107 560 SL , R107 380 SL

A1BRH+ Blood gruppe


Na górę
 
 Tytuł:
Post: ndz lut 26, 2006 1:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 17, 2005 1:40 pm
Posty: 101
Lokalizacja: Rzeszów
podkładka pod sprężynę to najłatwiejszy sposób liftu aut na sprężynach - podkładka musi być przedłużeniem mocowania sprężyny - nic nie wypadnie

i nie wkładaj nic między zwoje - pęknie sprężyna - ma charakterystykę liniową i niech tak zostanie

co do parametrów trakcyjnych - jak po zmianie ustawisz na nowo geometrię będzie ok. podkładka nie zmieni charakterystyki pracy zawieszenia (wszak zostaje stara sprężyna). Zmienią się właściwości o tyle, że podniesiesz środek ciężkości, zwiększysz opory powietrza - stracisz dużo ze stabilności.
Będziesz też musiał przerobić stabilizatory

p.s. nie pochwalam takich patentów, jedynie odpowiadam na problem techniczny. Równie dobrze możesz założyć wyższe opony.

więcej o lifotwaniu doczytasz tu http://www.rajdy4x4.pl/forum


Na górę
 
 Tytuł:
Post: ndz lut 26, 2006 1:47 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz lis 13, 2005 1:19 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Białystok
Witam. Ja bym niepolecał podnoszenia tyłu ze względu na półosie, które beda musiały pracować cały czas zgięte co doprowadzi do ich szybszego zużycia. A co do wyglądu i właściwości jezdnych to najlepszym skojarzeniem będzie niezaładowana ciężarówka np kamaz. Pozdrawiam Tomek.

_________________
W123 300D '80
W124 E280T '94


Na górę
 
 Tytuł:
Post: ndz lut 26, 2006 3:01 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob lut 25, 2006 5:26 pm
Posty: 8
kmieciuone pisze:
Witam. Ja bym niepolecał podnoszenia tyłu ze względu na półosie, które beda musiały pracować cały czas zgięte co doprowadzi do ich szybszego zużycia. A co do wyglądu i właściwości jezdnych to najlepszym skojarzeniem będzie niezaładowana ciężarówka np kamaz. Pozdrawiam Tomek.


O wyglad sie nie martwie, To by byla wrecz zaleta [zlosnik]

A jesli chodzi o polosie to dlaczefgo by sie szybciej zuzywaly?


Na górę
 
 Tytuł:
Post: ndz lut 26, 2006 3:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 17, 2005 1:40 pm
Posty: 101
Lokalizacja: Rzeszów
bo zmieni się ich kąt pracy
chyba, że opuścisz dyfer - ale to już większa rzeźba


Na górę
 
 Tytuł:
Post: ndz lut 26, 2006 4:37 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob lut 25, 2006 5:26 pm
Posty: 8
Mroczny pisze:
bo zmieni się ich kąt pracy
chyba, że opuścisz dyfer - ale to już większa rzeźba


Nie na pewno nie zalezalo by mi przedewszystkim na przeswicie a nie na wysolosci od gleby do nadwozia

Jesli ktos jest zainteresowany to w czasopismie wedkarskim "Wędkarski Świat" jest artykol pt. "Terenówka za dychę" odnosnie modyfikacji beczki


Na górę
 
 Tytuł:
Post: pn lut 27, 2006 1:06 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
beenpl20 pisze:
Jesli ktos jest zainteresowany to w czasopismie wedkarskim "Wędkarski Świat" jest artykol pt. "Terenówka za dychę" odnosnie modyfikacji beczki.


Chetnie poczytam, co kolegom wyszlo, bo to tak jakbyśmy na forum debatowali nad tjuningiem wędki...

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 
 Tytuł:
Post: pn lut 27, 2006 7:51 am 
Offline
nowy

Rejestracja: sob lut 25, 2006 5:26 pm
Posty: 8
Sprostowanie: Nie w najnowszym numerze Wędkarskiego Świata. Artykul ten ukazal sie w roku bodaj ze 2001 ale glowy uciac bym se nie dal [zlosnikz]


Na górę
 
 Tytuł:
Post: pn lut 27, 2006 10:20 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:58 pm
Posty: 239
Lokalizacja: whitestok
beenpl20 pisze:
Jesli ktos jest zainteresowany to w czasopismie wedkarskim "Wędkarski Świat" jest artykol pt. "Terenówka za dychę" odnosnie modyfikacji beczki


Jeżeli się nie mylę to był numer kwietniowy i to był żart. Czytałem to, ale dokładnie nie pamiętam.

_________________
coupe radości z życia
MB 123 280C '79
MB 124 230TE '91 - Cameroun'ka żony

ghost


Na górę
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl