MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 29, 2025 10:13 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw mar 02, 2006 11:33 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn gru 05, 2005 5:41 pm
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa
Witam!
Czy w silniku M104 (3200, 24V)występuje nastawnik wolnych obrotów? Czy też za wolne obroty odpowiada od a do z przepustnica i nastawnika nie ma w ogóle?
Pytam, bo mi falują obroty jak wrzucę bieg na postoju i muszę coś z tym zrobić, więc jeśli nastawnik jest w tym motorze to chciałbym go sprawdzić.

Pozdrawiam
Alek124

_________________
"bez gwiazdy nie ma jazdy"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 03, 2006 12:08 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Na razie nie wiemy, jaki masz w tej 104-ce układ wtryskowy. (był KE oraz HFM)

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 03, 2006 12:20 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1723
Tak ,ale 320-stka było chyba tylko w HFM.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 03, 2006 7:51 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn gru 05, 2005 5:41 pm
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
jaki masz w tej 104-ce układ wtryskowy. (był KE oraz HFM)


a co chodzi??? lub jak to sprawdzic?
wtrysk jest w każdym razie na listwie.

_________________
"bez gwiazdy nie ma jazdy"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 04, 2006 8:53 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
VALENTINE123 pisze:
Tak ,ale 320-stka było chyba tylko w HFM.


Uklad paliwowy Bosch HFM Monotronic.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 04, 2006 10:40 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
stanleym126 pisze:
Uklad paliwowy Bosch HFM Monotronic.


Nie ma nastawnika. Za wolne obroty odpowiada przepustnica główna odchylana wstępnie zwykłym silniczkiem elektrycznym (nie krokowym)

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 04, 2006 12:12 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn gru 05, 2005 5:41 pm
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa
Czy w takim razie falowanie obrotów może być spowodowane usterką tegoż silniczka?
Czy też silniczek jest zespolony w sposób stały z przepustnicą i nie da się go wyciągnąc i naprawić, więc oznacza to wymianę całej przpepustnicy? :(

_________________
"bez gwiazdy nie ma jazdy"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 04, 2006 12:47 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Da się wyjąć, ale to jest rzeźbiarstwo. Producent nie przewiduje rozbiórki i naprawy tego elementu. Być może wystarczy tylko adaptacja przepustnicy na komputerze serwisowym. W przypadku który zreanimowałem następowało mechaniczne zacieranie się elementów odpowiadających za ruch przepustnicy przy minimalnym otwarciu, co powodowało spadek czułości układu na zmieniające się warunki zadawane przez komputer (właśnie takie falowanie) Obudowa całości była jednak zanitowana i były potrzebne "kroki radykalne" :-? . W niektórych wypadkach wystarczy dokładne wyczyszczenie gardzieli oraz przepustnicy z osadzonego nagaru co poprawia płynność ruchu.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 04, 2006 4:50 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn gru 05, 2005 5:41 pm
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
W niektórych wypadkach wystarczy dokładne wyczyszczenie gardzieli oraz przepustnicy z osadzonego nagaru co poprawia płynność ruchu.

No, wlasnie. Ta opcja byla juz grana, ale po jakis 2ch tygodniach falowanie wrocilo. Moze mniejsze, ale wrocilo.
Dzis dalem mu ostro po garach. Bylo jechane 200 km/h i moze to przypadek, ale narazie falowania nie ma w ogole. Moze cos sie przetkalo, albo zdjelo skads nagar?
Sam nie wiem. Glupi juz jestem od tej kwestii :o

_________________
"bez gwiazdy nie ma jazdy"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 05, 2006 7:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 01, 2004 6:40 pm
Posty: 133
Lokalizacja: autoszopa 888 768 134
naciągnięta linka daje podobne objawy [ nie zapięty stycznik biegu jałowego]

_________________
... jasiu powiedz panu co on może panu majstrowi ...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 05, 2006 9:40 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn gru 05, 2005 5:41 pm
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa
art0 pisze:
naciągnięta linka daje podobne objawy [ nie zapięty stycznik biegu jałowego]


Dzięki. Tego jeszcze nikt nie diagnozował. Sprawdzę przy najbliższej wizycie w warsztacie.

_________________
"bez gwiazdy nie ma jazdy"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl